Fikatråd Sundsvall 2
Vi är ett gäng som fick barn juli-november 2008.
Här surrar vi o bokar in våra fikaträffar!
Vi är ett gäng som fick barn juli-november 2008.
Här surrar vi o bokar in våra fikaträffar!
Dom kunde inte hitta ngt fel på Wilmers ögon!!
Allt såg bra ut
Så skönt!
Spännade att få uppdatering på arvids å majas längd å vikt
Fika....Wilmer nyser fortfarande. Men ingen hosta i natt lr idag
Skulle gärna vilja träffas å fika för dt var så länge sedan men samtidigt kanske vi borde vara hemma?!
(Bra svar va, frida
)
Det där med sova är svårt att avgöra. Jag tror Sam vaknar mkt oftare/sover sämre då han är sjuk. Varför han 2 nätter irad (inte i natt!) velat vara vaken vet jag inte... Men - han har somnat för natten så tidigt som 19.30 två dagar i rad nu. Hoppas bara det är en bra trend.
I går fick han välling (gjord på bröstmjölk) för andra gången, och efter ett tag kom han på suga-på-flaska-tekniken och fick i sig de 110 ml jag gjort. Tror att det är en halv portion och han kunde nog tänkt sig lite mer, även om bröstet inte var intressant, det blev ju avbrott i matningen och så hungrig var han inte... Sen sov han 19.30-00.30 innan det var dags för mat igen. Och 02, 04 och 06.30. Lite för många gånger för min smak. Men han äter och sover. Jag slipper vandra i alla fall.
Karin & Sara- hoppas det går bra på BVC/Sjukhuset!
Måste tipsa om MammaMu-sånger! Super bra. Vi har en skiva med lite blandade sånger, men de som Jujja och Tomas Wieslander gjort minns man (och går och nynnar på)... www.mammamu.se/
Jag har nu beställt den skiva min lillasyster hade när jag var liten (Mamma Mu ? Visor för hela kroppen)!
Va skönt Sara att Wilmers ögon var ok. Jag ska känna efter med fikat. OM de anser att maja är frisk nog för sprutor och hon inte blir dålig av dem så blir det kanske fika för oss. Om inte jag snorar och hostar och nyser då. Som jag mår idag hade jag gått och jobbat i vanliga fall trots att jag möter sjuka patienter. Men jag hade inte gått in till en patient med nedsatt immunförsvar typ cytostatikabehandlade.
Linnea, gögr du välling på din egen mjölk? Måste du inte pumpa som en tok då?
Tja, jag hade redan pumpat för att bebisen inte ville amma när jag hade bomber (hade just ätit en hel portion lax & potatis), så det var mer för att göra upp det jag redan hade pumpat. Har insett att nu när han äter mer och mer mat finns det ingen anledning att ha en massa fryst BM, så jag gör upp den genom att blanda i mat, gröt mm (den blir ju bara dålig av att ligga länge...)
Min lilla bebis slarv-äter ("fikar") ofta bara när han ska amma på dagtid. Mer mys än för att bli mätt? Får han tillräckligt med annan mat? Men eftersom han äter mkt och ofta på natten får jag ibland pumpa ur för att det inte ska bli för "spänt", dagtid.
Aha, då var det utrett
Hej hej!
Då var Arvid vägd å mätt igen !
Han var dock inte lika lång å tung som vi trodde...
69cm o 7960gram
Följer sina kurvor fint sa BVC-tanten..
Nu är vi tillbaka från bvc. Maja hade tack och lov börjat gå upp som on ska igen. Hon har hoppat ner några hack på viktkurvan men följer nu den hon hamnat på sist. Nu väger hon 6430g är 65cm och har 41cm i huvudmått. Så skönt att allt verkar ok igen. Dessutom såg allt bra ut på läkarkontrollen och maja bedömdes frisk nog att få sina vaccinatiner så det är också avklarat. Maja skrek lite men det gick bra.
Vad skönt att både Arvid å Maja växer på sig som dom ska.
Hoppas Maja slipper några men efter sprutorna.