• Licens To Kiss

vuxna med adhd add as

Länk för Föräldrar till barn med ADHD
    beta.familjeliv.se/Forum-3-60/m40166290.html

Länk för Vuxna anhörig till ADHDARÈ
    beta.familjeliv.se/Forum-4-51/m39833594.html

{#lang_emotions_flower} Hej och välkommen till oss. {#lang_emotions_flower}

Vi är ett gäng som håller ihop. Ibland blir vi osams men oftast är vi bara snälla och gulliga {#lang_emotions_innocent} Dela med dig utav dina härliga och skitdagar. härliga och skitdagar.

Välj en signatur då du vill vara anonym.

I min tråd tillåts OT-inlägg.

INFORMATIONSLÄNKAR (ADHD, ADD)
    spexor.homestead.com/files/kriterier.htm
    attention.vgl.se/index.php&task=view&id=37&Itemid=29
    psychcentral.com/addquiz.htm
    www.expressen.se/1.682011
    sv.wikipedia.org/wiki/ADHD
    www.nyfikenvital.org/
    www.adhdforum.se/

INFORMATIONSLÄNKAR (AS)
    aspergerkontakt.mylava.net/
    www.psykologitest.se/test/asperger.php
    sv.wikipedia.org/wiki/Aspergers_syndrom

ALLA MÖJLIGA FUNKTIONSHINDER (CHATT)
    www.klubbfh.se/
    Mamma Flata och Partner
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-12 19:57
    Forum för oss i tråden! Glöm inte att behålla din signatur så du har samma i forumet som här på FL.

vimedadhdaddas.forum24.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-19 16:26
    NY TRÅD!! TYDLIG OCH FINARE!! VÄLKOMMEN IN:

www.familjeliv.se/Forum-11-308/m43990781.html
  • Svar på tråden vuxna med adhd add as
  • Ysta

Kommit hem från mötet just... Med blandade känslor. Visst de var jättetrevliga och de vill göra det som är bäst för mig och min situation, målet är ju att jag ska få ett arbete så småningom. Men tyvärr så har jag ingenting att säga till om i val av arbetsträning. Nu kommer jag nog inte höra nåt på några veckor för de ska kolla vars på kommunens vuxendagis det finns plats. Men nu är det gjort iaf

• Felicia6
    Anonym (Hej) skrev 2009-04-22 12:25:41 följande:
    Har idag höjt concertan  till 56mg på morgon  + 10mg ritalin "middags dos".känns väl rätt bra än så länge.. hämtade ut in medicin igår.. som skulle gått på 3600kr.tack o lov finns högkostnads kort. o sicken tur ja hade frikort
    Hur länge har du ätit concerta och hur har du trappat upp? Jag har ju bara ätit i två dagar men jag ska höjja varje vecka dos så nu kör jag på 18 i en vecka, sen 36 i en vecka och sen 56 tills jag ska till läkaren nästa gång..

Tar du ritalinet för att concertan inte "räcker" ända till kvällen eller är det någon annan anledning?
    Gbp 26/2-08 || felicia6.blogspot.com
  • Felicia6
    Ysta skrev 2009-04-22 12:30:13 följande:
    Kommit hem från mötet just... Med blandade känslor. Visst de var jättetrevliga och de vill göra det som är bäst för mig och min situation, målet är ju att jag ska få ett arbete så småningom. Men tyvärr så har jag ingenting att säga till om i val av arbetsträning. Nu kommer jag nog inte höra nåt på några veckor för de ska kolla vars på kommunens vuxendagis det finns plats. Men nu är det gjort iaf
    Skönt ändå att det du slipper tänka på mötet nu även om det inte riktigt blev som du tänkt dig. Men sa dom varför du inte fick hjälpa till att hitta något ställe att vara på?
  • Ysta
    Felicia6 skrev 2009-04-22 12:37:50 följande:
    Skönt ändå att det du slipper tänka på mötet nu även om det inte riktigt blev som du tänkt dig. Men sa dom varför du inte fick hjälpa till att hitta något ställe att vara på?
    För att det ska vara på kommunens verksamheter för de som har psykiska och sociala problem, för där har handledarna förståelse för "mina problem och svårigheter". Första tre-fyra veckorna så ska jag utredas av arbetsterapeut hur jag fungerar praktiskt och hur mycket jag klarar av att jobba. Sen får vi se vad som händer efter det... Med lite otur så dröjer det till efter sommarn innan jag får en plats.
  • Ysta

Vad betyder de där rosa små söta knapparna som en del har?

• Felicia6
    Ysta skrev 2009-04-22 12:47:35 följande:
    För att det ska vara på kommunens verksamheter för de som har psykiska och sociala problem, för där har handledarna förståelse för "mina problem och svårigheter". Första tre-fyra veckorna så ska jag utredas av arbetsterapeut hur jag fungerar praktiskt och hur mycket jag klarar av att jobba. Sen får vi se vad som händer efter det... Med lite otur så dröjer det till efter sommarn innan jag får en plats.
    Ahh, då förstår jag. Vad har man för "stämpel" på sig då man går igenom det där? Är du arbetslös eller har du sjukpenning lr hur fungerar det?

