Inlägg från: Familjetrollet |Visa alla inlägg
  • Familjetrollet

VI från Linköping Del 3!!!!

Leos och Vincents mamma skrev 2009-04-27 16:41:26 följande:
    Ja eller Valla
    vi har kolonin i valla.har lille vincent sovit gott under dagen?inte lätt att var aliten och övertrött.han lyckades göra små smile trots sin trötthet.ni har supersöta söner
    Fru T skrev 2009-04-27 16:41:30 följande:
    skönast är ju att vara hos nån med tomt så man har tillgång til toalett me
    finns toa både på kolonin och valla
  • Familjetrollet

Stolt Enbarnsmamma skrev 2009-04-27 20:48:07 följande:

Hehe, önsketänkande iaf Tack för komplimangen, hon är alltid söt vad ska ni hitta på för skoj imorgon?
    här ska det nog städas och tvättas har inte haft ork till det i helgen.det var bra att du inboxa mig om träffen för mitt minne är uselt*skratt*

det enda man kommer sakna i ryd är centrummet som är litet och tyst och kassapersonalen på hemköp

Leos och Vincents mamma skrev 2009-04-27 20:48:21 följande:
    Usch för folk som inte respekterar vad man säger till dem. Är de högljudda eller gör de nåt annat?
    party,party varje helg,gräsmattorna är askkoppar mm.ush för studenter,här visar de inte heller nån respekt för att det finns grannar som är jättegamla eller som har barn
  • Familjetrollet
    Maria84 skrev 2009-04-27 20:55:46 följande:
    Stolt Enbarnsmamma skrev 2009-04-27 20:54:29 följande:
    Det är det som är så bra med att bo på landet som vi gör, inga grannar som stör
    maken längtar till landet.själv är jag en stadsbo.

Stolt Enbarnsmamma skrev 2009-04-27 20:54:29 följande:
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-04-27 20:48:21 följande:
    Ja, jag har väldigt svårt för sånna människor! De är högljudda, spelar gitarr och sjunger HÖGT, i helgen spelade de piano kl.03.30 då blir man en aning förbannad! Hoppas era grannar är bättre än våra
    då är de värre än våra grannar.vad för grannar har ni dit ni ska flytta?vi kommer ha gamlingar till grannar
  • Familjetrollet

Stolt Enbarnsmamma skrev 2009-04-27 21:01:06 följande:

Familjetrollet: Det är ganska kul att städa, speciellt om man spelar musik samtidigt blir lite roligare och lättare att städa då. Jag kommer sakna fiket, men vi har ännu närmre till ett annat fik när vi har flyttat :)
    ja musik ska det vara när det städas.ja fik är trevligt att gå till ibland
    Maria84 skrev 2009-04-27 21:01:36 följande:
    Stolt Enbarnsmamma skrev 2009-04-27 20:58:21 följande:
    Vi har ju några "grannar" men det är ju ett ganska långt avstånd emellan. Det närmaste vi har är en sommarstuga och det är bara lite skog emellan men de stör inte, man kan höra dem prata när de är ute och barnen leker men inget annars.
    vad mysigt det låter.
  • Familjetrollet
    Firstandhappy skrev 2009-04-27 21:04:10 följande:
    nej men trött på att folk bara ser problem hela tiden. tycker det är ett konstant gnäll på vissa människor, vilket jag inte heller är ensam om att tycka.
    man har väll rätt att skriva om vad man vill?hellre lite gnäll än att vissa personer bara kränker andra i denna tråd flera gånger i veckan!
    vissa verkar gilla att kränka andra i denna tråd så gott som dagligen under vissa perioder och det är fler än jag som tycker att det snart får vara nog med kränkningar till höger och vänster.

Stolt Enbarnsmamma skrev 2009-04-27 21:04:27 följande:
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-04-27 21:00:54 följande:
    Jag förstår inte vad det är med vissa människor! De borde lära sig orden hänsyn och respekt! Men var det inte mysigt att höra deras sängaktiviteter? Har ni pratat med den familjen? Jag tycker att folk borde dämpa sig efter kl.20? Är det inte så att efter kl.22 måste folk dämpa sig lite eller har jag fel?

en del bör inte ha grannar.trist att de sätter studenterna med gamlingar och barnfamiljer.nästan alla har ju störande studenter i området.bättre de tar ett område till bara studenterna
  • Familjetrollet
    Fru T skrev 2009-04-27 21:09:18 följande:
    Efter 22 är det som gäller men tycker man att grannarna är jobbiga så får man ringa störningsjouren dygnet om, säger mannen här...Så hade ni bott grannar me min mamma när min idiot till bror fick för sig att ställa ut högtalarna på balkongen å spela på högsta volym mitt på dan så hade ni kunnat ringa direkt Han har inte alla bestick i lådan min bror
    dagtid gör inte så mycket,fast det beror på om folk har högsta volymen på stereon.

