• Licens To Kiss

vuxna med adhd add as

Länk för Föräldrar till barn med ADHD
    beta.familjeliv.se/Forum-3-60/m40166290.html

Länk för Vuxna anhörig till ADHDARÈ
    beta.familjeliv.se/Forum-4-51/m39833594.html

{#lang_emotions_flower} Hej och välkommen till oss. {#lang_emotions_flower}

Vi är ett gäng som håller ihop. Ibland blir vi osams men oftast är vi bara snälla och gulliga {#lang_emotions_innocent} Dela med dig utav dina härliga och skitdagar. härliga och skitdagar.

Välj en signatur då du vill vara anonym.

I min tråd tillåts OT-inlägg.

INFORMATIONSLÄNKAR (ADHD, ADD)
    spexor.homestead.com/files/kriterier.htm
    attention.vgl.se/index.php&task=view&id=37&Itemid=29
    psychcentral.com/addquiz.htm
    www.expressen.se/1.682011
    sv.wikipedia.org/wiki/ADHD
    www.nyfikenvital.org/
    www.adhdforum.se/

INFORMATIONSLÄNKAR (AS)
    aspergerkontakt.mylava.net/
    www.psykologitest.se/test/asperger.php
    sv.wikipedia.org/wiki/Aspergers_syndrom

ALLA MÖJLIGA FUNKTIONSHINDER (CHATT)
    www.klubbfh.se/
    Mamma Flata och Partner
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-12 19:57
    Forum för oss i tråden! Glöm inte att behålla din signatur så du har samma i forumet som här på FL.

vimedadhdaddas.forum24.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-19 16:26
    NY TRÅD!! TYDLIG OCH FINARE!! VÄLKOMMEN IN:

www.familjeliv.se/Forum-11-308/m43990781.html
  • Svar på tråden vuxna med adhd add as
  • Anonym (fia)
    Aquagreen skrev 2009-05-06 09:24:20 följande:
    [citat]
    ja jag är rädd för hela grejen med tandläkarbesök. Rädd för väntrummet, rädd för att gapa o få kramp i käken, klöks av allt de gör därinne, ligger med fötterna rätt upp o andas var 5:e minut ungefär, lipar, skriker AJ när det inte gör ont, MÅSTE plötsligt svälja, hatar ljuden, hatar petaren de har, och en del av orden de säjer på latin som låter som att alltihop är kört o man behöver dra ut allihop, de där spännbanden som de skruvar fast ibland, när de petar för att kolla, ja i stort sett allt. Utom att bedövas, det vill jag ju till varje pris vad de än ska göra. Nu skulle hon bara slipa på en gammal lagning, men ändå sitter jag här nu o kan inte ens röka för hela överkäken är totalförlamad, 4 timmar senare. Har lipat o sovit lite nu när det är över, men bedövningen sitter ännu i, hela näsan också. Men allt för att det får inte kännas nånting för då kan jag aldrig mer gå dit. Hon är jättesnäll o tålmodig verkligen, blir helt rörd när jag tänker på hur hon har brytt sig om mig. För att rädda mina tänder för det höll på att gå illa för jag vågade ju inte dit på 10 år, så det var ju lite att göra nu, men nu så är det äntligen gjort alltihop nästan! För fick ge upp det där att byta ut hans gamla felaktiga lagning, hade limmat hop två tänder där bak med amalgan som hon skulle byta till plast, men jag pallade inte så fick nöja sig med att slipa bort det överflödet han gamle tandisen hade glömt.
  • Anonym (fia)
    Aquagreen skrev 2009-05-06 09:25:30 följande:
    FIA - Förstår om du vill vara anonym men du får gärna Inboxa mig, jag "avslöjar" dig inte
    jaså det säjer du.. nu blir man ju lite misstänksam haha. ja jag hör av mig snart, du är ingen soctant väl?
  • Aquagreen

