• J o S

Fikatråd Sundsvall 2

Vi är ett gäng som fick barn juli-november 2008.
    Här surrar vi o bokar in våra fikaträffar!

• Svar på tråden Fikatråd Sundsvall 2
  • HKK

Som det skrivs! Kul!

Mirja ammar bara mycket sporadiskt nu. Trist, men samtidigt har nattsömnen blivit MYCKET bättre. Hon sover 20-8, vaknar för mat 1-2 gånger och behöver få nappen istoppad några gånger till. För ca en månad sedan var Daniel borta en helg, då sov jag nästan inte alls, hon snuttade typ hela natten och jag blev ett vrak. Efter det sa han ifrån, hon fick mer ersättning och jag mår mycket bättre.

Frukost på sängen vore något! Men eftersom Daniel går upp 6 vardagsmornar känns det mer motiverat att han ska få sova lite extra på helgerna.

På lördag ska lilla Skruttan döpas, så nu har jag bakat en massa kakor. Kakdeg är farligt gott !

• phridan

Vad skönt att Maja är på uppgång igen!!
    Och vad bra att sprutorna gick bra också!

Arvid har somnat för kvällen nu (tror jag?) Rätt skönt att få lite egentid.. har varit lite av den varan nu när vi var nere i stockholm :)
    Ska slänga in en tvättmaskin till (3:e för idag)... sen är det en kopp té o macka som gäller.

Blir det någon fika imorgon?

• Maja F

Önskar jag kunde fika, men har ss föräldragrupp. Vi ska ha babymassage å prata kost (min lr Cornelias återstår att se.. ). Ska passa på att väga å mäta oxå. Tänka att sådant kan vara så spännande.

Bra med tips på musik. Ska kolla upp "Mamma Mu".

Kan konstatera att våra bebisar sover väldigt olika. Cornelia sover första svängen 7 timmar (+-), sedan äter hon två gånger till (med kortare intervall) och kliver upp ca 8. Skönt.

Skönt att ni e på bättringsvägen både Sara å Karin! Hopplöst med dessa vinterförkylningar som går runt. Tacka vet jag den underbara sommaren! I sommar åker vi väl å badar tillsammans?!

Hade du "nattassistans" i Sthlm, Frida?

C verkar ha blivit jättemammig! Hoppas d e en tillfällig period. Vill inte att hon ska bli d, men förutsättningarna grundar ju lite för d.. Ngn fler som redan e mammig?

• Höstlängtan

Maja somnar bäst hos mig men det tror jag beror mycket på att Jon inte är lika ihärdig.

Ikväll var maja rejält skrikig och hade lite feber. Fick en alvedon och är nu mycket nöjdare. Vet inte om febern och skriket berodde på förkylningen eller vaccinationerna. Kanske både och.

• phridan

(Sista fikaskriket från mig...)
    Fika imorgon på IKEA 13.00 ?  Där finns bra plats för vagnar..
    Bra ammningsrum och billigt fika!

Någon som har lust att hänga på ?
    (Tänkte passa på att köpa värmeljus också...)

Ikväll somnade Arvid 19.00 !! (dock har han redan hunnit käka 3 ggr!)

i stockholm fick jag bra med bärhjälp iaf...
    nätterna tog jag själv... Arvid ligger ju o småsnuttar lite nu o då..så det var lättast så...
    Men Claes(Svärfar) tog kvällsnattningen alla kvällarna :)

• phridan

Ang. mammig...
    Arvid tyr sig gärna till mig när det är mat på g...
    Annars så är det nog pappan som är favvoriten.. det är iaf han som får de största smilen =)

• MissHellen

Frida: Jag o Elton hänger gärna på

• J o S

V hoppar över IKEA idag, det brukar bli så dyrt när jag är där...

• Mrs Mack

Men förlåt!!! Skev aldrig igår att vi inte kommer på nån fika idag

Men en roligare sak... Vår resa är nu bokad och handpenning betald . Blir 1 natt i New york, 14 dagar på kryssning med stopp på 7 öar och 3 nätter i Miami!!! Ska se om vi kan ta en tur till Evergldes oxå... Guuud vad jag längtar! Men det blir att spara varje peng.

• Höstlängtan

Blir ingen fika för oss heller. Vi är tyvär aldeles för förkylda Hoppas på att vara frisk till nästa vecka i alla fall. Börjar få abstinens på folk...

Kul med resan Zandra Blir så avis! När åker ni? Och hur går det med flytten?

I natt åt Maja bara tre gånger! Det var evigheter sen hon lät mig sova så långa pass! Så väldigt skönt..... Synd man är så deckad av förkylningen så man är trött ändå.

Svar på tråden Fikatråd Sundsvall 2