hoppla vad snabbt denna kväll gick.dags att inta soffläge framför tv.
  • Familjetrollet

Stolt Enbarnsmamma skrev 2009-04-27 21:20:41 följande:

Låter hlet underbart, får väl komma hem till er och se hur ni har det nån gång usch för surkärringar
    ja surkärringar är inte roliga*skratt*det inboxas nog mycket om oss som bara "gnäller jämt"skitkärringar klarar jag mig utan*skratt*
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-04-27 21:26:00 följande:
    Jag ska hälsa från Malin (fd mammatill4a)
    hälsa tillbaka till henne från oss,har du sett hennes fina bilder på supersöta arvid på facebook?villen guldklimp han är.synd att hon lämnade tråden.men man förstår att hon gjorde det efter det hon blev utsatt för...
  • Familjetrollet
    dinana skrev 2009-04-27 22:35:42 följande:
    Kan faktiskt hålla med Familjetrollet och några andra till här i tråden som man börjat tröttna på. Men men, jag försöker inte ta åt mig för mycket. Det är ju ändå helt fritt att hänga här. Man nonchelerar helt enkelt inlägg från vissa. Sen tar jag nog åt mig saker på fel sätt nu när jag är gravid också. Gråter för småsaker.. osv.... men men.
    kan bara hålla med dig.du har ju fått väldigt många spydiga kommentarer från vissa i tråden titt som tätt.jag förstår vad du genomgår med alla kontroller och din oro över tiden fram till förlossningen.de som inte har haft svåra graviditetskomplikationer förstår inte hur svårt det är för personer som genomgår detta.jag håller tummarna för dig

vissa i denna tråd ska man hålla med om allt för annars blir X och Y skitsura...
  • Familjetrollet
    JePaLuLi skrev 2009-04-27 23:11:58 följande:
    Ja, tänk om jag skulle sätta mig och grina varje gång nån skrev nåt som jag uppfattade var elakt... Tyvärr är jag inte så känslig och kan ta att alla inte alltid tycker lika. Men vissa skulle behöva skaffa sig lite självförtroende och inte bli knäckta för minsta lilla. Livet kommer bli väldigt jobbigt då.Tydligen är det så att vissa får säga precis vad de vill och andra inte...Folk i den här tråden är experter på att vända kappan efter vinden, det är synd att inte alla vågar stå för vad de tycker och tänker innerst inne.Att prata skit bakom ryggen på folk kanske är så man gör här i Linköping, vad vet jag??
    ja du är ju duktig på att kränka folk,men du mår säkerligen jättebra av att göra det.sen fick du ju bort en jättertrevlig tjej från tråden tack vare att du kränkte tjejen i fråga.
    dinana skrev 2009-04-27 23:08:43 följande:
    Det är en anledning till varför jag inte hänger i tråden längre... tycker den har spårat ut. Förut var det roligt att hänga här... men inte nu längre.
    exakt.om nån skriver nått som inte känns bra eller nån som är orolig om att föda förtidigt så får dessa personer påhopp direkt av de "fina"fröknarna i tråden.

skönt att man har facebook för där kan man sotera bort skitkärringarna*skratt*
  • Familjetrollet
    thelifesaviour skrev 2009-04-28 08:10:46 följande:
    Oj. Ja. Dessa kränkningar har jag missat, men jag antar att vi går efter den fantastiska devisen att "en kränkning kan man aldrig ta ifrån någon, det är hur det upplevs som räknas". Fine. Det kan jag gå med på. Men om man nu känner sig "kränkt" (det konstigaste ordet jag vet), så kan man ta upp det. Om någon tycker att dessa "x" och "y" beter sig som skit så säger man: "Hörre du x, du tycker jag att du är lite dummare än vanligt och jag skulle uppskatta om du slutade med det du håller på med." Så kan man släppa det och gå vidare.
    det har varit många påhopp på dinana titt som tätt,hon har ju all rätt att skriva om sin oro och fråga om råd.hon behöver inga svordommar och några jädrans dryga kommentarer som svar.
    sen finns det många inlägg där det är fel på folk som ger mat till sina 5 månadersbebisar,inte jobbar,inte har hög utbildning bla bla blalistan kan göras lång

måste vara jobbigt att leva som person när man kränker och gör påhopp titt som tätt för att vara bäst.ni verkar vara stolta över att flera i tråden har gråtit vissa dagar över era spydiga kommentarer.duger inte vissa inlägg åt er så kan ni banne skita i att svara på dem!

tur att det finns några vettiga i tråden.
Svar på tråden VI från Linköping Del 3!!!!