• Licens To Kiss

vuxna med adhd add as

Länk för Föräldrar till barn med ADHD
    beta.familjeliv.se/Forum-3-60/m40166290.html

Länk för Vuxna anhörig till ADHDARÈ
    beta.familjeliv.se/Forum-4-51/m39833594.html

{#lang_emotions_flower} Hej och välkommen till oss. {#lang_emotions_flower}

Vi är ett gäng som håller ihop. Ibland blir vi osams men oftast är vi bara snälla och gulliga {#lang_emotions_innocent} Dela med dig utav dina härliga och skitdagar. härliga och skitdagar.

Välj en signatur då du vill vara anonym.

I min tråd tillåts OT-inlägg.

INFORMATIONSLÄNKAR (ADHD, ADD)
    spexor.homestead.com/files/kriterier.htm
    attention.vgl.se/index.php&task=view&id=37&Itemid=29
    psychcentral.com/addquiz.htm
    www.expressen.se/1.682011
    sv.wikipedia.org/wiki/ADHD
    www.nyfikenvital.org/
    www.adhdforum.se/

INFORMATIONSLÄNKAR (AS)
    aspergerkontakt.mylava.net/
    www.psykologitest.se/test/asperger.php
    sv.wikipedia.org/wiki/Aspergers_syndrom

ALLA MÖJLIGA FUNKTIONSHINDER (CHATT)
    www.klubbfh.se/
    Mamma Flata och Partner
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-12 19:57
    Forum för oss i tråden! Glöm inte att behålla din signatur så du har samma i forumet som här på FL.

vimedadhdaddas.forum24.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-19 16:26
    NY TRÅD!! TYDLIG OCH FINARE!! VÄLKOMMEN IN:

www.familjeliv.se/Forum-11-308/m43990781.html
  • Svar på tråden vuxna med adhd add as
  • Licens To Kiss
    Anonym (Hej) skrev 2009-04-22 13:18:47 följande:
    har ett par kontakter på min msn som gör så med. vilket kan många gånger kännas elakt att "ingen" bryr sig.. vet inte riktigt vad jag ska säga.. har du frågat honom rakt ut?
    Nej jag har inte de. Jag har haft kontakt med honom över ett år nu och de är samma visa hela tiden. Han tjatar om saker. Han kan säga, jag åt för 33 minuter sen. Räcker för mig att han säger att han är mätt för han för en stund sen. Jag tar in intryck som är så jävla onödiga att jag inte kan ta in mer för en stund för jag blir irrterad. Han logga in på msn nyss och jag fick ett psykbryt. Problem med tjejer hit och dit eller så är det annat. Han kan aldrig logga in och säga att han för en gång skull mår bra. Jävla människa. 
  • Licens To Kiss

Han skäms nu efter psykbrytet jag hade.

• Anonym (Hej)
    Himmelkropp skrev 2009-04-22 13:26:22 följande:
    Nej jag har inte de. Jag har haft kontakt med honom över ett år nu och de är samma visa hela tiden. Han tjatar om saker. Han kan säga, jag åt för 33 minuter sen. Räcker för mig att han säger att han är mätt för han för en stund sen. Jag tar in intryck som är så jävla onödiga att jag inte kan ta in mer för en stund för jag blir irrterad. Han logga in på msn nyss och jag fick ett psykbryt. Problem med tjejer hit och dit eller så är det annat. Han kan aldrig logga in och säga att han för en gång skull mår bra. Jävla människa. 
    Var rak o ärlig emot honom. att "jag är trött på ditt egoistiska betende. Och den dagen du helhjärtat kan bry dig om någon annan så hör av dig" eller dyligt.. jag tar själv bort många på msn och spärrar vissa då jag är så trött på vissa
  • Licens To Kiss

Känslor och logik hör inte samman. 

Jag har svårt att förstå de.
  • Licens To Kiss

Jag kan vara kär in nån men om personen beter sig illa, är otrevlig eller dyl försvinner känslorna.

• Licens To Kiss
    Anonym (Hej) skrev 2009-04-22 13:33:12 följande:
    Var rak o ärlig emot honom. att "jag är trött på ditt egoistiska betende. Och den dagen du helhjärtat kan bry dig om någon annan så hör av dig" eller dyligt.. jag tar själv bort många på msn och spärrar vissa då jag är så trött på vissa
    Jag ska göra de.
  • HellviHumle
    Himmelkropp skrev 2009-04-22 13:26:22 följande:
    Det låter onekligen väldigt aspigt! Dels att inte vara intresserad av hur du mår och dels att säga att han åt för 33 minuter se'n.
    Det första är det här med kallprat. Många av oss har svårt för det. Det är ointressant att prata om hur någon mår om det ändå framgått att det är bra. Varför prata väder liksom? Alla ser ju om solen skiner eller inte.
    Det andra hänger ihop med att många aspisar tycker att allt ska vara rätt. Är det 33 minuter sedan han åt så är det inte "en stund sedan", det är 33 minuter. Jag jobbar ständigt med liknande saker.
    Det har ingenting med egoism att göra. Ingenting kommer bli bättre av att säga det. Jag kan hålla med om att man lätt blir egocentrisk men det är något helt annat.
  • Licens To Kiss
    HellviHumle skrev 2009-04-22 14:18:55 följande:
    Det låter onekligen väldigt aspigt! Dels att inte vara intresserad av hur du mår och dels att säga att han åt för 33 minuter se'n. Det första är det här med kallprat. Många av oss har svårt för det. Det är ointressant att prata om hur någon mår om det ändå framgått att det är bra. Varför prata väder liksom? Alla ser ju om solen skiner eller inte. Det andra hänger ihop med att många aspisar tycker att allt ska vara rätt. Är det 33 minuter sedan han åt så är det inte "en stund sedan", det är 33 minuter. Jag jobbar ständigt med liknande saker. Det har ingenting med egoism att göra. Ingenting kommer bli bättre av att säga det. Jag kan hålla med om att man lätt blir egocentrisk men det är något helt annat.
    Tack för att du förklara!
    Han tar upp kontakt med mig och han säger alltid "Hej hur är läget" Ibland svarar jag inte ens på`t utan säger "Jag är mätt. Raap, har ätit makaroner och köttbullar" för jag är såååå trött på att höra skiten flera gånger om dan.
  • HellviHumle
    Himmelkropp skrev 2009-04-22 14:22:40 följande:
    Tack för att du förklara!

Han tar upp kontakt med mig och han säger alltid "Hej hur är läget" Ibland svarar jag inte ens på`t utan säger "Jag är mätt. Raap, har ätit makaroner och köttbullar" för jag är såååå trött på att höra skiten flera gånger om dan.
    Han har väl lärt sig att man säger så. Det är nämligen också vanligt. Man har sett att en viss sak funkar och sedan kör man på det. Tyvärr fungerar det inte alltid men det märker man inte förrän det är försent. Många minor har man gått på.
  • Licens To Kiss
    HellviHumle skrev 2009-04-22 14:27:15 följande:
    Han har väl lärt sig att man säger så. Det är nämligen också vanligt. Man har sett att en viss sak funkar och sedan kör man på det. Tyvärr fungerar det inte alltid men det märker man inte förrän det är försent. Många minor har man gått på.
    Jag grejar inte heller kallprat så när han börjar är han min fiende. jag har lust och slå han på käften och skrika "kom med nåt nytt för i helvete"
Svar på tråden vuxna med adhd add as