Inlägg från: Familjetrollet |Visa alla inlägg
  • Familjetrollet

VI från Linköping Del 3!!!!

Skorpan08 skrev 2009-03-24 08:29:36 följande:
    Godmorgon!Här verkar det äntligen som jag får behålla vad jag stoppar i mig. Men är helt slut i övrigt så det blir en dag i stillhet. Det verkar även som om resten av familjen ska klara sig ifrån denna hemska sjuka. Så skönt!Hemska snö och blåst får mer än gärna gå i ide för min del. Håller med er andra sol och värme är vad jag vill ha.
    sänder dig krya på dig kramar.ang loppisen,kan vi ev åka med dig nästa gång?troligen jobbar maken den helgen oxå.
  • Familjetrollet

Marayah
    vet du om en 90 cm bred säng får plats i sovrummet brevid uthyrningsrummet?
    minns inte om det var tillräckligt brett brevid fönstret för en 90 cm bred säng,eller precis innanför dörren.

fy vad trist det är att packa,blocket går trööögt.här står man med massor av saker som ska bort.

• Familjetrollet

Leos och Vincents mamma skrev 2009-03-24 10:43:28 följande:

Blir bara så trött, irriterad o arg!! VARFÖR måste folk ha åsikter om allt???Ända sen Leo föddes o när Vincent föddes oxå så har jag fått höra att jag inte är nån riktig mamma för jag har inte fött fram mina barn vaginalt!!!Utan jag har bara legat o latat mig typ när läkaren har plockat ut dem. Jag har visst FÖTT mina barn men med kejsarsnitt! Ingen verkar fatta hur sårad jag blir av såna kommentarer Likadant är det med amningen, då får jag oxå höra att jag inte är nån riktig mamma som bara ammade mina barn i några veckor. Att bröstmjölken är det bästa o att ersättning är dåligt. Visst är bröstmjölken det bästa, men går det inte så är det superbra att det finns ersättning! Mina barn har inte alls mått dåligt av att få ersättning o de har jättebra immunförsvar!Jag blir så ledsen o arg!Förlåt, var bara tvungen att skriva av mig lite.
    tyvärr tycker inta alla likadant.jag fick oxå fula kommentarer då jag inte ammade så länge.jag gjorde allt för att lyckas med ammningen.jag satt uppe hela nätterna och försökte pumpa,jag storgrät varje gång pga olidlig smärta då mjölken bara sinande.till slut fick maken nog och sa att vi skiter i amningen då den inte funkade.min bröst mjölk sinade redan efter ca 2 -4 veckor.med lillan sinade ena bröstet snabbt och det vänstra funkade ca 4 månader,men det kom bara puttelite.så lillan fick amma först och sen ta flaskan

ang föda barn så tycker alla olika.jag tycker att föda barn är genom att göra det vaginalt.men det är vad jag tycker.kejsarsnitt får man ju pga av olika orsaker.men man får barn på två sätt,vaginalt och kejsarsnitt
    dinana skrev 2009-03-24 10:49:03 följande:
    Nej, det är ju inte det.. och nu går ju tiden fort... Det är ju tur att vädret varvas lite så man inte blir fast dagligen inomhus. Idag så har jag lock för öronen. Inte så kul?! Molly åt faktiskt en halv smörgås innan, men sen så kastade hon omkull sitt mjölkglas och då blev jag verkligen fly förbannad. Jag vet inte hur jag skall kunna hålla mina känslor i schack, men jag kan säga att som gravid så är mitt humör verkligen upp och ned. Minsta lilla och jag blir tokig.
    låter som mitt PMS när jag har rejäl mens.
    Skorpan08 skrev 2009-03-24 10:01:31 följande:
    Tack! Mår redan bättre. Visst kan ni åka med mig även nästa gång, det är ju ändå på vägen .
    tack vad snällt av dig.hur är det med värken,har den gett sig?hoppas du är bättre snart.du får gratta lilla elin från oss
  • Familjetrollet
    JePaLuLi skrev 2009-03-24 11:20:49 följande:
    Det är ju så, folk har åsikter om allt och man kan inte tycka lika jämt.Min åsikt ÄR att amning och bröstmjölk är det allra bästa, men jag tycker inte att man inte är nån riktig mamma om man inte ammar. Det är ju upp till var och en. Mitt val är att amma och det tänker jag fortsätta med. Jag tänker inte vara tyst med att jag ammar, om det är mitt blogginlägg du tänker på. Där skriver jag mina tankar och åsikter och de står jag för. Man behöver inte läsa om det inte passar.
    precis alla tycker olika.jag gjorde allt för att kunna amma,jag skrek av smärta och storgrät då det gjorde så ont när ammningen inte fungerade.men den sista ammningen funkade i 4 månader.skillnaden är stor mellan att inte vilja amma eller att har försökt i flera månader och amningen inte fungerar ändå.

alla har inte turen att kunna amma.men som du säger alla tycker olika och så kommer det alltid vara

man har ju rätt att säga vad man tycker.jag tycker att barn föder man vaginal.man kan bara föda barn via vaginal.kejsarsnitt görs ju av läkarna och de plockar ut barnet,det föds ju inte ut.

