Inlägg från: Familjetrollet |Visa alla inlägg
  • Familjetrollet

VI från Linköping Del 3!!!!

Skorpan08 skrev 2009-03-24 14:00:46 följande:
    Becka: Om du är en bra mamma eller ej har inte med varken sättet barnet kom ut ur magen eller om du ammat eller gett tillägg. Jag har inte ammat särskilt mycket heller, beroende på olika saker. Äldsta dottern fick bara bröstmjölk i 1 vecka, hon har endast 10 frånvarodagar från skolan och hon är snart 19 år. Men visst, jag hade varit överlycklig om jag kunnat ammat mina flickor längre för det är klart att bröstmjölk är överlägsen tillägg. Du måste försöka att låta bli att ta åt dig av elakheter, du vet ju vad som är sant. Och sanningen är ju att du är en skitbra mamma som vill dina barns bästa. Och som dessutom gör allt för dina barn!
    jag kan bara hålla med.
    dinana skrev 2009-03-24 13:56:46 följande:
    Är det våren som är på väg nu igen eller? Har massor med småfåglar på baksidan nu.. de håller på och sprätter runt i snön och letar efter alla mina brödbitar som jag slängde ut i går....  och fågelhuset är fullt med småkvitter...
    här är det fågelkvitter oxå

nu får gubben ta och komma hem snart så man kan gå till centrum och göra det som måste fixas idag
  • Familjetrollet
    JePaLuLi skrev 2009-03-24 16:52:57 följande:
    Köket är inte mitt område så det lämnar jag gärna över. Han och Lcuas brukar hjälpas åt och har jättemysigt under deras lilla stund.Nu väntar jag bara på att han ska komma hem så ska jag åka ner till kvinnohälsan och ta cellprov. Fick kallelse när jag var gravis och så fick jag en ny kallelse nrä mensen precis hade hittat tillbaka. Så nu åker jag ner när de har öppen mottagning så jag får det gjort.
    ajaja för cellprov.det är värre än att föda barn.har gjort det två gånger och bägge gångerna var rena helvetet då det gör så ont
  • Familjetrollet
    JePaLuLi skrev 2009-03-24 13:50:21 följande:
    Haha, ja men så är det ju
    barn är så roliga.de säger precis vad de tycker.ibland tappar man hakan och ibland blir man sårad då barn inte tänker sig för då de säger det de vill säga.

tösen pratade rätt mycket om bebisen vi förlorade under ett tag.och hon sa en del som sårade mig enormt mycket.men barn är som de är.de förstår inte jämt att de sårar.

fy vad kallt det är ute idag,snöra emellanåt och blåser kallt.

idag skulle man packat,men ush vad tråkigt det är.så det får bli till att packa imorrn istället.

nån i tråden som följer LOST?vet nån när reprisen går?har kollat på tv4 hemsida men där kan man inte se gamla avsnitt
  • Familjetrollet
    JePaLuLi skrev 2009-03-24 17:12:19 följande:
    Det är väl inte förrän man kommer upp i medelåldern om man inte har andra skäl för det?

Jag har bara gjort det en gång, men jag tycker inte att det gjorde så ont.Ska göra det på torsdag istället. Fick nys på en auktion på tradera och Patrik vågar inte ta ansvar för den Sen ville de visst gå på stan också så då kan vi ta det samtidigt. Mig spelar det ingen roll vilken dag jag ligger med benen i vädret
    på mig är det som att de skär med knivarna i underlivet när de gör cellprov.sist grät jag under hela undersökningen då det gjorde så ont.
  • Familjetrollet
    dinana skrev 2009-03-24 17:11:11 följande:
    Vad är cellprov? Har nog aldrig gjort det... eller har jag det?
    första gjorde jag runt 21 års ålder.de tar prover från livmodertappen.med en träspattel och en liten "diskborste"
  • Familjetrollet
    dinana skrev 2009-03-24 17:19:47 följande:
    Här avskyr båda att laga mat, så man drar sig alltid för att laga mat.. vet knappt vad matlagning är... Skulle verkligen behöva gå på matkurs eller nått.. Eller jag kanske skulle ha låtit bli att skolka från hemkunskapen i grundskolan.
    haha samma här.här blir det typ "det är din tur att göra mat"*skratt*
  • Familjetrollet
    JePaLuLi skrev 2009-03-24 17:22:44 följande:
    Jag har aldrig hört någon göra det så tidigt om man inte har särskilda skäl.

