• Fru T

VI från Linköping Del 3!!!!

Tiden går ju så jäkla sakta nu, den senaste veckan har kännts som en hel månad typ...

Bf 30e Maj Ååå vad ja längtar
  • Fru T
    dinana skrev 2009-04-20 08:55:02 följande:
    Linda, vilken vecka är du i nu? Det börjar ju närma sig förlossning för din del. Så spännande!
    Ja ligger ju två veckor före dig så v. 35 är ja i nu... tror vi ska inhandla dom sista prylarna i nästa vecka så vi har det gjort å så ska ja ta tummen ur rumpen å packa väskan, för man vet aldrig!
    dinana skrev 2009-04-20 08:56:51 följande:
    Här tycker jag ju att det är tvärtom.. hinner ju inte göra någonting.. tiden går ju sååå otroligt snabbt. Och då är jag ju bara hemma..
    Fast ja har ju inget att göra så då går tiden lite extra sakta, men tiden har rasat fram tills för nån vecka sen då det helt plötsligt bara stanna upp...
    Familjetrollet skrev 2009-04-20 08:57:54 följande:
    det är med stor säkerhet barnet som lägger sig tillrätta inför förlossningen.vissa barn borrar ner huvud långt ner villket kan kännas som värkar/sammandragningarmina barn låg alla tidigt med huvudet nerborrat innan förlossningen.villket bm inte tyckte om när de skulle mäta magen
    Ja jag tror det, spec eftersom det syns att magen sjunkigt...
  • Fru T
    Familjetrollet skrev 2009-04-20 09:11:56 följande:
    spännande.snart har du din lilla prinsessa i din famn.fy vad saker man hittar när man flyttpackar.nu har man plötsligt två regnskydd som ska säljas*skratt*
    Det känns skumt, att det helt plötsligt är så nära... Det är så man inte fattar riktigt!
  • Fru T

här har ja fyra karlar som snarkar just nu... två katter, hunden å mannen

JePaLuLi skrev 2009-04-20 09:43:13 följande:
    Jag har alltid hört att man som förstagångsföderska ska räkna med att gå över tiden då man oftast gör det. Jag har en kompis som är precis likadan. Hon är inget för bebisar utan önskar att de kunde vara ett år direkt när de kommer ut .-)Men jag håller med, det är verkligen roligt när man kan kommunicera och förstå varandra på ett annat sätt. Och när de kan ta sig fram själva och upptäcka världen. Jag tycker varje stadie har sin charm!
    Ja har åsså hört att man oftast går över med första barnet så ja är inställd på att det hinner bli Juni först men sen kan man ju hoppas hon är lika punktlig som jag för ja kom på BF
  • Fru T
    Firstandhappy skrev 2009-04-20 09:54:55 följande:
    mormor va 19 när hon fick mamma o mamma va 16 när hon fick mig, jag va 26 när jag fick första o nu 27 på andra.som du säger, samhället ser ju helt annorlunda ut...Jag tycker man ska vara färdig med sitt "singel"liv innan man skaffar barn, annars tror jag risken är stor att man vaknar en dag efter 30 o känner att man saknar allt som man inte hann göra... sen om man är färdig när man är 18 eller 38 lägger jag inte in nån betydelse i..
    Så tycker ja me! Å däääm vad ja har haft kul å lite till å hade ja inte träffat Tedde så hade ja nog fortfarande vart där!

Mormor va som mig när hon fick mamma men sen är ju mamma sist av tre systrar å om ja tänker rätt så va mormor 17 när hon fick första. Mamma fick mig när hon va 18 men höll ju inte ihop me pappa mer än 4 månader efter min födsel å började produsera resten av högen när hon va 27 Ja får ju första vid 28 (fyller ju 29 i år) å det känns alldelles lagom, FÖR MIG!

Men alla är ju mogna å redo å allt vad det heter vid olika tillfällen...
  • Fru T

Meh! va gammal ja känner mig nu då eller JAG känner mig inte gammal men tycker att den där sifran gör det... om ni fattar vad ja yrar om...

den där siffran ser ju värre ut än det är 29 känns som ett konstigt tal tycker ja {#lang_emotions_tongue_out} men det är ju sant, mannen är ju 43... på pappret ska tilläggas

• Fru T
    Familjetrollet skrev 2009-04-20 10:03:50 följande:
    klart att samhäller är annorlunda idag.jag menade att våra barn oxå kanske skaffar barn tidigt som vi gjorde.men nu börjar makens son bli gammal*skratt*hellre är jag ung mormor än en gammal mormor.men alla är olika och så ska det vara
    Ja tycker min mamma blir en ung mormor å hon är ju 47 fast det kanske är för att vi i vår släkt varken ser ut eller är som den ålder vi är... inte fan är det nån som tror att min mormor är 72, snarare 62 unga gener är bra gener

tedde blev ju morfar vid 42 å då va hans dotter ändå 20...
  • Fru T
    JePaLuLi skrev 2009-04-20 10:07:53 följande:
    Klart att man vill vara en ung och pigg mormor, men barnen ska ju inte skaffa barn pga det Det är en anledning till att jag skulle vilja ha en flicka i framtiden, jag tror att man som mormor kommer närmare barnbarnen och får följa graviditeten på ett närmare sätt. Det behöver ju så klart inte vara så. Min svärmor har varit delaktig hela tiden medans min egen mamma inte bryr sig, Men jag tror att i de allra flesta fall så föredras mormor före farmor. Sen låter farmor mycket äldre
    haha visst låter farmor äldre än mormor

när du skriver det så kom ja tänka på en rolig sak, ja har ju ett gäng bröder hos pappa å den äldsta är nu 23 han å hans fru fick sin dotter för 1,5 år sen å när dom skulle brätta för den minsta brodern (nu 15) så sa dom till honom att han skulle bli farbror å grabben blev helt galen, ha svor å sa att det går ju fan inte ja kan inte bli barbror ja är ju bara 13 dom fick föklara för honom vad det innebar å när han kopplade så har ja aldrig hört nån skartta så mycket som han gjorde då

han kopplade liksom inte att det va ett barn på väg, han trodde dom kallade honom för gubbe
  • Fru T

jag har lekt av mig på det sättet att ja levt singellivet å gjort va fan ja vill när ja vill å lite tillome när ja inte vill men ja har fan INTE levt klart, nu går ja in i en helt ny fas i livet å ska leva där å när ja blir gammal så drömmer ja om att leva det liv min mormor å hennes man gör, dom reser världen runt å bara njuter...

Tedde å ja visste vad vi ville med varandra då allting bara klafade direkt när vi träffadess å på onsdag har vi vart tillsammans i två år, vi är redan gifta å snart har vi vår lilla kärleksbarn här med...

• Fru T

Tack Ewa för trevligt sällskap. Wille e ju bara såå söt

När ja kom hem så står det en dum bil på MIN parkering dom håller på att renovera en hel trappuppgång här å då är det nån dum byggare som ställt sig där *grumpf*

Svar på tråden VI från Linköping Del 3!!!!