Inlägg från: Familjetrollet |Visa alla inlägg
  • Familjetrollet

VI från Linköping Del 3!!!!

Marayah skrev 2009-03-27 13:54:06 följande:
    Famlijetrollet: Gick JÄTTEBRA med hundarna!!! Dom kommer hit imorron och härjar igen.
    mysigt.här blev S så glad över sin present.idag drömde han rejält och snarkade oxå.tydligt drömde vovven om nått skoj för han "pratade" i sömnen

här är man helt däckad.

förlåt dinana att jag inte hörde av mig,glömde mobilen hemma.skulle kunna stå och sova känns det som.
    Skorpan08 skrev 2009-03-27 15:40:21 följande:
    Marayah: Tack för en supertrevlig fm.Här är vi hemkomna från bvc. Elin har fått spruta, det var inget kul. Dom tycker hon är liten och vill att vi kommer och väger en gång innan 18-månaders kontrollen. Ok, det kan vi väl göra men jag är inte det minsta orolig. Hon är 75 cm lång och väger 9150g. Visst låg hon högre på kurvan när hon var nyfödd men än sen? Hon är ju pigg och aktiv och glad och frisk. Nänä, det behövs mer för att jag ska bli orolig.
    sprutor är inte omtyckt av nått barn.så länge barn följer sin kurva så är det inga problem.vi fick utskällning när stora tösen var runt 13 månader då hon sa för långa meningar för sin ålder.man kan ju inte be sitt barn vara tyst villket maken sa till bvc tanten.

alla barn är olika.vissa är små och smala andra är länge och väger mer än genomsnitt för en viss ålder.men så länge varje enskilt barn följer sin kurva och mår bra så är ju allt bra.
    JePaLuLi skrev 2009-03-27 18:19:43 följande:
    Ja Katrineholms dialekt är ingen höjdare alls. Tur att man bara är född där, har aldrig bott där
    jag tycker inte de har nån speciell dialëkt.var där mycket under 90talet hos vänner och sonens pappa som bodde där.supertrevligt folk i k-holm är det oxå
    Firstandhappy skrev 2009-03-27 17:55:36 följande:
    Jaha då har man fått en till liten familjemedlem nu då... va hos en kompis o fikade som hade en pytteliten undernärd norsk skogskattflicka som hade bosatt sig hemma hos henne... Ja nu bor hon här och håller på att kela livet ur både mig o Wille..Ska man bara se vad mannen säger när han kommer hem oxå *ler*
    då får man säga grattis till tillökningen i er familj.skogskatter är så söta
  • Familjetrollet
    Apipoulai skrev 2009-03-27 18:41:17 följande:
    Där ser man, jag tror det funkar.Jag har i normalfall Sveriges kortaste naglar och trivs med det. Mycket praktiskt till vardags och fest. Nu har jag fått kvinnliga långa naglar. Snygga, men inte så vidare praktiska. Nu blev det svårt att t ex spela gitarr. :/
    villka fina naglar
  • Familjetrollet
    dinana skrev 2009-03-27 19:38:29 följande:
    Japp.... så är det... Fast här är det regnigt och grått... men lite solsken kan ju behövas nu känns det som. Sitter och pratar med min pappa och han är helt förkrossad. Så jobbigt när de som står en så nära lämnar världen. Vet inte riktigt vart jag skall ta vägen. Höll på att tappa andan när jag skulle berätta för sambon om vad som hänt. Det brast verkligen inom mig.
    sänder dig många styrkekramar.
  • Familjetrollet
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-03-27 19:44:09 följande:
    Har precis vunnit en tradera auktion..en pop mössa till Leo för 60 kr..lagom pris Håller på o budar på en likadan till Vincent oxå..
    grattis till fyndet.själv jagar jag barbie och hästprylar på T.töserna har valt egna teman till nya sovrummen
    Fru T skrev 2009-03-27 19:45:17 följande:
    Hallå är det nån som vet nåt om Maria84? har inte sätt henne i tråden på länge.. hoppas allt är bra med henne!
    ingen aning.var det hon som väntade barn?har otroligt dåligt minne
  • Familjetrollet

Leos och Vincents mamma skrev 2009-03-27 19:56:38 följande:

Jag köpte massa kläder till Vincent när han låg i magen, gjorde massa fina fynd, trots att kläderna var använda så såg det helt nytt ut!
    begagnade kläder är ju bra kläder oxå.sen är ju beg kläder mycket bättre för naturen.

