Inlägg från: Familjetrollet |Visa alla inlägg
  • Familjetrollet

VI från Linköping Del 3!!!!

thelifesaviour skrev 2009-04-06 15:25:16 följande:
    Jag skulle också vilja ha peruker! Skulle vara så kul att byta, särskilt för mig som har slutat färga håret. :D
    jag skulle behöva peruk.har så tunt hår.har vart korthårig flera gånger då jag har tröttnat på att håret slits så fort.

hr kom vi nyss hem från skägget.det blev långpromenad och barnen fick leka i ekdungen och på flera andra gårdar.trist att nån/några har förstört rastgården
  • Familjetrollet

Leos och Vincents mamma skrev 2009-04-06 14:07:38 följande:

Ja, det är lite jobbigt, iaf om man vill åka till norrköping o hälsa på.Men det som är mest jobbigt är att jag inte känner så himla många i denna stad, så därför blir det ju ganska ensamt, förutom när man träffar er då
    samma här.de bästa vännerna bor långt bort.jag hade fullt med vänner förr.men när jag fick bryta med mitt gamla liv så försvann alla vännerna.och hitta nya ärliga vänner är svårt
  • Familjetrollet
    dinana skrev 2009-04-06 15:29:02 följande:
    Var ju på Kvinnohälsan idag och min barnmorska sa till mig att jag inte skall göra någonting. Jag skall sova och äta hela dagarna, får inte överanstränga mig på något sätt, inte köra bil eller liknande eftersom det är riskabelt då jag "domnar" av emellanåt. Så nu är man rätt låst här hemma... finns ju ingenting man kan göra. Vill ju fixa i trädgården men det fick jag absolut inte göra. Så bläää....Karpaltunnel-någonting var det som krånglade.. så nu har jag en skena på handen.. får se om det blir bättre. Kanske kanske inte.Gick in i vecka 31 igår i alla fall, så nu har jag bara fyra veckor kvar till v 35. Men tiden går ju extremt fort nu så jag hinner väl knappt blinka förräns de veckorna är förbi. TvUL nästa tisdag, gissar om jag längtar.
    skickar dig styrkekramar.jag blev inlagd över två månader på sjukan innan förlossningen.jag fick inte ens gå ur sängen för att gå till toa.inget kul liv direkt.komplikationer som gravid är hemskt jobbigt.
  • Familjetrollet
    dinana skrev 2009-04-06 19:21:51 följande:
    Nej,  det är ju inte pga av karpaltunnelsyndromet, utan pga mitt höga blodtryck. Jag får inte göra något som gör att blodtrycket går upp mer. Skall helst ligga ovh vila hela dagarna. Men det lär jag ju knappast göra. Jag vill ju vara ute å röra på mig.... det kan de väl inte hindra mig till.
    ta det lugnt,för risken är ju stor annars att du blir inlagd
  • Familjetrollet

Leos och Vincents mamma skrev 2009-04-06 19:39:07 följande:

Jippi! Jag kommer i min klänning som jag hade när jag tog studenten för 6 år sen! Jag får upp hela dragkedjan nu. Men nu är brösten större istället så den stramar där Jag som hade tänkt ha den på ett bröllop vi ska på i sommar, men man ska väl inte ha helvitt ändå väl när man är gäst på ett bröllop?
    grattis.vad kul att du har lyckats med vikten.här ökar man fortfarande i vikt.trots att jag äter mindre och rör mer på mig.

får nog ta och gå till vc snart så de kollar upp vad som är fel.har rejäla svettningar numera,värst är den veckan innan och efter mensen.sist trodde bm att det var klimateriet jag var i.men jag är för ung säger de
  • Familjetrollet

Leos och Vincents mamma skrev 2009-04-06 19:49:37 följande:

Nja, har ju inte gått ner allt ännu, har typ 8-9 kg kvar, men däremot har det tydligen hänt saker med midjemåttet betydligt mer än vad kg har rasat. Så det är kul
    hur mycket har du gått ner tills nu?midjan brukar oftast bli smalast först

