• Licens To Kiss

vuxna med adhd add as

Länk för Föräldrar till barn med ADHD
    beta.familjeliv.se/Forum-3-60/m40166290.html

Länk för Vuxna anhörig till ADHDARÈ
    beta.familjeliv.se/Forum-4-51/m39833594.html

{#lang_emotions_flower} Hej och välkommen till oss. {#lang_emotions_flower}

Vi är ett gäng som håller ihop. Ibland blir vi osams men oftast är vi bara snälla och gulliga {#lang_emotions_innocent} Dela med dig utav dina härliga och skitdagar. härliga och skitdagar.

Välj en signatur då du vill vara anonym.

I min tråd tillåts OT-inlägg.

INFORMATIONSLÄNKAR (ADHD, ADD)
    spexor.homestead.com/files/kriterier.htm
    attention.vgl.se/index.php&task=view&id=37&Itemid=29
    psychcentral.com/addquiz.htm
    www.expressen.se/1.682011
    sv.wikipedia.org/wiki/ADHD
    www.nyfikenvital.org/
    www.adhdforum.se/

INFORMATIONSLÄNKAR (AS)
    aspergerkontakt.mylava.net/
    www.psykologitest.se/test/asperger.php
    sv.wikipedia.org/wiki/Aspergers_syndrom

ALLA MÖJLIGA FUNKTIONSHINDER (CHATT)
    www.klubbfh.se/
    Mamma Flata och Partner
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-12 19:57
    Forum för oss i tråden! Glöm inte att behålla din signatur så du har samma i forumet som här på FL.

vimedadhdaddas.forum24.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-19 16:26
    NY TRÅD!! TYDLIG OCH FINARE!! VÄLKOMMEN IN:

www.familjeliv.se/Forum-11-308/m43990781.html
  • Svar på tråden vuxna med adhd add as
  • Aquagreen

Himmelkropp - Precis, alltså normala människor *S* De enda jag klarar av att umgås normalt med är min familj, har inget intresse av att umgås utöver de.

• Felicia6
    Aquagreen skrev 2009-04-22 15:00:03 följande:
    Känns som jag frågat förr men är det bara jag somäter så hög dos Concerta? Trappar ni andra upp försikigt? jag gick på 72 mg direkt o nu 90 mg o ska öka mer :-OHar tappat 1.5 kg på en vecka.
    Jag gick ner 0.7kg sen igår.. Nu är jag ju iofs viktopererad oxå men det fler flera månader sen jag gick ner så mkt på så kort tid så jag undrar om concertan har lite med saken att göra oxå..

Jag trappar upp med en vecka i taget jag och dos 18,36,54
    Gbp 26/2-08 || felicia6.blogspot.com
  • Aquagreen
    Felicia6 skrev 2009-04-22 15:18:41 följande:
    Jag gick ner 0.7kg sen igår.. Nu är jag ju iofs viktopererad oxå men det fler flera månader sen jag gick ner så mkt på så kort tid så jag undrar om concertan har lite med saken att göra oxå..Jag trappar upp med en vecka i taget jag och dos 18,36,54
    Känner du olust inför mat?
    Har läkaren sgt vad du max ska ta för dos?
  • Felicia6
    Aquagreen skrev 2009-04-22 15:25:24 följande:
    Känner du olust inför mat?Har läkaren sgt vad du max ska ta för dos?
    Känner mig som inte riktigt hungrig bara men jag hade lite så innan.. vet inte hur mkt som är tabletterna och vad som är "jag" så att säga.. Och det är bara andra dagen jag äter tabletten än så länge så jag ska väl inte tro att nåt är på tabletten egentligen men men

Nej, jag ska upp på 54mg iaf och sen ska jag tillbaka till läkaren den 12e..  Han sa att det kan ta tid att komma till rätt dos och att jag eventuellt kommer få börja äta något komplement till concertan senare men jag skulle börja med detta så länge
    Gbp 26/2-08 || felicia6.blogspot.com
  • HellviHumle
    Aquagreen skrev 2009-04-22 15:05:40 följande:
    Hemmelkropp - Hann inte skriva färdigt jag är som sagt likadan. Det är inget jag gör medvetet o trots att ngn påtalar att de tar illa upp el blir arg såär det som att det rinner av mig o jag rycker på axlarna, JAG kan till o med bli upprörd på personen som blev arg på mig från första början, helt knasigt.
    Känner igen alltför väl!
  • Anonym (Hej)
    Aquagreen skrev 2009-04-22 15:00:03 följande:
    Känns som jag frågat förr men är det bara jag somäter så hög dos Concerta? Trappar ni andra upp försikigt? jag gick på 72 mg direkt o nu 90 mg o ska öka mer :-OHar tappat 1.5 kg på en vecka.
    Varför ta så hög dos för? kanske är ritalin bättre för dig om du inte känner av resultat?  vad säger läkaren om att du behöver så mkt/hög dos?  vad har han/hon sagt som max dos för dig?
  • Anonym (Hej)
    Anonym (Hej) skrev 2009-04-22 16:03:04 följande:
    Varför ta så hög dos för? kanske är ritalin bättre för dig om du inte känner av resultat?  vad säger läkaren om att du behöver så mkt/hög dos?  vad har han/hon sagt som max dos för dig?
    OBS förtydliga att de är inte "tyket" , spydigt, elakt otrevligt skrivet......  så ta mig rätt..
  • Anonym (Hej)
    Aquagreen skrev 2009-04-22 15:25:24 följande:
    Känner du olust inför mat?Har läkaren sgt vad du max ska ta för dos?
    jag mår illa rätt ofta. men jag har nästan ingen lust till mat,, och vissa dagar känner ja ingen hunger för  ens jg vissa ibland får mat serverat, då undrar jag vart all den hunger kom ifrån
  • Aquagreen

Anonym (Hej) skrev 2009-04-22 16:06:55 följande:

jag mår illa rätt ofta. men jag har nästan ingen lust till mat,, och vissa dagar känner ja ingen hunger för  ens jg vissa ibland får mat serverat, då undrar jag vart all den hunger kom ifrån
    Jag känner att jag lärt mig hur du menar så de är ok mellan oss
    Jag vet inte el jo de vet jag ju jag känner inte att de händer ngt så därför får jag så hög dos, han sa att vi kan gå upp en bit över 100 mg, ev att jag utöver 90 mg ska kompletera med Ritalin oxå.
    HellviHumle skrev 2009-04-22 16:00:42 följande:
    Känner igen alltför väl!
    Det är jobbigt el jag lider väl eg inte av de, bara att jag då ofta blir "ovänn" med folk.
  • Anonym (Hej)
    Aquagreen skrev 2009-04-22 16:42:18 följande:
    Anonym (Hej) skrev 2009-04-22 16:06:55 följande: Det är jobbigt el jag lider väl eg inte av de, bara att jag då ofta blir "ovänn" med folk.
    tack för du förstår mig...
Svar på tråden vuxna med adhd add as