dinana skrev 2009-05-11 12:27:04 följande:
jadu, i och med att jag är sjuksriven så har jag rätt till heldag på dagis. Alltså från 7-17. Problemet med det är att sambon inte jobbar de tiderna så han kan varken lämna eller hämta då. Så nu går hon 8 då sambon lämnar henne och jag får hämta henne vid 16. Nu har det dock inte funkat eftersom hon varit sjuk i tre dagar och då har sambon fått ta ledigt de dagarna eftersom jag inte kan ta hand om henne. Känns ju rätt meningslöst att vara sjukskriven när man ändå inte kan få ut något på det - bara skapat en massa problem. Nej, jag får väl hoppas jag vinner på lotto eller nått. Skall gå till barnmorksan och gråta av mig lite idag tror jag... skall vara där om 50 minuter.
nä precis så det hade ju inte fungerat iallafall, så då måste ni ju ha tänkt på en lösning om du nu blir inlagd...
det finns inga fördelar med att vara hemma sjukskriven, så det bästa du kan göra nu är väl att ta budet med 15h/vecka och börja plocka FP så du får ut några pengar alls.
dinana skrev 2009-05-11 12:29:46 följande:
Jag vet.. jag har haft problem med kramp i vaderna i flera år. Dock så hjälper det med åtsittande stödstrumpor och de är verkligen guld värda. Inte så tjusigt direkt, men det finns sidor på nätet som säljer lite snyggare modeller.. om man nu inte vill dras med Apotekets svarta och vita.
jo jag vet, jobbar med det så...
JePaLuLi skrev 2009-05-11 12:25:51 följande:
De lär sig fort de små liven
fruktansvärt, charmigt är det iallafall..
Fru T skrev 2009-05-11 12:34:43 följande:
Då skulle det ju bli massa krångel om du blev inlagd?? det kostar ju att ligga på sjukan dessutom.. Finns det ingen släkting som kan ställa upp lite... vet att det suger pung när problemen hopar sig men dom blir bara värre om man ser dom som problem helatiden, man måste försöka finna lösninger hur jobbigt å långt borta dom än känns.. å vissa fall får man helt enkelt nöja sig med mindre...
japp japp, trust me I know, gått med sjukskrivning o annat skit nu sen 18 feb, fy fan va jag längtar tills jag får börja jobba igen o ha MINA pengar...
dinana skrev 2009-05-11 12:35:11 följande:
Får hoppas att du slipper känna av det mer. Barnmorskan sa att så länge jag kör med stödstrumpor så slipper jag krampen och vatten i benen så jag kommer nog köra med dem dagligen tills jag börjar gå ner i vikt igen.. .alltså efter att bebis tittat ut. Hoppas det blir snart. För nu är jag jävligt trött på den här skiten.
fast blir ju jobbigt på annat sätt då istället..