oj vad tiden går fort.såg nu att er lille gosse blir 4 månader redan imorgon.ammar du båda barnen?
  • Familjetrollet
    JePaLuLi skrev 2009-03-24 11:42:51 följande:
    Jo självklart. jag trodde bara att du läst bloggen. Eftersom jag vet att du brukar göra det. Det var liksom så lägligt eftersom jag just skrivit om amning Det var inte meningen att trampa nån på tårna, men jag har min åsikt och den står jag fast vid.
    har du nån länk till din blogg?har börjar läsa lite bloggar

nä nu ska maten fixas och tvättmaskinsomgång 4 startas
  • Familjetrollet
    dinana skrev 2009-03-24 10:55:30 följande:
    Det är du ju inte ensam om, jag har dock aldrig hört någon klaga på det. Molly är ju född med kejsarsnitt och amning var ju inget alternativ när hon var så liten, så då var det ju sprutor som gällde och slang i näsan. Sen var hon ju inte alls intresserad av amning. Så det blev att vi pumpade i början och sen blev det ersättning. Men hoppas att amningen funkar i sommar.. hur svettigt det nu än kommer bli =) Pumpning orkar jag då inte med.. det är ju rena rama självmordet om man inte har en väldigt bra bröstpump vill säga. Köpte en på apoteket och den sög verklign dåligt. Så den är typ orörd.
    sonen hade slang oxå i ca två veckor innan han kunde börja ammas.det kändes inte så kul att få sondmata ,men man hade inget val då han var för svag för att kunna amma.efter ca 2 veckor kunde han börja amma,men tyvärr hade han mjölkallergi så jag kunde inte fortsätta amma och mjölken sinade efter ca 3 veckor.
  • Familjetrollet
    JePaLuLi skrev 2009-03-24 11:55:13 följande:
    Jag hade precis skrivit ett svar till dig och så försvann det bara. Typiskt fl!Du gjorde ju vad du kunde med amningen och när det inte går längre så är det klart att man ger upp. Man ska ju må bra också. För mig har det funkat bra och då vill jag gärna fortsätta. Nej, jag ammar inte Lucas, men jag gjorde det ganska länge och på 16 månader har han bara varit sjuk en gång. Är övertygad om att bröstmjölken gjort så att han har så bra immunförsvar.Jag håller med. Att föda barn är att göra det vaginalt och att känna smärtan och krysta fram sitt barnJa tiden går jättefort, man hinner knappt med Ska också tvätta, tycker tvätt- och diskmaskinen går hela tiden Min blogg:skruttensmamma.blogspot.com/
    tack.jag tror oxå att bröstmjölk är det bästa för barnen.stora tösen var kärnfrisk till ca 18 mån ålder då hon fick halsfluss och därefter kom glutenintolleransen direkt.

tiden går verkligen fort.ska läsa din blogg och se vad för spännande du skriver om
  • Familjetrollet
    JePaLuLi skrev 2009-03-24 13:24:36 följande:
    För mig är det som sagt att föda när man har värkar, kroppen arbetar, vattnet går, man kämpar i öppningsarbetet och man krystar fram barnet. Men det är min syn på att föda och jag accepterar att andra som har en annan upplevelse har en annan syn på att föda. Men då räknar jag med att även min åsikt accepteras.
    alla får tycka som de vill.kan bara säga att vår ena tös har sag detta klocka

"man tycker det man tycker"och hon har så rätt
    dinana skrev 2009-03-24 13:29:30 följande:
    Fick precis veta av min pappa att min faster fått en hjärnblödning. De hade hittat henne utanför sig bil medvetslös och ringt ambulansen... *suck*
    fy så otäckt
  • Familjetrollet

Mamma till Simon och Pontus skrev 2009-03-24 13:30:16 följande:

dinana - Usch så hemskt! Hoppas det går bra!
    välkommen hit
  • Familjetrollet

Leos och Vincents mamma skrev 2009-03-24 13:02:51 följande:

Fast du fick ju akut snitt så folk kanske accepterar det mera än jag som "valde" att bli snittad.Jag ammade Leo i tre veckor, han sov inget på nätterna, ville amma typ en gång i halvtimmen o sen bara vrålade, när vi sen fick åka in till barnakuten så visade det sig att han inte kunde suga ordentligt så han var ju hungrig stackarn Han hade gått ner massor i vikt, så vi blev inlagda o fick sondmata, sen tvingade läkarna oss mer eller mindre för Leos skull att börja med ersättning.Det var samma sak med Vincent, honom ammade jag i två veckor, när han var 6 dagar gammal fick jag livmoderinflammation o var superdålig o låg inne på sjukan i två dygn med massa dropp o då orkade jag verkligen inte amma så mycket så blev det mycket pumpning o sen lite ammande när jag blev bättre. Efter två veckor pumpade jag bara o gav resten ersättning, höll på så i tre veckor, sen sa min kropp ifrån, den orkade verkligen inte mera. Så då blev det bara ersättning. Men givetvis så är det några jäkla stoplskott som ska komma o strö salt i såren o kommentera o säga att jag inte gjort allt i min makt o att det är synd om mina barn, precis vad man vill höra
    du är verkligen ingen dålig mamma för att du fick kejsarsnitt och att din amning inte fungerade.jag förstår att du valde kejsarsnitt med tanke på vad du har varit med om.tyvärr förstår inte folk när de sårar.

vid mitt MA fick man höra massor med kränkande skit.inte så kul att höra att det var bäst som det blev....det var inget barn...du är ingen änglamamma osv.det var allt ett barn som kom ut,en liten miniatyrbebis.de som inte har förlorat ett barn fattar inte hur j*vla kränkande det är att förlora ett barn i MA.men tyvärr tänker inte folk längre än vad näsan räcker ibland

marayah jag inboxar dig strax.kom på en sak
Svar på tråden VI från Linköping Del 3!!!!