• Licens To Kiss

vuxna med adhd add as

Länk för Föräldrar till barn med ADHD
    beta.familjeliv.se/Forum-3-60/m40166290.html

Länk för Vuxna anhörig till ADHDARÈ
    beta.familjeliv.se/Forum-4-51/m39833594.html

{#lang_emotions_flower} Hej och välkommen till oss. {#lang_emotions_flower}

Vi är ett gäng som håller ihop. Ibland blir vi osams men oftast är vi bara snälla och gulliga {#lang_emotions_innocent} Dela med dig utav dina härliga och skitdagar. härliga och skitdagar.

Välj en signatur då du vill vara anonym.

I min tråd tillåts OT-inlägg.

INFORMATIONSLÄNKAR (ADHD, ADD)
    spexor.homestead.com/files/kriterier.htm
    attention.vgl.se/index.php&task=view&id=37&Itemid=29
    psychcentral.com/addquiz.htm
    www.expressen.se/1.682011
    sv.wikipedia.org/wiki/ADHD
    www.nyfikenvital.org/
    www.adhdforum.se/

INFORMATIONSLÄNKAR (AS)
    aspergerkontakt.mylava.net/
    www.psykologitest.se/test/asperger.php
    sv.wikipedia.org/wiki/Aspergers_syndrom

ALLA MÖJLIGA FUNKTIONSHINDER (CHATT)
    www.klubbfh.se/
    Mamma Flata och Partner
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-12 19:57
    Forum för oss i tråden! Glöm inte att behålla din signatur så du har samma i forumet som här på FL.

vimedadhdaddas.forum24.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-19 16:26
    NY TRÅD!! TYDLIG OCH FINARE!! VÄLKOMMEN IN:

www.familjeliv.se/Forum-11-308/m43990781.html
  • Svar på tråden vuxna med adhd add as
  • ensamhemma
    Aquagreen skrev 2009-05-04 14:04:28 följande:
    Väntar på att dom ska ri nga från sjukhuset ang Concertan, är det rimligt att höja dosen? äter 90 mg som går ut innan kl ens är 14 o jag har provat ta den senare typ 10 ist för 8. ska jag ta att de fortsätter höja den el fråga om att gå över på Ritalin?Ngn som kan "tipsa" om ngt bra ångestdämpande till kvällen?Snabba svar tack.
    lergigan har jag nu och dom dämpar min ångest faktiskt,trodde inte att dom skulle göra det men det visade sig att dom är bra och inte beroendeframkallande.
  • Aquagreen

Fia - Tack vännen, de värmer

Ensmahemma - Okej, pratde just med dom, hon skulle skriva till min läkare så får se vad de blir, haha spännande värre :-/

Nämnde öven att Concertan inte håller o att jag känner att jag svarar på dosen tillräckligt, ev gå upp ytterligare i dos, hon sa att jag inte behöver känna min som en knäppis för de (vilket jag gjort) 90 mg är hög dos, men hon sa att vissa kräver höga doser även om det inte är vanligt.

Vackert väder har vi här i norr idag, ska ta på barnen o gå ut på gården o kratta lite.

• Anonym (fia)
    Aquagreen skrev 2009-05-04 14:47:21 följande:
    Fia - Tack vännen, de värmer Ensmahemma - Okej, pratde just med dom, hon skulle skriva till min läkare så får se vad de blir, haha spännande värre :-/Nämnde öven att Concertan inte håller o att jag känner att jag svarar på dosen tillräckligt, ev gå upp ytterligare i dos, hon sa att jag inte behöver känna min som en knäppis för de (vilket jag gjort) 90 mg är hög dos, men hon sa att vissa kräver höga doser även om det inte är vanligt.Vackert väder har vi här i norr idag, ska ta på barnen o gå ut på gården o kratta lite.
    Känns lite bättre nu då va? Klart du inte är en knäppis eller hur. Ska du höja lite till då? Hur är resten av hälsan, har du friskat på dig lite?
    Föresten tar du hela dosen samtidigt eller fyller du på under dan? För såhär att när jag höjde från 36 till 54 så hade jag 36+18 tabletter, o doktorn sa jag skulle ta dem samtidigt på mornen. Men jag tyckte det lät fel så jag väntade med 18 till in på dan. Men då gick det ur på eftermiddan. Sen prova jag att göra som han sa o tog alltihop på mornen o då höll det i sig längre.
    Eller du, lyssna på dem istället det är ju dom som vet om sånt, jag bara började grubbla. Kram i solen
  • Aquagreen

