Inlägg från: Familjetrollet |Visa alla inlägg
  • Familjetrollet

VI från Linköping Del 3!!!!

JePaLuLi skrev 2009-03-06 10:20:00 följande:
    Ja så kan det ju vara. Men det är svårt att bevisa tyvärr.Det är ju upp till konsumenten att granska varan, tyvärr struntar butiken i det.
    förr hade kunden rätt.nu får man nästan utskällning om man går tillbaks med en vara som inte fungerar.trots att varan bara är testad
  • Familjetrollet
    JePaLuLi skrev 2009-03-06 10:20:00 följande:
    Ja så kan det ju vara. Men det är svårt att bevisa tyvärr.Det är ju upp till konsumenten att granska varan, tyvärr struntar butiken i det.
    förr hade kunden rätt.nu får man nästan utskällning om man går tillbaks med en vara som inte fungerar.trots att varan bara är testad
  • Familjetrollet

nä nu ska jag ta tag i tvätten igen och starta maskin nr 3 och dammsuga lite

• Familjetrollet
    Fru T skrev 2009-03-06 10:43:47 följande:
    huu va grått det är idag
    ja idag är det verkligen grått och mörkt ute.maken sa att det ska komma snö i helgen.jag vill inte ha mer snö utan sol och värme så man slipper vinterklääderna
  • Familjetrollet
    dinana skrev 2009-03-06 12:49:30 följande:
    Sitter å irriterar mig på en köpare på Tradera som inte har betalt ännu. Såg nu att hon har minus ett i omdömespoäng.. (2 negativa av 3 möjliga). Jag blir verkligen galen på dessa människor. Har mailat henne och ringt, men kommer till någon butik när jag ringer och de säger att jag skall återkomma efter halv fem. Så det skall jag göra.. får hoppas att vi reder ut det här.. varför buda på något liksom om de inte betalar.  Gaaaah, blir galen. Jag måste ju liksom betala för att ha auktionen uppe....Galet.
    lär var en 100% oseriös köpare du har fått.de som är oseriösa hos osss spärrar jag på livstid
  • Familjetrollet

Stolt Enbarnsmamma skrev 2009-03-06 13:53:06 följande:

Hur går det med packningen då? Vi håller på för full fart nej, det är inte den, hade gärna talat om vilken det är men det finns alldeles för många snokande människor här på fl. Hursomhelst, så var den iaf inte ett dugg bra så den kommer vi absolut inte att söka. Ska titta på en annan om en vecka, så jag hoppas verkligen den är bra. Nu har vi bara ett alternativ, ska som sagt titta på två till så att vi kanske kan få ihop till 3 alternativ. Annars blir det jobbigt. Kanske jag so.dagism är kräsen men jag vill att hon ska hamna på ett toppendagis!
    ja det finns allt snokande folk på FL.numera har jag tömt min sida på FL pga detta.
    vi ska börja packa om några veckor.vi flyttat i slutet av maj.dagiset ska ju kännas rätt till 100%,men gottfridsberg/tornhagen har väll rätt många dagis
    .när skulle ni flytta?

ska bli skönt att slippa detta område.nakcdelen är att antastaren nu bor i skäggetorp.himla trist att avskummet flyttade just dit.man har fått höra lite mer om den familjen nu och man blir illamående.

ska bli kul att byta område så barnen får kompisar,här finns ju inga barn i området.eller jo några invandrarbarn som inte leker med svenska barn.nu ska vi bara se hur det blir med skolan oxå.
  • Familjetrollet
    dinana skrev 2009-03-06 14:21:54 följande:
    Det viktigaste med dagis är ju att barnen trivs. Sen så tycker jag att det är viktigt att det är lite varierande personal... alltså lite blandat kultur... int bara "helsvenskt" som det kan bli på de lite dyrare förskolorna...
    precis det ska vara blandat både mellan barnen och personalen på dagis
  • Familjetrollet
    dinana skrev 2009-03-06 14:27:45 följande:
    Ja, visst.. tycker det är så löjligt när man särplacerar invandrarnas barn bara för att de inte är helsvenska. Det är u bara nyttigt för barnen att de får komma in i rätt fack från början. På fogdegatan så är det väldigt blandat.. Tycker jag är desto roligare...
    precis.när min son gick på fogdegatana så var det endast några få med invandrarbakgrund.idag är det tvärtom istället.våra töser gillade fogdegatans dagis oxå.

det är som du säger,barn ska få vara barn och leka med varandra oavsett hudfärg.

apråpå det.var det fler som fick rasitpapper i brevlådan förra veckan?vart nått papper från nån rasistorganisation som skrev att sverge skulle vara helt svenskt.då kan man fråga sig vart min son ska bo.för han är 100% svensk men är mörk då hans pappa är adopterad.

maken sa att vi borde polisanmäla de som lämnade dessa lappar i bervlådorna.jag blev så arg att jag slängde pappret direkt.
  • Familjetrollet

Stolt Enbarnsmamma skrev 2009-03-06 14:28:15 följande:

Familjetrollet: Okej, det är ganska skönt å börja i tid, slipper man stressa sen. Dessutom kommer jag ändå inte kunna bära på några veckor så då vill jag ha en del gjort innan jag opereras. Det finns 7 förskolor, men ett par stycken ligger ner mot stan och har inte världens bästa utegår så dem går tyvärr bort! Så nu finns det bara två kvar att kolla och det är bäst för dem att de är bra Vi flyttar i början på maj, vi kommer ha tillgång till båda lägenheterna under hela majmånad men stora flyttlasset går den 9:e maj då får vi mest hjälp!Usch då, men förhoppningsvis bor han en bra bit ifrån er!Får hoppas det blir bättre för dina barn nu när ni flyttar!
    han bor nära marayah.och där finns det många barn synd nog.vi ska få nycklarna några dagar innan.vem hinner både städa och flytta på ca 4-5 timmar?
    då flyttar ni ca en månad innan oss.rätt komiskt att nästan alla i denna tråd bor i skäggetorp
  • Familjetrollet
    dinana skrev 2009-03-06 14:55:57 följande:
    Är inte helt hundra, men tror att de på fogdegatan är 1-6 år.. eller? Tänkte på att Marko går kvar. Fast han är väl en av de äldre barnen kanske. Marayah har nog bättre koll än vad jag har. Det är en stor gård i alla fall.. det kan man inte klaga på... så de har mycket utrymme att springa på.
    det var 1-6 år när vi hade barnen där för 2 år sedan.fast marko börjar ju sexårs till hösten.vissa barn hinner fylla 6 år innan de slutar inför sommarlovet

En stolt enbarsmamma

ja det är inte lätt att flytta som nyopererad.jag sänder dig styrkekramar inför din operation
Svar på tråden VI från Linköping Del 3!!!!