Inlägg från: Firstandhappy |Visa alla inlägg
  • Firstandhappy

VI från Linköping Del 3!!!!

hmmm sicken tur, jag som aldrig sitter på tradera kollade in en snabbis bara därför, hittade en jättefin märkesväska... la sista budet tydligen precis innan den stängde.. billigt blev det med..

• Firstandhappy
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-04-02 12:56:52 följande:
    Precis o det kan jag tycka är lite synd ibland, för jag skulle jättegärna kunna tänka mig o åka storhandla själv eller handla massa saker på ikea, om jag hade körkort. Nu måste jag alltid vänta tills sambon kommer hem från jobbet eller tills det är helg för att göra sån saker. För jag åker gärna inte o storhandlar själv med två barn o massa påsar på bussen
    nä precis, man gör gärna inte det...

Tycker med det är underbart att man har kollektivtrafik (trots att jag ofta klagar över att de kör som idioter) o här i Linköping har vi ju verkligen jättebra trafik med, se bara härifrån Lambohov som räknas som "landet", har både 12'an o 2'an som går med 10 minuters intervall.. helt makalöst bra...
  • Firstandhappy
    SmileyMalin skrev 2009-04-02 13:23:08 följande:
    jag tycker kollektivtrafiken är kass Jag bor 1.5 km ifrån Slaka och 4 km ifrån Lambohov, vilket jag anser ändå inte är allt för långt ut på landet och ändå finns det typ inga bussar här.... Finns en buss men den går bara ett par gånger om dagen och dessutom bara till lambohov vissa turer. Dessutom är det en sån klumpig landsbuss med trappa och grejer så att åka med barnvagn är nog ett skapligt seriöst projekt... Känns lite trist att bara ha 10-15 min körväg in till centrum och ändå behöva ta bilen varenda gång. Tur att både jag och sambon har körkort
    ja då förstår jag att du tycker den är kass... trist att dom inte kan förbättre sådana turer med o underlätta for alla som inte vill bo "centralt"
    Fast bor man så som du beskriver så förutsätts ju nästan att båda har körkort.. man sitter ju ganska fast annars.
  • Firstandhappy

fy, farligt att åka iväg till ikea o babyproffsen, kommer alltid hem med en massa saker..  dock ite så dyrt denna gången då vi bara skulle kolla, snacka om att man kan avsky ikeas vägghängda skötbord... blääää

• Firstandhappy

DET... skulle jag betala hur mycket som helst för... fan va bra med en mjölkkran direkt i kylen..

• Firstandhappy
    Familjetrollet skrev 2009-04-02 17:37:53 följande:
    ja men den tanken skulle ta plats så mycket mjölk som vi dricker här*skratt*
    min tanke är att det bara finns en kran som är kopplad till ledningar med mjölk så man slipper även tankar, bara koppla på den mjölken man vill ha o sen betala en fast månadskostnad o få mjölken direkt i kylen..
  • Firstandhappy
    Jonna1974 skrev 2009-04-02 15:52:56 följande:
    Upptäckte den här tråden nyss...Hej på er allihopa! Jag bor i lambohov gift, 3 barn o 4an på väg...Brukar ni gå till öppna förskolan?..
    bor med i lambohov med min son o sambo o nästa bäse på G med BF 30 juni
  • Firstandhappy
    Familjetrollet skrev 2009-04-02 18:15:16 följande:
    kan du inte fota båda dina händer så vi kan se om din ena hand är svullen.begär att de kollar dig imorgon om du inte blir bättre ush för att packa.fann pappren från mitt MA,kunde så klart inte låta dem vara utan läste dem.ush villka lögner läkaren skrev.och så klart gick HSAN på läkaren lögner,han hade inte ens skrivit att barnet hade kommit ut innan skrapningen,eller att de hade lagt vårt barn i städrummet framför oss osv*ledsen* egentligen skulle jag överklagat,men det orkade jag inte pga chocken och sorgen. den 10/4 är det 3 år sedan vår kotte lämnade oss. ush för påsken i år. känns inte kul att sitta och fira på en "dödsdag"
    nej men ibland kanske man ska vbara glad för det man har med och inte bara tänka på det man har förlorat...
  • Firstandhappy

vill absolut inte förringa din sorg eller någon annans för den delen, men tänker bara på att du har X antal andra barn (skriver x eftersom jag inte har en aning om hur många eller få det är) som faktiskt behöver en mamma som kan fira saker inklusive påsk även om det är en dödsdag..

• Firstandhappy
    Fru T skrev 2009-04-02 19:06:19 följande:
    jag håller me Ewa å Lillisen. å ja du får leva med minnet rästen av livet men du får ju även leva med dom som finns nu rästen av livet. säger inte att ni inte ska sörja, men försök att istället fira och hedra vi har även i min familj hemskheter som gör sig påmind i samband med påsken men vi har fått vända på det å se det possetiva istället.
    ja alla har nog sina saker som man kan sörja...
Svar på tråden VI från Linköping Del 3!!!!