Leos och Vincents mamma skrev 2009-04-06 19:51:08 följande:
    Ni får ju hjälpas åt! Här hemma hjälps vi åt med allt, visst gör jag en hel del när han jobbar, men så fort han kommer hem så hjälper han till.
    likadant här.hemma hjälps vi åt med det mesta.maken var jätteorolig de gånger som min värden var usla.han gjorde 95% i hemmet samt jobbade under 2-3 månader när jag inte kunde resa mig pga svåra svimanfall och jävulsk illamående och blödningar under sista graviditeten
  • Familjetrollet
    Skorpan08 skrev 2009-04-07 07:39:10 följande:
    Godmorgon!Ännu en dag med härlig vårsol!Vaknade idag med huvudvärk och nästäppa. Så nu är det min tur. När Elin äntligen är feberfri och pigg. Visst lite hosta har hon kvar men den brukar ju dröja sig kvar, ibland i flera veckor. Idag ska vi iaf återuppta inskolningen på dagis.
    då får du krya på dig
    SmileyMalin skrev 2009-04-07 07:23:41 följande:
    godmorgon....här fick morgonen en mindre lugn snart....Släppte ut vovvarna på tomten direkt när jag vaknade och dom är alltid jätteduktiga och håller sig inom tomtgänsen.Utom idag, när en ful jäkla katt tvunget skulle promenera rakt över våran tomt. Min yngsta hund är sjukt besatt av katter och for som en raket ut från tomten efter katten. Tätt följd av mig iförd pyamas, morgonrock och fårskinnstofflor. Dessutom växelvis vrålande och växelvis fjäskande lockande.... det var nog en syn för grannarna Nu har vovven sprungit mellan dörrarna i typ en halvtimme och ylat som besatt... bara för att han vill ut och spåra efter katten!
    hundar är allt roliga.

vad ska ni hitta på idag?här ska det fortsättas städas,tvättas.sen ska jag sy en klänning till lillan
  • Familjetrollet
    thelifesaviour skrev 2009-04-07 08:19:51 följande:
    Vilken underbar morgon vi har! Hoppas ni mår bra allihopa. :)Sambon jobbade över igår, så han var inte hemma förrän vid halv två, så idag är han verkligen värd en frukost på sängen innan vi åker till Coop och handlar inför påskkalas som vi ska ha här hemma.
    här shoppade vi påskmaten igår.orkar inte stå i långa köer dagen innan påsk.äntligen sol igen på morgonen är det oxå
  • Familjetrollet
    thelifesaviour skrev 2009-04-07 08:59:24 följande:
    Nä, därför vi shoppar idag, folk har väl inte blivit lediga än va? :)
    igår var det lugnt på ica maxi.de flesta är väll lediga from torsdag
  • Familjetrollet
    dinana skrev 2009-04-07 11:35:44 följande:
    nja, så länge vilotrycket är okej så är det ingen fara. Men undertrcyket skall helst inte överstiga 100. Då skall jag ringa till förlossningen direkt. Hade ju 70 i undertryck igår, så än så länge är det ju okej. Oftast så känner man ju själv av när det går upp. Men jag skall ta det lugnt fram över. Har sagt till sambon att jag kommer ta det mycket softare nu här hemma. Han får allt ta och hjälpa till med allt i fortsättningen.
    trist att din sambo inte ser allvaret med dina komplikationer!min man lät mig vila,sova osv när jag mådde uselt.min gubbe skulle aldrig köra med mig om jag hade allvarliga komplikationer under graviditeten.sist var jag sängbunden i över 2 månader pga svimattacker och så svårt illamående att inte ens medeciner hjälpte.maken tog hand om hushållet och barnen efter jobbet.

tycker din sambo borde respektera dig bättre,är han inte med till bm så hon kan förklara för honom att du inte kan städa och passa upp nu på honom jämt

tycker synd om dig
Svar på tråden VI från Linköping Del 3!!!!