Jag kommer säkert hamna på något sånt där till slut jag med eftersom jag bara har klarat av att jobba några månader och sen blivit sjukskriven för depression och ångest i nåt år och sen några månaders jobb o så tillbaka igen..
    Nu börjar det ju klarna att det är min adhd/add's "fel" eftersom jag inte vetat något och trott det bara var jag som var puckad o lat osv.. nu vet jag ju vad det är och kan jobba efter det typ..

Den rosa grejjen är då man är guide.. man har varit med på fl ett tag och ska "hjälpa till" litegrann typ
  • Ysta
    Felicia6 skrev 2009-04-22 12:51:07 följande:
    Ahh, då förstår jag. Vad har man för "stämpel" på sig då man går igenom det där? Är du arbetslös eller har du sjukpenning lr hur fungerar det? Jag kommer säkert hamna på något sånt där till slut jag med eftersom jag bara har klarat av att jobba några månader och sen blivit sjukskriven för depression och ångest i nåt år och sen några månaders jobb o så tillbaka igen.. Nu börjar det ju klarna att det är min adhd/add's "fel" eftersom jag inte vetat något och trott det bara var jag som var puckad o lat osv.. nu vet jag ju vad det är och kan jobba efter det typ.. Den rosa grejjen är då man är guide.. man har varit med på fl ett tag och ska "hjälpa till" litegrann typ
    Jag är med i något som heter Jobb- och utvecklingsgarantin som innebär att jag får aktivitetsstöd på 177 kr per dag. Istället för att de skulle sparka ut mig på vanlig praktik som tidigare så begärde jag att få utredning hos AF´s psykolog först... Och nu när den teoretiska delen är klar så fick jag en funktionshinders-kod hos AF som gör att de kan gå in med helt annat stöd och hjälp än till en "vanlig" arbetslös. Så jag har ingen sjukpenning eller nåt sånt utan bara aktivitetsstöd från FK.
  • Licens To Kiss

Jag behöver tips. 

Jag har en killkompis på msn som ska göra aspergerutredning. Han säger hej och frågar hur det är men grejen är att han bryr sig inte om hur man mår för hur man än svarar säger han "mm okej" och börjar snacka om sitt eller så börjar han snacka om sitt innan jag ens hunnit säga hej till honom. Kommer jag åt en öm punkt då loggar han ur. Han har känslosvallningar. Han blir deppig, börjar gråta osv när han exempelvis snackar med en person han håller kär på skype så han bara loggar ur skype och lämnar tjejen där ovetandes. 
    VAD är det för fel på honom?? Har han asperger och varför beter han sig så jäkla konstigt enligt mig?
  • Anonym (Hej)
    Felicia6 skrev 2009-04-22 12:36:20 följande:
    Hur länge har du ätit concerta och hur har du trappat upp? Jag har ju bara ätit i två dagar men jag ska höjja varje vecka dos så nu kör jag på 18 i en vecka, sen 36 i en vecka och sen 56 tills jag ska till läkaren nästa gång..Tar du ritalinet för att concertan inte "räcker" ända till kvällen eller är det någon annan anledning?
    Jag började nu i års skiftet , efter haft uppehålll sen  aug 04. (då gick jag på ritalina SR)

Började på lågdos 18mg. sen 36 mg.. pga att jag fick konstiga och jobbiga biverkningar
    som att få hjärtklappningar, blev illröd i ansiktet emellanåt, hade jätte hög vilopuls,
    satte in ritalin då, då jag hade mkt dödsångest o allmänångest på kvällen.. så ja behövde en middags dos för att orka bättre på kvällarna.

men nu ville ja pröva och se hur livet fungerar då jag höjer dosen. Är dock jätte trött nu,
    dels att ja vaknat ett par ggr i natt, sen den psykiska pressen att besöka en annna läkare för att prata inför min operation.

jag trappade upp under lägre tid.. men mina biverknignar med min puls ect kom ett par veckor efter satt in dosen.
  • Anonym (Hej)
    Himmelkropp skrev 2009-04-22 13:04:45 följande:
    Jag behöver tips.  Jag har en killkompis på msn som ska göra aspergerutredning. Han säger hej och frågar hur det är men grejen är att han bryr sig inte om hur man mår för hur man än svarar säger han "mm okej" och börjar snacka om sitt eller så börjar han snacka om sitt innan jag ens hunnit säga hej till honom. Kommer jag åt en öm punkt då loggar han ur. Han har känslosvallningar. Han blir deppig, börjar gråta osv när han exempelvis snackar med en person han håller kär på skype så han bara loggar ur skype och lämnar tjejen där ovetandes.  VAD är det för fel på honom?? Har han asperger och varför beter han sig så jäkla konstigt enligt mig?
    har ett par kontakter på min msn som gör så med. vilket kan många gånger kännas elakt att "ingen" bryr sig..

vet inte riktigt vad jag ska säga.. har du frågat honom rakt ut?
Svar på tråden vuxna med adhd add as