• Missy Cat

Phil & Ted syskonvagn del 13

Välkommen till 13:e Phil and Ted´s tråden!

OBS OBS OBS! Läs denna FAQ innan du ställer din fråga OBS OBS OBS!

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m38661776.html

Hur funkar Phil and Ted´s?

När man ska ha en nyfödd/baby och ett större barn i vagnen fäller man ner ryggstödet på huvudsätet i fullt liggläge vilket skapar ”babypositionen” där man ställer liften eller lägger babyn. Man lyfter i och ur babyn från baksidan av vagnen, där det är öppet mellan handtag och sufflett. Med vagnen får man ett genomskinlig plaststycke som man fäster med kardborre och kan fälla ner/för öppningen som skydd.

Då man har en baby och ett större barn i vagnen sätter man fast syskonsitsen/extrasätet framtill på vagnen så att det äldre barnet sitter ovanför den liggande babyn.När babyn blir stor nog att sitta tar man bort syskonsitsen, fäller upp ryggstödet på huvudsitsen och placerar syskonsitsen baktill. I de flesta fall placeras det äldre syskonet fram och det yngre bak men det varierar lite efter tycke och smak. Det viktiga är att placera det tyngre barnet fram och det lättare bak så att vagnen inte blir baktung.

Här finns några bra instruktionsfilmer
    www.kiddicare.com/webapp/wcs/stores/servlet/p...

strollermama.com/strollervideos/e3-twin-buggy...

www.kiddicare.com/webapp/wcs/stores/servlet/p...

Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m37771801-275.html

Kortfattad beskrivning om vad som skiljer de olika modellerna åt:

E3: /classic: (rätt lika) standard modell skulle jag säga

Sport: Vinkelbart styre, viloläge på syskonsittsen, liten designskillnad.

Dash: Vinklebart styre, steglöst reglerbart liggläge på huvudsittsen, viloläge på sykonsitts, ombonade uttagbara dynor, broms i styret, fotstöd i tyg men med "plastbricka" ditsatt

Vibe: Vinkelbart styre, plastfotstöd, steglöst reglerbart liggläge i huvudsittsen, viloläge på syskonsittsen, ombonade uttagbara dynor, broms i styret, 2 cm bredare (64cm bred) lite rymligare

BILDTRÅD: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m36968524.html

Lägg era kort på vagarna, tillbehör och tips och trix där!

BILDTRÅD 2

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m40276206.html

♥ (¯`°?.¸ ♥ Nova 060612 - Saga 080609 ♥¸.?°´¯) ♥
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-31 12:20
    Demofilm av en sport V1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-19 10:11
    Bild och text jämförelse mellan de snarlika modellerna Sport V2 och första modellen av Dash familjen-axelsson.blogspot.com/2009/02/sport-vs-dash.html
  • Svar på tråden Phil & Ted syskonvagn del 13
  • Fem

Jäpp, det är dem jag menar och nope, det går inte även om vagnen är tom.

• Kaxmaja
    Lindadjo skrev 2009-02-02 20:35:11 följande:
    Alla skulle jag oxå säga, alla med hål för sele, och det tror jag alla åkpåsar har.Jag har testat lite olika påsar, och alla funkade bra. Här är några exempel:Buggysnuggle       Phil&Teds            Vaude                   maclaren
    Tack. Jag e så sugen på två simple worlds. De finns i så fina färger
    (¯`♥.¸(¯`♥.¸♥ Lilla Samuel ska bli storebror ♥¸ .♥´¯)¸.♥´¯)
  • buffybus

heej.. finns kanske fakta om det men frågar snabbt ändå..

är det några större skillnader från vibe o sport i sittdelarna? tyckte jag läste nånstans att viben hade minskat ner på det??

om ni hade valt mellan vibe o sport, vilken hade ni då valt??

bebis kommer i juli då blir André storebror
  • ankan88

tjenare!
    måste bara fråga,
    är det så att det är bara england som inte får sälja till utlandet?
    eller gäller det alla länder?

tänkte bara för att jag mailade en tysk leverantör och dom skulle utan problem skicka en fraktfritt till sverige! :-O

• Lilla Mimsan
    ankan88 skrev 2009-02-03 09:02:42 följande:
    tjenare! måste bara fråga, är det så att det är bara england som inte får sälja till utlandet? eller gäller det alla länder? tänkte bara för att jag mailade en tysk leverantör och dom skulle utan problem skicka en fraktfritt till sverige! :-O
    Det är bara england
    buffybus skrev 2009-02-03 08:37:59 följande:
    heej.. finns kanske fakta om det men frågar snabbt ändå.. är det några större skillnader från vibe o sport i sittdelarna? tyckte jag läste nånstans att viben hade minskat ner på det?? om ni hade valt mellan vibe o sport, vilken hade ni då valt??
    Syskonsitsen skiljer vagnarna åt. Lite i huvudsitsen men där tror jag viben är större
  • ankan88

okej! det va de jag tyckte.
    alltså jag fattar inte de där!!!

blir ju bara sjukt irriterad!

• buffybus

ankan88: jag har också hittat fraktfritt.. men inom sverige tror jag? på kidzshoppen.se fast jag vet inte om det va svenskt eller inte.. och där är väl ett bra paket pris eller??? nån som vill titta o bedömma

• buffybus

jaa den senaste blev rätt... va tycker ni?? bra paket eller?

Svar på tråden Phil & Ted syskonvagn del 13