Inlägg från: Familjetrollet |Visa alla inlägg
  • Familjetrollet

VI från Linköping Del 3!!!!

JePaLuLi skrev 2009-03-30 16:01:53 följande:
    Jo men alla har ju inte jobb där det funkar att gröa så.Jag är dessutom student så att försörja familjen på CSN är inte tänkbart!
    alla familjer fungerar olika.alla väljer olika.jag hade csn ett tag när jag var ensamstående med sonen och det gick runt hur bra som helst.
    Marayah skrev 2009-03-30 16:02:38 följande:
    Jenny: Ja verkligen typiskt dagens sjukvård. Ska se om ja kan ringa till barnläkaren nere på stan.Maria84: Välkommen tillbaka!!
    trist att du inte fick hjälp.vi bråkade i 4 år med skäggetorps vc om lillans öron.i ryd fick vi remiss till öron på första vc besöket.vc i ryd undrade hur vc i skäggetorp kunde ha struntat i att remitera tösen till öron.
  • Familjetrollet
    JePaLuLi skrev 2009-03-30 16:29:28 följande:
    Att vara själv med ett barn är lite skillnad på att ha en hel familj att försörja.Dessutom vill jag inte behöva vända på varenda krona utan mina barn ska ha det bra. Jag har ingen lust att gå på bidrag och skit. Vi har det bra ställt nu och ännu bättre blir det när jag också får ett jobb. Alla är ju som sagt olika och jag vill kunna ge mina barn nya fina kläder, jag vill att vi ska slippa äta nudlar och blodpudding osv...Man vänjer sig vid en viss standard helt enkelt.
    allt är inte pengar och nya prylar.folk med bidrag är ju inte sämre människor.folk får priotera vad de tycker är viktigast.

i dagens samhälle är folk tokiga i alla nya saker.allt ska vara nytt hela tiden.det har verkligen gått till överdrift.allt måste inte vara nytt för att ex barn ska vara nöjda och glada.

en begagnad cykel kan göra ett barn superglad trots att den är inte är ny och inte är den hetaste modecykeln

det finns ju de som inte ens har råd att köpa något till sina barn i detta land.