Inlägg från: Familjetrollet |Visa alla inlägg
  • Familjetrollet

VI från Linköping Del 3!!!!

Leos och Vincents mamma skrev 2009-03-06 21:57:01 följande:

Ja, man glömmer verkligen fort. Nej, han går inte själv ännu, men det är absolut inte långt ifrån, han är på väg att ta steg själv ganska ofta, men ångrar sig i sista sekund, men han går utmed alla möbler o tar gärna en stol till hjälp som han drar igenom hela huset Eller så springer han med lära gå vagnen fram o tillbaka i hallen Han håller bara jättelite i vårat ena finger när vi går med honom så det är bara det där definitiva sista steget som måste tas.Leo började gå 4 dagar innan han blev 13 månader så ska Vincent följa i sin storebrors spår så har han ändå två månader på sig Vi trodde att Vincent skulle börja gå innan sin 1 års dag eftersom han har gått utmed möblerna sen han var typ 7 månader.
    vad gulligt det låter.första stegen som barn tar är så söta
  • Familjetrollet

Leos och Vincents mamma skrev 2009-03-07 00:25:41 följande:

Vad var det för fest du var på?Jag sitter här o har tråkigt o kan som vanligt inte sova när sambon jobbar..
    jag somnade ifrån en jättebra film på svt1 igår.men vid 00 kom det en jättemäll utanför i området.maken frågade om sonen spelade sitt nya spel.men icke.maken sa att det lät som ett gevärsskott!
    efter ca 30 min hörde man en ny smäll som var längre bort

En stolt enbarnsmamma höre du den jättestora "smällen"

igår var vi på willys i skäggetorp.när vi åkte därifrån så sa ena tösen.kolla vad många polisbilar.det var tydligen minst fem polisbilar vid giraffhusen. polisen verkar ha haft fullt upp
  • Familjetrollet
    Fru T skrev 2009-03-07 12:21:44 följande:
    min Nils är inte normal, han tycker om att sova PÅ sina vänner
    så söta de är
  • Familjetrollet
    Fru T skrev 2009-03-07 13:44:57 följande:
    Ibland iallafall... för en stund sen låg två av dom högst upp i klöspelarn å bråka tills den ena ramla ner
    katter är så roliga.maken är sugen på katt,men det funkar inte just nu.men framöver kanske det blir en kisse

finns det nån som vill ta en fika imorrn på ikanohuset?
  • Familjetrollet

Leos och Vincents mamma skrev 2009-03-07 15:21:04 följande:

Nu har vi äntligen köpt en cykel till Leo, en jättefin 20 tummare på Sportex i Norrköping så tack för tipset om den affären Lillisen Den kostade 1499 kr, lite mera än vad vi hade räknat med, men ändå inte så farligt.Han är sååå stolt!
    vad bra att ni fann en cykel.vi var och kollade idag åt lillan,men hon vägrar cykla.hon blir rädd så fort cykeln vinglar även om den har stödhjul.men i sommar ska hennes rädsla tränas bort.

En stol enbarnsmamma

ska bli kul ikväll och se melodifestivalen.men huga för "snälla snälla"låten.
    nu är stora tösen förbannad då hennes tv-spel inte gör som hon vill

ikväll kommer man vara däckad
  • Familjetrollet
    Marayah skrev 2009-03-07 15:31:43 följande:
    Hihi, dom blir ju så stolta! Och tycker att dom e sååå stora då. Markos hann inte vara lös så länge. Eller så kan de ju vara så att han inte visat den för en sent heller. Hihi..
    här har inte lillan börjat tappa tänder än,men det lär ske under året,fast hon börjar få två nya kindtänder.kan förstå att marko är stolt.vet hur våra barn var när de tappade första tänderna.
  • Familjetrollet
    LittleMee skrev 2009-03-07 16:34:27 följande:
    Familjetrollet: Måste av nyfikenhet fråga hur din vännina lyckades bli portad från babyproffsen?
    det var -02.hon hade köpt en ny briovagn vars suflett gick sönder direkt. BP vägrade laga sufletten,så X ringde brio som hänvisade till denna butik.men butiken vägrade så då hörde X av sig till PLUS på svt.efter det programmet så blev X portad på livstid på BP.
    sufletten byttes ut sen utan problen i norrköping
  • Familjetrollet
    JePaLuLi skrev 2009-03-07 16:21:33 följande:
    Det är det som är så praktiskt med två grabbar Nu kommer väl våra behöva samma storlek sen, så för oss spelar det nog ingen roll...Ja,men då kan han ju ha fått det efter morfar!
    ja det är praktiskt att ha samma kön.men vi köpte nytt/beg till alla barnen då det skilljer ett par år mellan dem.

sen blidde det två oplanerade graviditeter (lillan och ängeln) och då var det bara att köpa ny utrustning igen

hoppas allt är bra med er
  • Familjetrollet
    LittleMee skrev 2009-03-07 16:41:22 följande:
    Tack för att du svarade. Usch... får hoppas att dem har blivit bättre med åren så man slipper ta med sig en arg svärmor varje gång det är problem.
    de har inte bättrat sig ett dugg.har sett hur illa de har behandlat andra kunder där.i norrköping är de toppenbra
  • Familjetrollet
    LittleMee skrev 2009-03-07 16:49:36 följande:
    Jo jag försökte med den snälla taktiken och förklarade exakt vad den andra hade lovat oss men dem två från igår ställde sig direkt i försvarsposition och nästan dumförklarade mig som inte visste hur mkt en 09 är "värd" i butik, vilket är lite oproffessionellt när man arbetar i butik anser jag. Visst tyckte jag synd om tjejen som blev utskälld men hade hon inte blivit det hade vi säkert antingen blivit av med handpenningen eller fått köpa en repig vagn. Nu vet vi det i alla fall och tänker aldrig mer gå dit igen efter vi har hämtat vagnen.
    de är verkligen knepiga och sura.de gånger de har vart trevliga under 12 år kan jag räkna på en hand

tacka vet jag gubben som hade barnvagnslagret i norrköping,bättre butik fanns inte.
Svar på tråden VI från Linköping Del 3!!!!