Inlägg från: Firstandhappy |Visa alla inlägg
  • Firstandhappy

VI från Linköping Del 3!!!!

dinana skrev 2009-05-12 09:15:59 följande:
    Står ju inget vettigt därunder...
    står när barnet är "fullgånget" iallafall..
    dinana skrev 2009-05-12 09:18:13 följande:
    Fast det där stämmer ju inte på alla. Ingen i min släkt har gått 40 veckor så det känns ju inte riktigt som man kan utgå från det som står där. Visst alla gravidieter är ju olika. Men tycker ju inte det har stämt hittills det som står där så kan ju inte utgå från det.
    nej men det som händer med barnet stämmer ju på ett ungefär iallafall så man kan ju ha lite koll..
  • Firstandhappy
    LillaLilli skrev 2009-05-12 09:25:58 följande:
    så härligt! :D i juni kommer nästa buse då antar jag? det verkar vara vanligt att ha en liten ängel..
    vi är ett par st i tråden som ska ha barn inom närmsta tiden...
    tror vi är en...7 st iallafall... allt från sista maj nu till september..
  • Firstandhappy
    JePaLuLi skrev 2009-05-12 09:33:13 följande:
    Jag har två pojkar, födda -07 och -08.
    o jag har snart 2 pojkar.
    en född 08 och nu en 09.
  • Firstandhappy
    LillaLilli skrev 2009-05-12 09:35:18 följande:
    oh så spännande :D roligt att det är många som ska ha så tätt inpå varandra.
    ja jag vet att det är Fru T, Dinana och jag som ligger med 2 veckors mellanrum på BF om man räknar det. så det kommer bli en glädjens tid och många långa dagar..
  • Firstandhappy
    LillaLilli skrev 2009-05-12 09:36:30 följande:
    ja det kan jag tänka mig kändes himla snopet... men ja ibland går det ju tyvärr inte som man vill.. ja det är väl troligt att det blir en lång dag, men kommer nog kännas bra imorgon kväll skulle jag tippa på!
    så?? vad gör du annars om dagarna då??
  • Firstandhappy
    LillaLilli skrev 2009-05-12 09:40:32 följande:
    så roligt. skönt att kunna vänta ihop. jadu jag pluggar till förskollärare i norrköping. tränar ganska mycket med. tar hand om min karl. annars gör jag inte mycket mera. :P själv då?
    räcker väl...
    totalt tvärt om för mig, är hemma på havandeskapspenning från mitt jobb som personlig assistent, njuter av dagarna med sonen och låter min sambo ta hand om mig, längtar tills man får ny bebis i familjen men den får allt stanna ett bra tag till, fikar för mycket på stan o är hemma o städar allt för lite, njuter av livet helt enkelt..
  • Firstandhappy
    LillaLilli skrev 2009-05-12 09:42:42 följande:
    tur det iaf. ja nu är det ju ett litet glädjepaket på gång! :D hehe jadu har du inga tankar om namn? jag vet precis vad mina ska heta :P sålänge det blir en av varje. hehe
    vi har med namnet klart, har ju en William så nu blir det en Molgan..
  • Firstandhappy
    LillaLilli skrev 2009-05-12 09:46:29 följande:
    hihi det låter ju som alla tiders! min karl är hemma så himla sällan så när han väl är det (sent på kvällar och tidiga morrnar) så vill jag ta hand om han. hehe. så ja, vi kan säga att vi är motsatser då för tillfället. jag fikar på tok för lite och städar nästan hela tiden :P gu så tråkig jag låter! HA!
    nä inte alls, låter som mig normala dagar, fast nu är jag högtjock så då skiter jag i det mesta hemma, vart hemma sjukskriven pga kraftiga sammandragningar o foglossning sen feb så jag har fått lära mig att ta det lugnt o sluta göra saker, men det va inte lätt kan jag lova.. från fullt upp 23 timmar om dygnet till att göra INGET 24 timmar om dygnet, höll ju på att få panik där...
  • Firstandhappy
    LillaLilli skrev 2009-05-12 09:50:30 följande:
    ja det är ju lite omställning då! men då har du iaf haft tid att lära dig att inte göra något alls. heh. :D kan ju vara skönt det med, men jag skulle nog med få lite panik tror jag :P
    Tror du???
    Jo men man hittar massa små saker att fylla de flesta dagarna med... har man sonen så finns det massor... sen kan man ju alltid renovera sonens rum o vika bebiskläder i evighet.. sitta ute på landet o låta hunden jaga sonen o dricka kaffe med syster o mamma..
  • Firstandhappy
    LillaLilli skrev 2009-05-12 09:54:45 följande:
    ja då finns det ju saker att göra om man har en liten. men jag har ju inte det :P så när jag inte har något att göra är jag ensam. helt ensam. oh landet. jag längtar efter ett hus på landet. vi kollar för fullt, men har inte hittat något som vi vill ha än... jag längtar efter en stor trädgård och ett hus!
    hmmm ja det va en lugn o skön period i ens liv... något som man saknar nu, att kunna vara helt själv ibland..
    vill med ha hus på landet, men just nu trivs jag rätt bra i lägenhet, ja förutom på sommaren då förstås, tur att hela familjen bor i hus så man kan komma bort lite från stan ibland...
Svar på tråden VI från Linköping Del 3!!!!