• Svar på tråden VI från Linköping Del 3!!!!
  • Mizzz

Usch, precis hemkommen efter flera timmars fördröjning!

Satte mig på bussen kl 20:08 för att åka hem från universitetet.. Vid Kungsgatan stannar bussen och en "trafikvärd" (el liknande) stiger på och går längst bak och säger till en kille att han ska stanna kvar på bussen till polisen kommer. Killen är påverkad av alkohol och vill absolut inte stanna kvar på bussen, så kan försöker ta sig loss och kuffar sig fram. Varpå både trafikvärden och busschaffören börjar bruka väldigt mkt våld på denna stackars kille, slår, sparkar och trycker ner honom. Den enda killen gör är att försöka slå sig loss och komma av bussen... Detta pågick i ca 10min innan polisen kommer.

Det visar sig sedan att de har utsatt alla på bussen för fara pga lite klotter, de tilltalar dessutom denna kille vid förnamn hela tiden (de visste vem han var) så de kunde lika gärna sett till att någon plocka upp honom vid ett senare tillfälle.

Ingen av oss andra (ganska chockade människor) tilläts gå av bussen.

Jag gick fram till dom och sa att de utsätter sina passagerare för fara och att de inte har någon rätt att bruka så mkt våld mot denna kille, men de lyssna inte för 5 öre..

• Leos och Vincents mamma
    Mizzz skrev 2009-03-05 22:16:42 följande:
    Usch, precis hemkommen efter flera timmars fördröjning!Satte mig på bussen kl 20:08 för att åka hem från universitetet.. Vid Kungsgatan stannar bussen och en "trafikvärd" (el liknande) stiger på och går längst bak och säger till en kille att han ska stanna kvar på bussen till polisen kommer. Killen är påverkad av alkohol och vill absolut inte stanna kvar på bussen, så kan försöker ta sig loss och kuffar sig fram. Varpå både trafikvärden och busschaffören börjar bruka väldigt mkt våld på denna stackars kille, slår, sparkar och trycker ner honom. Den enda killen gör är att försöka slå sig loss och komma av bussen... Detta pågick i ca 10min innan polisen kommer.Det visar sig sedan att de har utsatt alla på bussen för fara pga lite klotter, de tilltalar dessutom denna kille vid förnamn hela tiden (de visste vem han var) så de kunde lika gärna sett till att någon plocka upp honom vid ett senare tillfälle.Ingen av oss andra (ganska chockade människor) tilläts gå av bussen.Jag gick fram till dom och sa att de utsätter sina passagerare för fara och att de inte har någon rätt att bruka så mkt våld mot denna kille, men de lyssna inte för 5 öre..
    Men herregud! Vilka människor! Tur att jag inte åkte buss då, skulle blivit jätterädd.
    Vilken buss var det?
    Stolt & lycklig mamma till Leo 050315 & Vincent 080325
  • Mizzz

Leos och Vincents mamma skrev 2009-03-05 22:19:40 följande:

Men herregud! Vilka människor! Tur att jag inte åkte buss då, skulle blivit jätterädd. Vilken buss var det?
    nr 12 från Lambohov..

Alltså visst, killen hade gjort fel (klottrat) men att bruka sånt våld som de gjorde mot honom är knappast försvarbart. De höll fast honom som om han hade tagit livet av någon.
  • Marayah
    Mizzz skrev 2009-03-05 22:29:00 följande:
    nr 12 från Lambohov.. Alltså visst, killen hade gjort fel (klottrat) men att bruka sånt våld som de gjorde mot honom är knappast försvarbart. De höll fast honom som om han hade tagit livet av någon.
    Men vilka idioter!!
    Marko 031103, Filip 080621
  • Fru T
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-03-05 21:52:00 följande:
    Vi kan bilda klubb Min sambo ska jobba som dj imorgon kväll på Plaza här istan, han åker dock inte dit förren till 22, men ändå..
    å min gubbe står i dörren på Plaza i morron {#lang_emotions_tongue_out}
    Åh vad jag längtar
  • thelifesaviour
    Mizzz skrev 2009-03-05 22:29:00 följande:
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-03-05 22:19:40 följande: nr 12 från Lambohov.. Alltså visst, killen hade gjort fel (klottrat) men att bruka sånt våld som de gjorde mot honom är knappast försvarbart. De höll fast honom som om han hade tagit livet av någon.
    Det är fan vidrigt hur en del man bete sig!
  • SmileyMalin

thelifesaviour: var det idag du skulle på UL? lycka till i så fall

• Familjetrollet
    Mizzz skrev 2009-03-05 22:16:42 följande:
    Usch, precis hemkommen efter flera timmars fördröjning!Satte mig på bussen kl 20:08 för att åka hem från universitetet.. Vid Kungsgatan stannar bussen och en "trafikvärd" (el liknande) stiger på och går längst bak och säger till en kille att han ska stanna kvar på bussen till polisen kommer. Killen är påverkad av alkohol och vill absolut inte stanna kvar på bussen, så kan försöker ta sig loss och kuffar sig fram. Varpå både trafikvärden och busschaffören börjar bruka väldigt mkt våld på denna stackars kille, slår, sparkar och trycker ner honom. Den enda killen gör är att försöka slå sig loss och komma av bussen... Detta pågick i ca 10min innan polisen kommer.Det visar sig sedan att de har utsatt alla på bussen för fara pga lite klotter, de tilltalar dessutom denna kille vid förnamn hela tiden (de visste vem han var) så de kunde lika gärna sett till att någon plocka upp honom vid ett senare tillfälle.Ingen av oss andra (ganska chockade människor) tilläts gå av bussen.Jag gick fram till dom och sa att de utsätter sina passagerare för fara och att de inte har någon rätt att bruka så mkt våld mot denna kille, men de lyssna inte för 5 öre..
    du bör polisanmäla detta,så den misshandlade har vittne på sin misshandel.stackars kille,bara för att han småklottrade så ska han inte bli misshandlad.visst det är fel att klottra men att bli misshandlad av två vuxna är ju fan helt sanslöst!
  • Familjetrollet

äntligen är det fredag idag.längtar till att få sovmorgon imorrn till kl 8.
    vad ska ni hitta på denna dag?här ska det städas igen och i eftermiddag kommer sonen och då bär det av till tornby

• thelifesaviour
    SmileyMalin skrev 2009-03-06 06:56:51 följande:
    thelifesaviour: var det idag du skulle på UL? lycka till i så fall
    Ja! Det är idag! Om en och en halv timma!
    Tack! :)
Svar på tråden VI från Linköping Del 3!!!!