Fikatråd Sundsvall 2
Vi är ett gäng som fick barn juli-november 2008.
Här surrar vi o bokar in våra fikaträffar!
Vi är ett gäng som fick barn juli-november 2008.
Här surrar vi o bokar in våra fikaträffar!
Fikaträffen blev väldigt "klen" idag :)
Det blev jag o min granne Helene.. hon kommer hit på en kopp kaffe
Om någon ångrar sig, så får ni dyka upp...
Åå, en tand!! Har trott/väntat på på att Rasmus skulle få sin första länge men inget än...
Skulle gärna vilja frida men jag vill inte smitta ner er eller dra ut på förkylningen mer än nödvändigt.Får fika nästa vecka istället.
Missade fika- trodde inte det var bestämt något... får försöka komma nästa gång, det vore kul!
Mirja har varit ENORMT kinkig idag. Det känns som att antingen funkar dagsömnen eller nattsömnen, aldrig båda samtidigt... Några tips? Lilla fröken sover bara när man är ute o går med henne i vagnen, vaknar alltid när vi går in genom ytterdörren...
Coolt med tand!
Idag har maja varit betydligt piggare. Den tid hon varit vaken vill säga. Hon sov nog 2-2.5 timme i mitt knä mitt på dagen men har varit nöjd och glad sen hon vaknade. Jag har till och med hunnit röja lite här hemma vilket det som vanligt var behövligt.
HKK har tyvär inge tipps alls då min lillknod tillhör den otoliga typen som inte gärna ligger still och är nöjd och inte heller gärna sover ensam.
Låter mysigt med bebis som sover i knät! Och förmodligen lite frustrerande om man vill göra något
!
Vår lilla Skrutta sover helst själv, vilket är jätteskönt 99% av tiden, men ibland vill jag ha en varm klump på magen...
Hej hej!
nu har jag och Helene fikat ! :)
Supertrevligt hade vi, och bebbarna var så söta ...
Arvid var lite trött å gnällfis.. men inte hela tiden
Nu sover Arvid.. somnade i soffan , men jag lyckaes bära in honom till spjälsängen..
Tips ang. sömn...
Tyvärr tror jag att varje bebis är individuell ang. sömn.. att man inte kan påverka eller göra så mycket...
Lugn musik har dock god inverkan på Arvid..Och självklart närhet och sin goskanin..
Dämpat ljus vill Arvid ha.. men aldrig helt svart när han ska somna..
Detta sovande är ju lixom som det är det. Milo sover bra i vagnen ute (även när den står still), för att han ska somna inne nu så är det amma till sömns som gäller, även inför natten då jag ligger i vår säng o ammar honom. Nu vill ahn dessutom snutta en stund varannan timme hela nätterna... De första tre månaderna var det annat, då somnade han själv i sin säng på kvällen å kunde sova 6 timmar ibland, men åtminstone 3-4 timmar. Å det är stor skillnad mellan att få ca 3 timmars sammanhängande sömn, än att inte ens få sova 2 timmar i sträck. Men men, allt går ju.
Det var förresten nån som glömde en typisk IKEA-tvättlapp här förra veckan på fikat, har ju glömt att säga det. En med ljusblå/turkos band på. Nån som känner till det?
Härligt att Maja går upp i vikt som hon ska! Å att allt var okej med Ws ögon, Å tand! Å att det var mysigt på lilla fikat idag. Å att vissa ska åka på kryssning...!
Finns d ngn bra amningsplats inne på själva IKEA oxå lr e d bara på "Birsta City"?
Sara: Cornelia höll på för fullt och vände sig i 2 dagar, men sedan dess har hon inte gjort d (trots att mamma försöker lura henne att göra d). Har gjort likadant med andra grejor. Precis som att hon övar sig på ngt tills hon kan det, sedan behöver hon ju inte slösa tid på att göra samma sak när hon redan kan d.
Är nog samma med Wilmer. Han har kommit på ngt roligare att pyssla med.
Oj har han fått en tand?! Vad ql (lr ja... både och då
). D går så fort! Snart springer han oxå!
HKK:
Ungefär som med Cornelia då. Hon sover en halvtimme på fm i sängen, men sedan vill hon inte sova ngt mer. Har kört med samma sak: dagliga prommisar på em så hon får sova (eftersom hon bevisligen behöver d). Jag har nu kommit på att om jag tar bort "ligginsatsen" (lr vad d nu heter) ur vagnen så jag kan sätta upp ryggstödet lite, drar ned sufletten så långt d går å sätter över själva fotöverdraget (jag saknar barnvagnstermer!
) så kan hon sova i den inomhus oxå... Om jag gungar vagnen då. Skönt om mamma e trötter å inte orkar ta en prommis.
Alla knep e bra..
Tror vi alla köpt sådana IKEA-tvättlappar.
Vet att jag hade med mig men ingen aning om den blev kvar lr följde med hem. Ska hur som helst inhandla fler. D e så bra!
Fy vad härligt d låter Zandra! Inte heller avis.. :-P
Var ju på Föräldragrupp idag. Trevligt! Vi var bara 4 bebisar. En av tjejera går babysång med dig, Frida. Min bil var stendöd när jag skulle åka (funkade att ladda batteriet för några dagar sedan. Skönt att slippa köpa ett nytt batteri, tänkte jag. Jo jo..) Fort in igen. Byta från babyskydd till barnvagn. Fort ut igen. Skynda, skynda. Blev bara 20 minuter sen.
I morgon ska d bli batterishopping.
Cornelia vägde 7020 och var 54 lång.
Hon var inte 64 lång då maja? Tycker inte hon ser så kort ut men det kanske hon är.
De där tvättlapparna har vi nog alla. HAr ingen aning om ifall nån blev kvar men var det min så får ni gärna behålla den. Har många ändå och kan aldrig säga om det är vår eller inte.
Milo beter sig som maja med sömnen. Hon sov också längre stunder på natten tidigare men har nu haft en period när hon vaknar minst varannan timme. Men peppar, peppar, nu har hon sovit längrestunderigen de senaste två nätterna.