Leos och Vincents mamma skrev 2009-03-27 20:39:16 följande:
    Jag tycker det är bra att folk vill köpa begagnat, annars skulle jag aldrig få nåt sålt på tradera
    kan bara hålla med.vissa beg kläder säljs långt över nypriset ibland
  • Familjetrollet
    Firstandhappy skrev 2009-03-28 18:19:32 följande:
    Nyss hemkommen efter att ha lämnat sambo på jobb o son hos mormor så nu är man HELT SJÄLV HEMMA, känns ju inte lite skumt heller!!! Nu ska man tydligen ha ego tid o bara ta hand om sig själv, jaha, va gör man då??
    haha hamnar på FL såklart.
  • Familjetrollet
    dinana skrev 2009-03-28 23:55:08 följande:
    Nu är man hemma här... och visst hamnar man framför datorn det första man gör när man kommer innanför dörren. Hade tänkt gå på toa, men det får komma i andra hand.. Är såååå kissenödig efter alla drinkar.
    FL är som en drog*skratt*

här vaknade man strax innan kl 6.somna om var omöjligt.
    hoppas ni hade en trevlig kväll igår.själv har jag inte druckigt alkohol sen -96.har inget behov av det heller.

vad ska ni hitta på idag.här ska maken jobba så lillan ska följa med honom medans jag och stora tösen går till cuploens loppis och söker fynd
  • Familjetrollet

oj vad dött det var här i tråden.ingena rloiga fynd blev det på loppisen.

dinana
    nu är även den röda cykeln till salu

här ska det städas nu.hoppas alla har haft en bra helg

• Familjetrollet

Leos och Vincents mamma skrev 2009-03-29 21:43:16 följande:

Nu har jag äntligen skaffat facebook oxå Lillisen hjälpte mig igår
    har lagt till dig nu.hoppas ni har haft en bra helg.skulle gärna fika men jag måste packa samt slänga en masa prylar idag.hoppöst när det bara finns kontainer 2 dagar i månaden
    Skorpan08 skrev 2009-03-29 21:23:11 följande:
    God kväll!Här har man nu läst ca 7 sidor, ni skriver duktigt. I morgon ska vi på första inskolningsdagen på dagis med Elin. Det blir spännande!Igår hade vi kalas, med massor av tårta och gotti.Elin var ju självklart hörjdpunkten på hela dagen. Många presenter fick hon men sacco-säcken från farfar blev nog den bästa. Jösses vad hon har lekt med den.Jenny: Alla tycker att tavlan är så fin.
    då får ni ha en bra dag på inskolningen med söta elin
  • Familjetrollet
    Marayah skrev 2009-03-30 08:03:59 följande:
    Jahapp, då har Filips hosta dragit igång IGEN!!! Gick inte och la mig för än kl 1 för Filip slutade aldrig hosta. Så sen fick han alvedon o då somnade han sen. Ska ta o ringa till bvc o se vad dom kan göra. Han e glad o så på dagarna. Men dock en aning trött. Kanske till och med är nån allergi!?
    är det inte förkylningshosta?ebba hostade som en galning i ca 1 vecka,hon var knappt snorig.hon hostade massor på natten men knappt på dagen.

har du kollat om det kan vara falsk krupp?sådan hosta kan hålla på i evigheter
Svar på tråden VI från Linköping Del 3!!!!