Inlägg från: JePaLuLi |Visa alla inlägg
  • JePaLuLi

VI från Linköping Del 3!!!!

Marayah skrev 2009-03-16 16:53:10 följande:
    De ja menar är att de e sååå lätt att komma i en ond cirkel när barnen bara gör "dumma" saker hela tiden.. Och att man bara "klagar".. Allra helst om man är i en trots ålder. Sen ja gick Cope, så finns de där mer medvetet oxå att berömma mycket och ofta!!
    Ja jag har ju inga stora barn som trotsar. Men jag fokuserar iaf på det som är bra, samtidigt som man måste markera när det inte är ok. Men det finns väl i ryggmärgen sen både jobb och utbildning.
    Vi berömmer Lucas hela tiden när han är duktig men försöker få honom att förstå att det är vi som bestämmer. Han har ju bärjat att testa vart gränserna går
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Lucas 071125♥¸.?°´¯) ♥♥ (¯`°?.¸ ♥ Linus 081206♥¸.?°´¯) ♥
  • JePaLuLi
    Marayah skrev 2009-03-16 17:06:08 följande:
    Hihi, lillfisen då... Någon som har erfarenhet av Willys maskin disktabletter???? Har just mailat till axfood som gör dom. Har diskat ca 5 maskiner med deras maskin disk och ja blir bara argare för varje gång. Halva tabletten blir kvar i maskinen. Deller så trasas den sönder och lägger sig utför hela luckan... O så blir inte disken ren. Hade en annan sort som e lågpris tabletter. 30 st för 20 kr. O dom var mkt bättre än dessa... Kan vara ett måndas exemplar va vet ja. Har ännu ett paket hemma så ja hoppas ja inte behöver kasta nästintill 50 tabletter.
    Nix, jag har en fixidé om att billigare märken inte är lika bra och jag har fobi för oren disk. Men det där borde du få kompensation för. Så ska det ju inte vara.
  • JePaLuLi
    Marayah skrev 2009-03-16 17:49:47 följande:
    Va vet ja, men kanske beror på vad man har för maskin med. Vi har en gammal 500 kr från blocket. Men varför funkar de då bra med andra billighets men inte med dessa kan man ju fråga sig!?
    Det kan ju ha varit ett dåligt exemplar bara.
  • JePaLuLi
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-03-16 19:50:00 följande:
    Du är som min sambo Han vägrar att köpa billigare märken på mat för det kan smaka äckligt! Larver säger jag!  Kan man köpa billigt o det fortfarande är bra mat o smakar bra så varför inte??
    Haha, ja jag vet att jag är jättefjantig
    Men jag håller med din sambo
  • JePaLuLi
    Fru T skrev 2009-03-16 19:43:18 följande:
    Ja använder dom i toaletten BÄSTA rengöringen för toan, lägg ner en tablett innan man börjar städa så får den ligga där å lösas upp å sen är det bara att skura toan som vanligt, alla avlagringar som sätter sig i vår gamla toa försvinner. Skit effektivt Har mormor lärt mig... men när ja har diskmaskin så använder ja dyrare märken...
    Bra tips

Samma här. Vi har en så dyr diskmaskin så då kör vi på "dyrare" tabletter också. Vet inte varför, men det känns bäst
  • JePaLuLi
    Marayah skrev 2009-03-16 21:25:37 följande:
    Becka: De e lugnt. Var faktiskt skönt att komma hem. Hann ju inte se  vad du skrivit här då de var full rulle imorse då ja inte kunde gå hem o äta frulle efter Marko lämnats som ja brukar göra. Apropå imorron så kommer Jockes kusin på besök så då kan ja inte komma. Men senare i veckan kanske???Apropå "finare" märken mat. Ja har en del saker som ja helst vill ha de dyrare alternativet. Tex fiskpinnar och hamburgare. Men som kyckling file och så går bra med tex eldorado. Men som sagt många billighets varor kan vara goda, men en del är vattninga och äckliga.
    I Sverige får det inte kallas hamburgare om det inte är 100% nötkött så det spelar ingen roll vilket märke det är. Däremot ska man läsa innehållsförteckningen på sånt som kallas 2minutburgare" och annat...
  • JePaLuLi
    Familjetrollet skrev 2009-03-17 08:36:04 följande:
    huga där kommer vi inte sätta våra barn.för de ska inte kallas för könsord osv.vet hur de skriker skällsord efter tjejer vid den skolan.nån som vet hur rosendal är?vi vill inte byta ner till en gettoskola då ena tösen går i en finare skola nu.fy villket trist väder.här verkar det som att jag ska bli sjuk.är det nån mer som ska till coop extras premiäröppning imorrn?
    Det var som sagt i lördags. Vi skulle ha åkt dit eftersom de hade massa roliga jippon, men har ingen bil för tillfället
  • JePaLuLi
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-03-17 09:12:07 följande:
    Det var tur att ni inte åkte dit kan jag säga. Vi åkte dit men vände igen. SÅÅ sjukt mycket folk!! Det var världens längsta kö för att ens få komma in i affären o hela rondellen utanför var det kö i så man kom inte fram med bilen.Så kul är det inte att stå i kö med två barn o så bra priser var det ändå inte, några av de priserna finns nu oxå när de öppnar på riktigt imorgon.
    Jaha, ja då var det nog lika bra att vi missade det. Tror inte abrnen hade uppskattat det
  • JePaLuLi
    Familjetrollet skrev 2009-03-17 09:21:00 följande:
    tydligen hade de öppet då oxå,mina föräldrar och makens kompis fick reklam om det .men vi fick ingen reklam.vi åkte förbi copp extra för ca 1 1/2 vecka sedan och då stod det att de öppnar den 18/3.trist att inte alla får reklamennån som vet om de har höjt rean på europrice?i helgen var det fortfarande 25%
    Vi fick ett blad om smygöppning den 14/3 med lite jippon och extrapriser.
  • JePaLuLi
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-03-17 19:09:35 följande:
    Har ni egen tvättmaskin? För i så fall kan ni ha en skötbädd på den. Det har vi på nedervåningen.
    Så hade vi i Eskilstuna. Jättesmidigt!
Svar på tråden VI från Linköping Del 3!!!!