• Svar på tråden VI från Linköping Del 3!!!!
  • Familjetrollet
    dinana skrev 2009-03-06 09:50:44 följande:
    Ah, nej jag har då ingen aning. vi var inne på biltema och kollade på cyklar där för ett tag sedan.. tror de kostade typ 500 kr där då. men sen kan det ju spela roll vad den kostade från början. ....haha, får hoppas han hittar en bil då =) synd att inte bussen går till hjärta till hjärta... det är en bit att gå... men imorgon kommer kompisen och hämtar mig med bil så slipper jag gå... hade jag nog inte gjort ändå.. orkar knappt gå till dagis längre, för jag får så on i höften när jag går långt.
    tror den kostade 500 kr.men vi ska inte ha mycket för den.den används inte ens och är inte mycket använd
  • dinana
    Familjetrollet skrev 2009-03-06 10:07:38 följande:
    rena skitkvalliten i den affären.maken köpte en klocka för 250 kr,den gick sönder under natten,visarna lossnade.den kostade 498 kr innan rean.vi fick åka ner och byta klocka,fast då den gärgen inte fanns på ikano så blev vi hänvisade till stan.På stan sa de att man visst kan byta klocka om det är en annan färg och samma modell.samma visa med nästa klocka.nu fick maken nog,men de vägrade ge tillbaka några pengar! utan skulle skicka den till lagning,skulle ta max 2 veckor.nu har det gått 3 och inte ett knyst från dem!och orginalkvittot tog de oxå.så idag ska jag in och fråga dem vad de håller på med! usel kvallitet och usel personal har de
    haha, jag pratade med dem nu och de sa att det fixar urmarkarnen.. bara att lämna in i butiken här på IKANO. 15 arbetsdagar skulle det ta ungefär... (hur svårt nu det kan vara att fixa). Men hon sa att det inte var något som gick på garantin, men det fixade de säkert. Vad kostar det då liksom? Vad går på garantin liksom?
    Molly ?061216 (¯`°?.¸ ♥ BF 13 juni
  • dinana
    Familjetrollet skrev 2009-03-06 10:08:42 följande:
    tror den kostade 500 kr.men vi ska inte ha mycket för den.den används inte ens och är inte mycket använd
    Mm... jag kanske kan komma över och titta på den någon dag om ni inte har vägarna förbi här.
  • Familjetrollet
    dinana skrev 2009-03-06 10:11:59 följande:
    Mm... jag kanske kan komma över och titta på den någon dag om ni inte har vägarna förbi här.
    det går nog nån dag under helgen.är strandsatt tills maken har fixat ny bil.
  • Mizzz
    dinana skrev 2009-03-06 09:53:35 följande:
    har en liten fråga som jag kanske skall ställa till butiken istället.. men ändå.. jag köpte en klocka på rean på ur och penn i tisdags.. och nu upp täcke jag att en "sten" fattas... jag gav 300 kr för klockan så den vart ju inte gratis, och blev rätt ledsen när jag upptäckte detta. skall jag ringa ner till butiken och kolla.. det är ju ett års garanti på dem.. men frågan är ju om de har några kvar... funderade på om de inte finns här på Ikano också...
    Japp, de finns en i ikano oxå.. Jag köpte en där förra helgen oxå
  • dinana

Klockan kostade 598 kr förresten men nu på rean 300 kr.. så jag hoppas ju att de fixar det.. för det var ju ingen billig klocka...

• JePaLuLi
    dinana skrev 2009-03-06 09:53:35 följande:
    har en liten fråga som jag kanske skall ställa till butiken istället.. men ändå..jag köpte en klocka på rean på ur och penn i tisdags.. och nu upp täcke jag att en "sten" fattas... jag gav 300 kr för klockan så den vart ju inte gratis, och blev rätt ledsen när jag upptäckte detta. skall jag ringa ner till butiken och kolla.. det är ju ett års garanti på dem.. men frågan är ju om de har några kvar... funderade på om de inte finns här på Ikano också...
    Jag tycker absolut att du ska gå in och höra med dem. Det var ju trots allt en ganska dyr klocka... Jag har jättebra erfarenhet av dem. Fick en Accent klocka av Patrik som visaren lossnade på och jag fick en ny direkt. De tyckte inte att det var värt att laga den. Du har ju som sagt garanti också, även om det antagligen inte täcker att en sten lossnar. För att garantin ska gälla måste man kunna påvisa att det är ett fabrikationsfel och inte ett handhavande fel.
    Eftersom det var så nyligen du köpte klockan så tror jag inte det är några problem att få den utbytt.
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Lucas 071125♥¸.?°´¯) ♥♥ (¯`°?.¸ ♥ Linus 081206♥¸.?°´¯) ♥
  • dinana

Jag får ta å strosa dit då... humm.. eller jag cyklar nog.. för det är så jobbigt att gå nu när jag är gravid. Man får ta å passa på nu när Molly är på dagis.. ingen som vill fika ... Molly sall hämtas vid 13. Så innan dess..

• Mizzz
    dinana skrev 2009-03-06 10:10:50 följande:
    haha, jag pratade med dem nu och de sa att det fixar urmarkarnen.. bara att lämna in i butiken här på IKANO. 15 arbetsdagar skulle det ta ungefär... (hur svårt nu det kan vara att fixa). Men hon sa att det inte var något som gick på garantin, men det fixade de säkert. Vad kostar det då liksom? Vad går på garantin liksom?
    Hmm, undrar om inte klockor går under elektronik,, så måste de bevisa att du har haft sönder klockan (i princip omöjligt) om de ska kunna hävda att det inte går på garantin..

Hör av dig till konsumentverket och kolla!
  • Mizzz
    Familjetrollet skrev 2009-03-06 10:07:38 följande:
    rena skitkvalliten i den affären.maken köpte en klocka för 250 kr,den gick sönder under natten,visarna lossnade.den kostade 498 kr innan rean.vi fick åka ner och byta klocka,fast då den gärgen inte fanns på ikano så blev vi hänvisade till stan.På stan sa de att man visst kan byta klocka om det är en annan färg och samma modell.samma visa med nästa klocka.nu fick maken nog,men de vägrade ge tillbaka några pengar! utan skulle skicka den till lagning,skulle ta max 2 veckor.nu har det gått 3 och inte ett knyst från dem!och orginalkvittot tog de oxå.så idag ska jag in och fråga dem vad de håller på med! usel kvallitet och usel personal har de
    Jag köpte en Citizen, för flera tusen, så hoppas jag har bättre tur!
Svar på tråden VI från Linköping Del 3!!!!