Fikatråd Sundsvall 2
Vi är ett gäng som fick barn juli-november 2008.
Här surrar vi o bokar in våra fikaträffar!
Vi är ett gäng som fick barn juli-november 2008.
Här surrar vi o bokar in våra fikaträffar!
GOD morgon! :)
Här sitter jag o sambon vakna.. vet ni vem som fortf. sover??
ARVID SOVER!
Igår fick han gröt för första gången
Jag gjorde en hel portion, men tänkte bara ge honom några skeda.
Men när jag slutade så blev han SKITARG!!! Så jag matade, och han svalde.
han drack vatten jätteduktigt ur flaskan också!
23.30 somnade han .. och han åt imorse 07.30 !
8 timmar utan mat !!!!!!!!!!!!
Det var Sempers Banangröt från 4 månader som han fick..
Det kan så klart ha varit en lyckträff.. men jag tror att det var gröten ![]()
Grattis Frida
!
Vi kör mild havregröt på kvällarna, vågar inte ta banangröt då den kan vara lite stoppande, och Mirja är trög som det är...
Söta hjärtat vaknade vid 6 imorse, lyckades få henne att slumra en timme, tänkte sen ge henne lite mat och gosa i sängen. Men nej, hon far runt som en skottspole, helt ointresserad av mys. Nu har hon däckat i vagnen- själv. Lustigt att bebisar är så olika!
Härligt Frida att du fått sova så länge! LångeArvid behöver kanske lite mer mat för att sova gott!
Vi ger oxå mild hagregröt på kvällen. Har inte kommit upp i en hel portion ännu men snart.
Jag är så himla nöjd att vi lyckats få Wilmer att sova i sin egen säng som eg är en förlängning av våran men ändå!!!
Vi har tagit bort en långsidan och ställt den kloss emot min sängsida. Funkar bra
Så skønt frida att få sova så længe! Jag gjorde iordning några smakisar potatispurè igår. Ska børja på riktigt nu. Men har så svårt att veta hur mycket 1 portsion ær. Hur mycket ger ni som hel portsion Linnea?
Idag ska vi våldsgæsta mitt gamla jobb sen ut på Birsta nær MArcs slutar
Tapetjakt
Håller med Zandra, svårt att veta hur mkt en hel portion är. Det varierar väl oxå på vad där för någon mat?!
Så roligt att välja tapeter å fixa hemma
Trevligt om ens partner oxå tycker dt (gör inte min....)
Va lyxigt Frida. 8 timmar är ju en evighet! Jag är supernöjd jag för maja har bara ätit vid 21, 23.30, 03.20 och 6.20. Med andra ord bara hälften så ofta som förut. Detta är tredje natten i rad som det är så såjag börjar våga hoppas på en ny period med lite bättre sömn igen.
Jag hade också börjatmed banangröt men har nu inte givit smakis alls på två dar då maja helt plötsligt inte ville ha alls. Vill inte tvinga henne och ge men för livet
Tar en paus på några dagar istället och försöker sen igen. Det gick ju bra innan....
Jag valde mellan Havregröt o banangröt...
Så tänkte jag :" vad låter godast?".. och kom fram till banangröt :)
Kan säga att jag inte känns mig så här pigg på läääänge ! Tack banangröten!
Jag o prinsen har nu varit ute på birsta å köpt present till en jätteliten prinsessa!
1vecka är hon, åååå så roligt det var att köpa tjejkläder
Skoj m. nya tapeter!!! Skitkul att få nytt, sambon min är superbra på sånt, själv kan jag tyvärr inte... men måla i skåpluckor å sånt, det är min grej :)
Sover alla idag eller ;)
Jag är såååå stolt över mig själv !!!
Har lagat middag till mig o sambon + gjort morotspuré till lillfisen !
(första gången på typ 3 månader som jag lagat mat!)
Blev någe så simpelt som köttfärssås, men liksom iaf. sjukt stolt
Morotspurén står på avsvalning nu.. sen ska fisen få smaka !
Arvid fick gröt till lunch idag, han verkar ÄLSKA mat/gröt ...nöjd och glad pojke är han nu också.. UNDERBART
Va härligt frida! Klart du ska va stolt!
Idag har vi haft besök av en kompis och hennes son på två och ett halvt. Kul att träffa lite folk. Vi är bättre i förkylningen även om vi inte är helt bra men som E-L sa så träffar hennes son värre smittkällor på dagis dagligen. Maja har varit helnöjd med att titta på vad vi gjort men har inte haft ro att sova och äta på hela em så nu slocknade hon vid bröstet så fort de klev utanför dörren.
Ikväll bli det hämtmat och mys i soffan. Skönt att det är helg så man får hem sambon. Vi har inga planer alls i helgen. Jätteskönt att bara ta det lugnt. Vad har ni andra för planer? Ska ni hitta på nått kul?
Våra helgplaner.. hmm...
Sambon ska så klart jobba Lörd + Sönd...
Jag och Arvid ska väl ta någon promenad, äta gröt och städa
Men ikväll när sambon kommer hem från träningen, då ska vi äta gott och dricka ett glas vin :)
TVn ikväll visar nog "På spåret" (sambons favoritprogram, han kan allt, jag kan inget!)
Måste köpa mig några sånna där "isbitshållare" att ha Arvids mat i ...
Hur gör ni förresten? Har ni någe slags lock på dem? känns väl lite ofräscht att ha det i frysen utan lock tycker iaf. jag... hmm.. måste kolla efter något vettigt..
Nu ska jag nog provsmaka köttfärssåsen (är sjuuuukt hungrig )