Ja de är ju så med barn. Man får försöka att inte ta åt sig. De menar ju inget illa...En sak vet man när det gäller barn iaf, de är alltid ärliga och säger vad de tycker. På gott och ont
    precis tur att man inte gör så som vuxen.huga vad fiender man skulle få då*skratt*
    nä nu ska vi käka och bege och till karaten
  • Familjetrollet
    JePaLuLi skrev 2009-03-24 17:24:06 följande:
    Men usch då. Kan det inte varit gynekologen som var dålig bara?
    tyvärr inte .har vart hos 2 olika. bm att det kan vara en händelse som gör att jag känner sån smärta,tyvärr har hon nog rätt,tyvärr vill jag inte prata om det då det är mycket jobbigt att bara minnas allt som har hänt under åren.men enligt bm så kan en del känna enorm smärta vid cellprov.men de flesta känner inget.
  • Familjetrollet
    dinana skrev 2009-03-24 17:25:06 följande:
    Haha, ja det där känner jag igen... eller vi ringer till OnlinePizza istället.
    det är standardreplik från min make*skratt*
  • Familjetrollet
    JePaLuLi skrev 2009-03-24 17:28:54 följande:
    Ok, vad tråkigt och jobbigt för dig Det är ju inte meningen att det ska göra ont.
    jobbigt är bara förnamnet.bm sa att man kan få gå hos nån kurator så man kan prata om det som jag har vart utsatt för.men jag orkar inte ens prata om det.
    Firstandhappy skrev 2009-03-24 18:06:54 följande:
    öhhh nä inte alls, tar ju bara en bomullstusspinne o svabbar av området, däremot om de upptäcker förändringar går de in och tar vävnadsprov.
    inte på mig.de hade en träspattel och en liten "diskbortse" i somras när de tog cytologtestet på sjukhuset
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-03-24 17:41:09 följande:
    Jag är en av dem som det gör jätteont på. Men det gör iofs all gynekologisk undersökning på mig. Jag har enligt min läkare på KK som jag haft i många år, utvecklat vestibulit p.g.a de otäcka sakerna jag varit med om. Jag spänner mig för mycket när nån ska undersöka mig för att jag är såå rädd. En gång så råkade jag sparka läkaren som undersökte mig för jag kom tillbaka till minnena när det hände så för mig var det inget läkarbesök utan för mig var det ett övergrepp igen.När Leo skulle födas så låg jag med ctg kurva på BB innan snittet, de skulle då sätta kateter på mig innan op, men när de höll på så gick det inget bra eftersom jag spände mig för mycket o det gjorde såå ont, varpå Leos hjärtljud gick ner riktigt ordentligt när han låg i magen så det blev akut upp till op då, det var hemskt.När Vincent skulle födas så hade de skrivit i min journal att de skulle sätta kateter på op när bedövningen hade tagit o det var mycket bättre! Tänk om det alltid kunde vara så när man gör gynekologiska undersökningar
    ja gyn går jag inte till i onödan.jag kan inte ens sätta mig i en gynstol utan att få panik och gråta.jag förstår precis vad du menar ang gynundersäkningen.har man vart utsatt för hemskheter så klarar man inte av en gynstol.
    JePaLuLi skrev 2009-03-24 17:28:54 följande:
    Ok, vad tråkigt och jobbigt för dig Det är ju inte meningen att det ska göra ont.
    fick rådet att ta nån bedövningssalva till nästa cytologtest om några år.men inte ens det kan jag göra.jag kan ju inte ens ta där nere utan att må fruktansvärt illa
Svar på tråden VI från Linköping Del 3!!!!