• Licens To Kiss

vuxna med adhd add as

Länk för Föräldrar till barn med ADHD
    beta.familjeliv.se/Forum-3-60/m40166290.html

Länk för Vuxna anhörig till ADHDARÈ
    beta.familjeliv.se/Forum-4-51/m39833594.html

{#lang_emotions_flower} Hej och välkommen till oss. {#lang_emotions_flower}

Vi är ett gäng som håller ihop. Ibland blir vi osams men oftast är vi bara snälla och gulliga {#lang_emotions_innocent} Dela med dig utav dina härliga och skitdagar. härliga och skitdagar.

Välj en signatur då du vill vara anonym.

I min tråd tillåts OT-inlägg.

INFORMATIONSLÄNKAR (ADHD, ADD)
    spexor.homestead.com/files/kriterier.htm
    attention.vgl.se/index.php&task=view&id=37&Itemid=29
    psychcentral.com/addquiz.htm
    www.expressen.se/1.682011
    sv.wikipedia.org/wiki/ADHD
    www.nyfikenvital.org/
    www.adhdforum.se/

INFORMATIONSLÄNKAR (AS)
    aspergerkontakt.mylava.net/
    www.psykologitest.se/test/asperger.php
    sv.wikipedia.org/wiki/Aspergers_syndrom

ALLA MÖJLIGA FUNKTIONSHINDER (CHATT)
    www.klubbfh.se/
    Mamma Flata och Partner
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-12 19:57
    Forum för oss i tråden! Glöm inte att behålla din signatur så du har samma i forumet som här på FL.

vimedadhdaddas.forum24.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-19 16:26
    NY TRÅD!! TYDLIG OCH FINARE!! VÄLKOMMEN IN:

www.familjeliv.se/Forum-11-308/m43990781.html
  • Svar på tråden vuxna med adhd add as
  • Licens To Kiss
    ensamhemma skrev 2009-04-23 15:57:24 följande:
    jag blir fan inte av med exet,han har varit här nu 2 ggr bakom dörren o bedyrar sin kärlek o trohet till mig..blääää jag snea ur i trappuppgången och spöa han. han får fan ta o ge sig nångång,...det borde stå en skyllt på hans rygg...JAG ÄR EN KVINNOMISSHANDLARE....jag bryter ner er tjejer psykiskt först sen får ni spö...varför finns det inga varningskyltar på såna män??? det bara brast för mig när jag såg han i porten,,,har inte slagit nån sen tonåren men nu hände det,,,,jag fick en blackout...usch varför gjorde jag så? nu e jag inte fan bättre än han. jag e helt dum i huvudet ju.
    Jag kan väl tycka att de är rätt åt han. Jag har klappat på partners så de står härliga till. Inte stolt över att den sidan finns men den gör de och jag erkänner. Jag kan bli en sån som pucklar på om de verkligen gäller men då har man verkligen jävlast med mig också så jag har blivit riktigt less. 
    Låter som att de hände med dig.
  • Licens To Kiss

Jag köpte en vattengevär, två hopprep och såpbubblor till dottern idag. Hon blev överlycklig över såpbubblorna. Ja de andra också men bubblorna var nåt speciellt hehe 

• Licens To Kiss

Pratglad och så har jag ingen roll att snacka med.

• Ysta

Jag har haft en riktigt bra dag... Orkar inte skriva mer än så för jag är helt slut i skallen men jag mår bra idag

• Fjärilen72

Vad söta ni är som bryr er!
    Tack!

Kaldorei skrev 2009-04-23 11:54:50 följande:
    Om du kräks blod tycker jag verkligen att du ska åka på akuten å inte vänta på att nån jäkla läkare ska ringa upp, för det gör dem fan ALDRIG!
    Jag vet, dom är superdåliga på att ringa upp! Fick till slut tag på en sjuksköterska men hon var ju i princip helt omöjlig att ha att göra med. Akuttider hade dom inga kvar och dom kan bara bokas samma morgon som den dag besöket ska ske på. Inte kunde hon ge mig en ordinarie tid imorgon heller utan det var bara att vänta tills imorgon och ringa igen då.

