Inlägg från: Familjetrollet |Visa alla inlägg
  • Familjetrollet

VI från Linköping Del 3!!!!

dinana skrev 2009-03-06 15:07:49 följande:
     Är det något fel på Skägget eller?Vet du vart den här killen bor? Så man vet vad man skall undvika för område...
    fel med skäggetorp?verkligen inte,mena bara att det är inte ofta är många som bor i samma stadsdel i en tråd,.i det skäggetorp känner man sig mer säker och så är det mindre festande studenter oxå.här finns det knappt belysning utomhus när det är mörkt.

han bor nära dagiset på fogdegatan
  • Familjetrollet
    dinana skrev 2009-03-06 15:24:58 följande:
    Okej, vi får ta å varna grannarna då.. har inte sett till någon konstig människa där.. men man får väl hoppas att han sköter sig nu.Jag bor inte så långt från dagiset, men tillräckligt får man hoppas. Bor ju i Skattegården,
    i ryd var var han på barn i hla området.det syns lång väg att han är "efterbliven"
    om man fick hänga ut folk med bild på antastarepå nätet så hade jag gjort det direkt
  • Familjetrollet
    Marayah skrev 2009-03-06 20:10:03 följande:
    Asså, Fyyy F**n för de där babyproffsen asså. Har en vän som oxå blivit sjukt behandlad av dom. Bra att svärmor stod på sig..Nej nu ska man knata emot sörgårdsgatan.
    en vän blev portad på livstid på den butiken.rena surhäxor som jobbar där.har även sett hur illa andra köpare har blivit i den butiken här i lkpg
  • Familjetrollet
    dinana skrev 2009-03-06 15:26:47 följande:
    usch för sådant... du har ju en jättetrevlig gosse ju... så söt så med sina lockar =)
    tack.jag har fått utstå en del rasistsnack då min son är mörk.men vad fan han är 100% svensk trots att han inte är vit.många har gett honom riktiga mordblickar.vi flyttade från skäggetorp sist pga nazzar/rasister bodde mittemot oss då.

hoppas vi slipper dem.min sons farbror fick fly för sitt liv i sverige.nazisterna jagade honom över hela landet,men idag bor han utomlands.

så länge en person i fråga är trevlig,snäll och inte kriminell så struntar jag totalt i villken religion och hudfärg personen har.
  • Familjetrollet

Leos och Vincents mamma skrev 2009-03-06 20:45:37 följande:

Föresten, när kan man börja med tandkräm på tandborsten till småbarnen? Jag kommer inte ihåg när vi började med det till Leo, men han var nog runt året. Nu borstar vi tänderna med vatten på Vincent än så länge.
    det kan man göra redan när första tanden har kommit upp.dock ska det vara max som deras lillfingernagel
  • Familjetrollet

Stolt Enbarnsmamma skrev 2009-03-06 19:59:48 följande:

Vilken förskola går han på? (om du vill skriva ut det här) Jag jobbar i T1

Så skönt att de håller sig friska! Kan tänka mig att det kanske tar lite tid att klä på dem båda Vi kanske kan ses nästa vecka?

Nej, det är alldeles för kort tid. Mmm, det ska bli skönt å flytta härifrån och komma till något helt nytt
    ja det ska bli kul att komma hem till skägget igen.det blir samma hus som maken bodde i när vi flyttade ihopp för 8 år sen

Leos och Vincents mamma skrev 2009-03-06 19:51:04 följande:
    Jag tycker det är lite synd att nästan alla bor där Jag bor ju nästan ensam i denna delen av stan, har ingen att umgås med direkt utan att behöva åka buss o byta buss o krångla.
    ja det är trist,här saknar jag min förra supertrevliga granne mammatill4a.
    själv har jag inte många vänner då jag för 10 år sen fick bryta med mitt gamla liv på 2 veckor.så 99% av mina vänner blev jag tvungen att bryta med,byta tlf nr ....vill inte gå in på det här.men jag ångrar det inte,men vänner växer inte på träd.min sista riktiga killkompis tappade jag kontakten med när jag träffade maken.jag fick ju inte tid all pendla till katrineholm längre då
  • Familjetrollet
    dinana skrev 2009-03-06 21:28:16 följande:
    Du har ju oss!!!
    ja det stämmer så bra.alla i denna tråd är så trevliga villket är kul.
    filmkväll låter jätteskoj.

här ska jag snart ta och lägga mig.imorrn ska man ha 2st 14 åringar hemma och töserna .så då lär det bli fullt hus*skratt*

ev ska jag ut till tornby en sväng och kolla in sommarkläder medans sonen är med sin kompis som är här över dagen
  • Familjetrollet

Leos och Vincents mamma skrev 2009-03-06 21:35:59 följande:

Aha, ok. Då är det hög tid att vi börjar då
    man glömmer snabbt trots att man har fått barn tidigare.har lille vincent börjat gå nått än?

tänkte på en sak.i en annan lkpg tråd som jag var med i för många år sedan.så gjorde vi ett lkpg -kort med alla barnen på.

skulle inte det vara skoj att göra det till denna tråd?
  • Familjetrollet
    dinana skrev 2009-03-06 21:38:34 följande:
    Vi började nog borsta Mollys tänder när hon var 1½ med tandkräm.... hon fick ju tänder rätt sent och innan hade vi en rätt mjuk borste som vi gnuggade tandköttet med... men jag kan säga att hon avskyr att borsta tänderna... men vi försöker borsta dem morgon och kväll... men men... ungar... och nu när hon är i trotsåldern dessutom så får man ta i med hårdhandskarna om man skall få in tandborsten i munnen på henne.
    värst är när barnen äter tandbortsen*skratt*eller när de biter ihopp munnen med tandbortsen mellan tänderna när de ska borstas.lillan var riktigt envis så till slut fick hon välja tandborste och då gick det bättre.vi har precis slutat med barntandkrämen då töserna inte tycker om dem längre så nu kör de med våran tandkräm
  • Familjetrollet

gaaah vad 14 årige sonen ska retas.han har så kul åt FL*skratt*

nä nu ska jag ta och sova.ni får ha en bra kväll

Svar på tråden VI från Linköping Del 3!!!!