Inlägg från: JePaLuLi |Visa alla inlägg
  • JePaLuLi

VI från Linköping Del 3!!!!

Jo det kan nog stämma. Att folk inte vll jobba inom äldrevården och att det då blir lättare att få jobb. Att torka skit är ju en del av jobbet, men man får ju så mycket annat också. Det är fantastiskt att jobba med människor, jag valde mellan sjuksköterska eller lärare men eftersom jag inte är nåt fan av blod och sprutor så valde jag det senare. Det är viktigt att ge barnen en bra start i livet tycker jag. Men det är samma där, det har låg status tyvärr... Lärarförbunden arbetar med att höja statusen på yrket eftersom det är ett av de allra viktigaste yrkena. Nu ska man ev. ta fram en licens precis som vi läkarexamen.
    Men man ser ju inte fram emot att bli gammal med tanke på hur de äldre behandlas idag.

♥ (¯`°?.¸ ♥ Lucas 071125♥¸.?°´¯) ♥♥ (¯`°?.¸ ♥ Linus 081206♥¸.?°´¯) ♥
  • JePaLuLi

Jag läser inte på universitetet för pengarnas skull. Jag läser till lärare för att jag vill. Jag älskar pedagodik och barn så det är en bra kombination för mig Jag tycker att det är jättekul! Det är samma sak där, man får så otroligt mycket tillbaka. Att se lyckan hos en elev som precis har knäckt läskoden eller att få ett telefonsamtal från en förälder som säger att jag gett deras barn hopp för skolan igen. Sånt värmer otroligt.
    Jag skulle inte sätta mig och ta lån för nåt jag inte trivdes med, jag ser det som en investering i mig själv och i min framtid. Däremot skulle jag aldrig sätta mig och ta lån för en gymnasie- eller komvuxutbildning.

• JePaLuLi
    thelifesaviour skrev 2009-04-21 15:27:30 följande:
    Oh! Vilket fantastiskt seminarium! Vi hade väldigt heta diskussioner om yrkesetik och det var så spännande! Älskar när man får diskutera känsliga frågor, vilket är något man verkligen ställs inför som lärare.
    Sånt är alltid skoj! Man lär sig väldigt mycket på såna seminarier.

Gaah, jag blir så trött. Tjejen som skulle sjunga på vårt dop/bröllop har börjat strula Tiden börjar liksom rinna oss ur händerna känns det som .-(
  • JePaLuLi
    thelifesaviour skrev 2009-04-21 16:23:59 följande:
    Usch vad tråkigt.. Var det er jag rekomenderade en tjej? För om det är hon som krånglar så ska jag skälla på henne.
    Ja det var det, men det är inte hon. Din kompis kunde bara sjunga 2 låtar och det var lite för lite för oss tyvärr.
  • JePaLuLi
    thelifesaviour skrev 2009-04-21 16:57:05 följande:
    Ah, jag det är ju lite lite. Men skönt, fick lite dåligt samvete där ett tag, så jag inte rekomenderat er problem.
    Nej nej, det är ingen fara!
    Det hade ju inte varit ditt fel iaf
  • JePaLuLi
    thelifesaviour skrev 2009-04-21 17:35:33 följande:
    Nä. Det är sant. :) Men man vill ju inte rekomendera folk och sen krånglar de. Men vad jobbigt med någon som krånglar, jag gillar inte sånt. :/ Hänt något särskilt?
    Nej det är klart!

Från början när vi bokade så bestämde vi pris och hon sa "Valfritt antal låtar", hon skulle fixa noter, öva med kantorn osv...
    Idag mailade jag över låtarna vi vill ha. 3 till bröllopet och 3 till dopet och då var det helt plötsligt för många låtar.

Till Lucas dop hade vi 2 fantastiska människor som spelade gitarr och sjöng och de tog hälften av det hon skulle ha. Vi sa att vi betalar gärna, men vi vill ha de låtar vi önskar... SUCK!

Fick tips om att kontakta Linköpings studentspex, hur får man tag på dem? Nån som vet?
  • JePaLuLi
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-04-21 19:36:23 följande:
    Jenny: Jag skulle jättegärna vilja ha ett lösenord till din bilddagbok, om jag får vill säga
    Det går bra det
    Jag inboxar!
  • JePaLuLi
    Skorpan08 skrev 2009-04-21 18:09:55 följande:
    Det visste jag att du kunde! Klart du ska vara stolt över dig själv! Det är inte lätt att plugga med barn hemma. För några år sedan när jag bodde själv med mina tre stora pluggade jag och det var nog det tuffaste jag gjort.
    Du är verkligen urduktig som grejade det ensam med tre barn. Det var väl på universitetet också?
  • JePaLuLi
    thelifesaviour skrev 2009-04-21 20:37:53 följande:
    Min facebookstatus är: skulle slå någon hårt för vattenmelon. Visar sig att man inte behöver slå någon. Räcker med ett sms till sambon som är på väg hem från träningen. Snart kommer det melon. Wiii! :) Jag mår dunderilla och jag tror att vattenmelon är det absolut enda som hjälper.
    Perfekt ju! Vattenmelon som är så gott!

Det är ingen här som har en chokladfontän som ni vill bli av med??
Svar på tråden VI från Linköping Del 3!!!!