Inlägg från: Familjetrollet |Visa alla inlägg
  • Familjetrollet

VI från Linköping Del 3!!!!

Skorpan08 skrev 2009-03-31 07:45:46 följande:
    Jag lägger till Tallboda, mycket barnvänligt, trevligt område.
    finns fler områden men mycket beror ju om de ska hyra eller köpa radhus.finns radhus i malmslätt,tokarp,ånesta(tror jag)T1.lisatn kan göras stor

hoppas allt är bra med er familj.här har man fullt upp som vanligt.
  • Familjetrollet
    SmileyMalin skrev 2009-03-31 10:26:30 följande:
    blä vilken natt!Nellie vaknade typ 2 inatt och började spy... sen spydde hon typ en gång i halvtimmen fram till 8 imorse Nu ligger lilla älsklingen och sover i min famn.Så nu blir det karantän här ett par dagar!
    stackars liten.kräksjuka är inget kul
    dinana skrev 2009-03-31 08:34:23 följande:
    Här har man 75 dagar kvar =) ...till bf, men om jag utgår från att bebisen kommer tidigare så är det väl bara 40 dagar kvar =D *haha*
    jag ska hålla tummarna att bebben stannar tiden ut och att ditt blodtryck blir bra.hade du samma gravidtetskomplikationer när du väntade molly?jag förstår att du är orolig för att det ska bli förtidig förlossning igen.
    graviditetskomplikationer är inte skoj.men sonen blev det många kontroller samt att jag fick ligga inlagd lite över 2 månader innan sonen föddes.han var fullt gången men hade mycket låg vik och var liten pga fel på moderkakan.

med andra barnen var jag inte lika orolig.första tösen föddes 2 1/2 vecka för tidigt men hon var fullt gången enligt bm.med lillan gick jag över 2 dagar

alla graviditeter är olika och att föda för tidigt är inte kul.
  • Familjetrollet
    dinana skrev 2009-03-31 13:56:45 följande:
    Fint väder, men oj så det blåser.. det stormar som tusan här =) Men jag skall ut en sväng sen i alla fall och träffa en kompis på stan, det skall bli skoj!Men det är underbart "vårväder" i alla fall. Nu skall man se om man kan få dottera i säng, och sen skall jag fika lite och sen åka vidare. Sambon är ju tack och lov hemma idag så jag slipper dra med mig dotter på stan. *tjoho*
    ja du inte var det varmt idag.hoppas det gick bra hem för dig.här var man ute nyssoch lekte med vovven i blåsten.fy så kallt det är idag

Leos och Vincents mamma skrev 2009-03-31 15:43:32 följande:
    Är väl ingen som vill ligga kvar på sjukhuset mer än nödvändigt, men jag tycker ändå att Diana gör rätt i att ha i åtanke att bebisen KAN komma för tidigt eftersom Molly gjorde det, likaväl som hon kan gå över tiden oxå.
    kan bara hålla med.dinana vet ju risken är stor att hon ev föder för tidigt pga komplikationer.hon är ju orolig villket man förstår!hon sitter ju inte och hoppas på att få barn för tidigt.
  • Familjetrollet

Leos och Vincents mamma skrev 2009-03-31 16:06:04 följande:

Men hon mår ju inte bra fysiskt har hon ju sagt o går på täta kontroller.
    jag tycker synd om diana.vet själv hur jobbig det är med svåra graviditetskomplikationer.jag ska hålla tummarna hårt för att hennes bebis stannar kvar så länge så möjligt i hennes mage.
  • Familjetrollet

Leos och Vincents mamma skrev 2009-03-31 16:19:07 följande:

Nej, det var samma för mig. Men jag tycker det är lite elakt att sitta o kommentera hennes tankesätt. Hon får väl tycka o tro vad hon vill. Vi vet ju lixom inte alls egentligen hur hon mår.
    exakt.hon kan ju må jättedåligt och vill ventilera sina tankar.hon kan ju vara livrädd för att nått kan gå fel.jag tycket att dinana har all rätt att vara ledsen och orolig och att hon ska få skriva om hon är orolig.

att ständigt kommentera dinanas inlägg med "pikar"är inte snällt...
  • Familjetrollet
    Marayah skrev 2009-03-31 16:31:01 följande:
    Asså, tänkte inte lägga mej i men kan bara inte låta bli!För att slippa dessa pikar får man ta o tänka igenom vad man skrivit och hur andra kommer att reagera på dom eftersom man inte ser varken ansiktsuttryck eller hör tonläge i en text...
    ja det kan lätt bli missförstånd.mår nån dåligt så kan det lätt låta bissart i andras öron när personen ifråga skriver om sin oro osv.men att pika hela tiden är inte så snällt i längden.

nu till annat.jag fann en likadan mössa som skorpans tös fick.kan mäta och se villken mått den har
  • Familjetrollet
    Firstandhappy skrev 2009-03-31 17:16:48 följande:
    ska man bara åka till gbg o hämta den med... suck..
    ja det blir en bit.men denna finns väl oxå på sagoland/happyland?
  • Familjetrollet
    Firstandhappy skrev 2009-03-31 17:27:45 följande:
    ja fast då kostar den det dubbla med... får den nu för 2495krblir en trevlig dagstur med min moster, wille får stanna hemma med mormor..
    ja då är det bättre att åka en bit när man tjänar på det.sen är ju folket på sagoland/babyproffsen ena surtanter
  • Familjetrollet
    Marayah skrev 2009-03-31 17:32:32 följande:
    Fin.. Var en son enkel ja tänkte köpa..
    de är fina.men vi avstod att köpa en sådan när de märket tvar nytt på marknanden.de blektes så otroligt snabbt och höll inte så bra heller.men det ha ändrats sen dess
Svar på tråden VI från Linköping Del 3!!!!