Anonym (fia) skrev 2009-05-04 15:39:07 följande:

Känns lite bättre nu då va? Klart du inte är en knäppis eller hur. Ska du höja lite till då? Hur är resten av hälsan, har du friskat på dig lite?Föresten tar du hela dosen samtidigt eller fyller du på under dan? För såhär att när jag höjde från 36 till 54 så hade jag 36+18 tabletter, o doktorn sa jag skulle ta dem samtidigt på mornen. Men jag tyckte det lät fel så jag väntade med 18 till in på dan. Men då gick det ur på eftermiddan. Sen prova jag att göra som han sa o tog alltihop på mornen o då höll det i sig längre. Eller du, lyssna på dem istället det är ju dom som vet om sånt, jag bara började grubbla. Kram i solen
    Hej, jo tack resten av hälsan är sådär :)
    Har provat att ta både på morgonen o vänta några timmar med påfyllning o jag har provat ta allt direkt, ingen skillnad.
    Du åt concerta då förstår jag? Provat Ritalin?
    kram
  • Anonym (ADHD?!!)
    Anonym (fia) skrev 2009-05-04 13:50:18 följande:
    Anonym (ADHD?!!) skrev 2009-05-04 12:46:38 följande: i tomma intet hahaha fan vad du är rolig idag!! hoho vad roligt sagt! Jag känner likadant, kan inte heller med sånt där! Fast för min del förra sommaren kunde jag ändå va på stranden en hel del pga att jag har ett par småbarn som jag ändå konstant måste jaga runt efter, de är som jag haha. Tomma intet haha du är ju för bra!
    visst är jag
  • Anonym (ADHD?!!)
    Aquagreen skrev 2009-05-04 14:04:28 följande:
    Väntar på att dom ska ri nga från sjukhuset ang Concertan, är det rimligt att höja dosen? äter 90 mg som går ut innan kl ens är 14 o jag har provat ta den senare typ 10 ist för 8. ska jag ta att de fortsätter höja den el fråga om att gå över på Ritalin?Ngn som kan "tipsa" om ngt bra ångestdämpande till kvällen?Snabba svar tack.
    äter du 90 mg concerta? jag blir helt stimmig av 27 mg. så jag äter 18 mg.
  • Anonym (ADHD?!!)
    Himmelkropp skrev 2009-05-04 12:55:01 följande:
    Jag kan inte bara ligga ner. Jag skruvar på mig och grejar men de är gratis att ligga på straden en hel dag och dottern har skoj.
    Ja dt är huvudsaken iallafall. men tyvärr så kan jag knappt slappna av ändå, fast det är väl för mina grabbar är så stökiga och har adhd så det blir mer kaos än lugn.
  • Anonym (fia)

Anonym (ADHD?!!) skrev 2009-05-04 18:15:24 följande:

Ja dt är huvudsaken iallafall. men tyvärr så kan jag knappt slappna av ändå, fast det är väl för mina grabbar är så stökiga och har adhd så det blir mer kaos än lugn.
    nej men du det är väl skönt att slippa hålla på o slappna av o sånt skit. vet inte om jag är ironisk eller om jag menar detta .. nog både och.
  • Anonym (fia)
    Aquagreen skrev 2009-05-04 17:55:36 följande:
    Anonym (fia) skrev 2009-05-04 15:39:07 följande:
    Hej, jo tack resten av hälsan är sådär :)Har provat att ta både på morgonen o vänta några timmar med påfyllning o jag har provat ta allt direkt, ingen skillnad.Du åt concerta då förstår jag? Provat Ritalin?kram
    lite bättre då eller..?
    Ja, concerta, har inte provat ritalin.
    kram själv
  • Anonym (fia)

Anonym (ADHD?!!) skrev 2009-05-04 18:12:11 följande:

visst är jag
    jotack, du gjorde mig på gott humör idag
Svar på tråden vuxna med adhd add as