• Fru T

VI från Linköping Del 3!!!!

Firstandhappy skrev 2009-04-23 20:02:30 följande:
    jag köpte både täcke o kudde när jag va i Ullared sist... bara därför att men använde det nästan aldrig...Wille använde täcket till att ligga PÅ när han va pytte o kudden började vi använda som sagt vid ca 6 mån.. fast han sover nästan aldrig på den utan mest bredvid den..
    Ja så är Fridas minsta pöjk me han ligger uppknölad i ett hörn me kudden vid fötterna

Ne väntar me å köpa kudde....

Täcke kommer ja inte köpa nåt nu innan sommaren... har örngott å blir det kallt så stoppar ja en tunn filt i...
    Bf 30e Maj Ååå vad ja längtar
  • Fru T
    Firstandhappy skrev 2009-04-23 20:08:40 följande:
    hmmm filt i örngott?? du menar inte påslakan då?
    jaja pettitesser ja sa ju att ja hade beställt en liten bebis men kanske inte såå liten
  • Fru T
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-04-23 20:10:12 följande:
    Täcke däremot hade vi inte alls, körde bara med filt, blev för varmt med täcke o båda våra barn har alltid sparkat av sig filten o gör fortfarande, Leo har täcke nu, men han sparkar oxå av sig. Så vi har alltid kört med ordentlig pyjamas istället o strumpor på fötterna på vintern så att de inte fryser. Täcket är bara ivägen
    ja pjamas blir det här me... inte vill ja ha nå täcke på min lilla inte.. Å så har ja fått en sån där "sovpåse" av mormor, jättefin är den hon sa att hon hade sånna till alla sina barn
  • Fru T

å vill dom sova på sidan så har man ju defenitivt köpt en kudde i onödan för tidigt...

• Fru T
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-04-23 20:17:51 följande:
    Vi använde en kudde som vi la bakom ryggen på dem när de var nyfödda så de låg på sidan
    å det kan man ju lika gärna rulla ihop en handuk till eller nåt..
  • Fru T
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-04-23 20:16:38 följande:
    Nä, speciellt inte när de är nyfödda, då känns det lite läskigt med tjockt täcke på.
    Ja ellerhur!
  • Fru T
    JePaLuLi skrev 2009-04-23 20:19:29 följande:
    Nej inte vill man ha täcke till så små. Sen är det ju varmt nog när du får En pyjamas och tunnare filt räcker gott och väl!Mysigt med en sovpåse ju
    Ja å så är dom ju så sööta mormor beklaga sig lite över att dom blivit så smala, dom va mycket bredare nertill förr tydligen, så det fanns mer plats att sparka på så gissar ja rätt lär hon sätta sig å sy en åsså
  • Fru T
    Mizzz skrev 2009-04-23 20:29:40 följande:
    Socialstyrelsen rekomenderar kudde från början.. Vi prövade dock en gång med en kudde men jag tyckte att det, även fast det var en platt, verkade alldeles för stor och obekvämt för Linus.. Så vi började att använda från det att han var ungefär 4-5 månader..
    den rekomendationen är väll för att undvika platt huvud.. sen finns det ju så mycke hit å dit så man får nog pröva sig fram så man känner vad som känns bäst själv.. När vi va små skulle man ju absolut inte ha kudde tex...
  • Fru T
    JePaLuLi skrev 2009-04-23 21:05:01 följande:
    Det gör hon säkert! De tycker ju att det är så kul med barn. Livets efterrätt som svärmor säger Är det första barnbarnsbarnet? Hon blir säkert bortskämd Det är mina pojkar också, men vad gör det Japp det är det. Ingen av mina sötnosar har platt huvud så det beror nog inte bara på kudde 
    Japp första barnbarnsbarnet å ja va första barnbarnet bortskämd javisst
Svar på tråden VI från Linköping Del 3!!!!