Anonym (Hej) skrev 2009-04-23 13:21:43 följande:
    Hoppas de går bra idag och att dem tar dig på allvar!!! har du sett om din avf.har vart mörk, eller röd eller "missfärgad" utöver det vanliga? Gastroskopi kan man rätt snabbt gå ner o kolla upp läget. tror dem att de kan vara tarmarna gör man koloskopi. finns även div bra röntgen udnersöknignarna för att kolla upp tarmar ect.. (ja är en som blivit rejält utredd av det ena och de andra undersökningar o olika sorters röntgen undersökningar.  stor kram
    Jag har ju då tyvärr inte kommit iväg än men det efter vad jag fick höra på telefon så lutar det åt gastroskopi. Koloskopi har jag bara gjort en gång förut så det undviker jag helst. I nuläget vet jag inte om jag ska avvakta tills imorgon eller åka in till akuten. Jag har lite ont i magen, på sidorna av ryggen och i njurarna men i övrigt ett hyfsat allmäntillstånd så om det inte förvärras blir det vc imorgon, annars akuten inatt.
  • Kaldorei

Va? vadå har inga akuttider kvar? Det MÅSTE dem ju ha, eller vadå? så en som drabbas av hjärtinfarkt får hörs från sköterskan *nä, tyvärr, du får vänta till imorgon, föär tiderna e slut* eller vadå?

Fjärilen72 skrev 2009-04-23 18:05:09 följande:
    Vad söta ni är som bryr er! Tack!

Jag vet, dom är superdåliga på att ringa upp! Fick till slut tag på en sjuksköterska men hon var ju i princip helt omöjlig att ha att göra med. Akuttider hade dom inga kvar och dom kan bara bokas samma morgon som den dag besöket ska ske på. Inte kunde hon ge mig en ordinarie tid imorgon heller utan det var bara att vänta tills imorgon och ringa igen då.Anonym (Hej) skrev 2009-04-23 13:21:43 följande:
    Jag har ju då tyvärr inte kommit iväg än men det efter vad jag fick höra på telefon så lutar det åt gastroskopi. Koloskopi har jag bara gjort en gång förut så det undviker jag helst. I nuläget vet jag inte om jag ska avvakta tills imorgon eller åka in till akuten. Jag har lite ont i magen, på sidorna av ryggen och i njurarna men i övrigt ett hyfsat allmäntillstånd så om det inte förvärras blir det vc imorgon, annars akuten inatt.
  • Fjärilen72
    Kaldorei skrev 2009-04-23 18:47:34 följande:
    Va? vadå har inga akuttider kvar? Det MÅSTE dem ju ha, eller vadå? så en som drabbas av hjärtinfarkt får hörs från sköterskan *nä, tyvärr, du får vänta till imorgon, föär tiderna e slut* eller vadå?
    På vårdcentraler har dom oftast så att om dom har tio tider/dag så är fem s.k akuttider där patienter som ringer under dagen (oftast med nyuppkommna sjukdomar eller förvärringar av redan konstaterade sjukdomar) medan de sista fem tiderna (oftast) är återbesökstider.

På akutmottagningen så finns det alltid tider men där blir man "behovsprioriterad" efter hur dåligt man mår och mina "små" problem skulle inte direkt stå högt i kurs där så det känns som om jag skulle få vänta i fem timmar för att sedan få komma in till en läkare som säger åt mig att ta pepcid och åka hem och vila.

Om man har riktigt mycket "otur" och det kommer många ambulanser så får man vänta ännu längre eftersom de som kommer i ambulans alltid går först.
  • Anonym (fia)
    Himmelkropp skrev 2009-04-23 14:37:02 följande:
    vadå guide eller icke guide
  • Licens To Kiss
    Anonym (fia) skrev 2009-04-23 19:16:14 följande:
    vadå guide eller icke guide
    Hehehe jag är guide på familjeliv men de är inte HH.
  • Anonym (fia)
    Ysta skrev 2009-04-23 17:07:57 följande:
    Jag har haft en riktigt bra dag... Orkar inte skriva mer än så för jag är helt slut i skallen men jag mår bra idag
    va roligt! jag med faktiskt, har grävt ett litet potatisland, kom äntligen på hur man gör för att få det fyrkantigt. Eller någolunda fyrkantigt, egentligen blev det mer som en romb, men det ska väl funka ändå hoppas jag.
Svar på tråden vuxna med adhd add as