JePaLuLi skrev 2009-03-30 17:26:27 följande:
Ja, men jag förstår då inte varför du tar åt dig? Jag menar såna som KAN jobba, men inte vill.Att ta hand om hemmet och barnen får ju alla göra, oavsett om man har ett jobb eller inte.Jag har inte sagt nåt om mindre värde, jag har sagt hur jag vill och inte vill ha det. Det är skillnad!
tar inte åt mig.men du skriver ju att bidrag är fel,folk som är hemma är slappa osv
jag tror inte många sitter hemma trots att de kan jobba.många VILL jobba men får inga jobb och då måste de ta bidrag för att ens kunna försörja sina familjer
jag har en vän som jag skäms över!hon har haft socbidrag i ca 9 år,hon gör inget mer än gnäller på soc då de säger åt henne att
jobba.nu när soc tog i hårdhandskarna så flyttade hon från komunen för att få socbidrag på nästa ort.hon vill inget göra mer än blåsa soc på bidrag
idag har vi knappt nån kontakt med henne då hon tror att soc är en bank mer eller mindre
nu lämnar vi detta
Fru T
bebiskläder är så skoj att shoppa.tyvärr handlar man för mycket bebiskläder*skratt*vi hade en byrå med kläder som aldrig användes då fröken växte så fort
dinana skrev 2009-03-30 17:42:31 följande:
Haha, jag köper i stort sett bara begagnat. ÄLSKAR TRADERA, eller i alla fall som köpare... sen går det ju sådär som säljare... man får ju knappast nypriser på vanliga saker. Däremot kan man få "nypris" på märkeskläder vilket jag tycker är helt galet. Köpte en skinnjacka en gång från Carlings för 200 kr, sålde den sen på Tradera för 2200 kr.
samma här.köper hellre nått begagnat fint plagg än ett nytt.men det köps mycket nytt oxå.sen finns ju många oanvända plagg och saker i second handaffärer oxå