Anonym (fia) skrev 2009-05-06 16:14:42 följande:

jaså det säjer du.. nu blir man ju lite misstänksam haha. ja jag hör av mig snart, du är ingen soctant väl?
    Haha neee inte de, du måste inte men hade varite trevligt att surra lite mer
  • carita1974
    ensamhemma skrev 2009-05-06 14:08:56 följande:
    den här tråden är helt underbar,,,här är det ända stället som jag känner att jag blir förstådd på, mina närmaste vet att jag har adhd och vi kan prata om det men ändå så glömmer dom bort att jag har ett funktionshinder o inte är en neurotyp(normal)så dom ställer fortfarande samma krav på mig fast jag har sagt tusen ggr att jag inte orkar eller klarar av vissa saker som dom gör men ändå så håller dom på o irriterar mig tills jag får utbrott.det värsta jag vet är när nån säger till mig hur jag ska tänka känna eller göra,då blir jag helt galen o kan be folk fara åt helskotta, jag fixar mitt o min familjsliv men lite annorlunda bara,ska det vara så svårt att förstå att alla inte lever helylle svensson rutiner.????förlåt för mitt babbel men behövde skriva av mig lite...kram
    Ingen fara vännen!!
    Jorå...här är det heller inte så lätt...är 3 barns mamma och tycker jag gör det bra efter alla konstens regler...min äldsta har oxå adhd så hela familjen lever under mycket "hårda rutiner"...kanske inte ett hel ylle svensson liv kanske...vad vet jag..men huvudsaken är att jag känner att jag gör mitt bästa ...min man sen snart 2 år accepterar mitt handikapp och låter mej göra som jag finner det bäst ...och det är skönt...däremot kan det vara svårt med myndigeher och och andra främmande människor som inte känner mej och det mina.Massa Kram till dej
  • Kaldorei

det värsta jag vet är när folk säger åt mig om jag klagar å säger tex* faaan det e så stökigt hemma å jag får ingen ordning på det* så får man till svar *jamen de e väl bara å städa då?* det ÄR inte så BARA för mig ju!

ensamhemma skrev 2009-05-06 14:08:56 följande:
    den här tråden är helt underbar,,,här är det ända stället som jag känner att jag blir förstådd på, mina närmaste vet att jag har adhd och vi kan prata om det men ändå så glömmer dom bort att jag har ett funktionshinder o inte är en neurotyp(normal)så dom ställer fortfarande samma krav på mig fast jag har sagt tusen ggr att jag inte orkar eller klarar av vissa saker som dom gör men ändå så håller dom på o irriterar mig tills jag får utbrott.det värsta jag vet är när nån säger till mig hur jag ska tänka känna eller göra,då blir jag helt galen o kan be folk fara åt helskotta, jag fixar mitt o min familjsliv men lite annorlunda bara,ska det vara så svårt att förstå att alla inte lever helylle svensson rutiner.????förlåt för mitt babbel men behövde skriva av mig lite...kram
  • Anonym (Hej)
    Kaldorei skrev 2009-05-06 19:15:43 följande:
    det värsta jag vet är när folk säger åt mig om jag klagar å säger tex* faaan det e så stökigt hemma å jag får ingen ordning på det* så får man till svar *jamen de e väl bara å städa då?* det ÄR inte så BARA för mig ju!
    ja den komentaren avskyr jag med.. de förstår inte ett skvatt
  • Ysta

Om man kommer till insikt att man har någon form av ätstörning eller iaf ätproblematik, hur går man tillväga för att få hjälp? Något fel är det på mig när det gäller mat och jag börjar inse det mer och mer men jag vet inte vad jag ska göra åt det... Tyvärr så har jag noll förtroende för vården där jag bor, däremot så har jag börjat gå hos en jättefin kurator som jag har förtroende för redan efter en träff men vet inte om jag kan ta upp det här med henne.

• ensamhemma
    Ysta skrev 2009-05-07 13:59:06 följande:
    Om man kommer till insikt att man har någon form av ätstörning eller iaf ätproblematik, hur går man tillväga för att få hjälp? Något fel är det på mig när det gäller mat och jag börjar inse det mer och mer men jag vet inte vad jag ska göra åt det... Tyvärr så har jag noll förtroende för vården där jag bor, däremot så har jag börjat gå hos en jättefin kurator som jag har förtroende för redan efter en träff men vet inte om jag kan ta upp det här med henne.
    jag fick en remiss från VC till ätstörningsenheten på sjukhuset,så ta upp det med din kurator för hon kan säkert hjälpa dig med det.kram
  • ensamhemma

igår tog det hus i helvete när det var läggdags för dottern,hon ville ha pengar för att köpa ett par nya hiphop-byxor o sa att dom kostade bara 200 kr okej det gick jag med på att hon skulle få men plötsligt så vart det 300kr dom kostade o då sa jag ifrån,hon fick 200 som jag lovade osen sa jag att hon får vänta till månadspengen eller tjäna ihop resten av pengarna.

men hon blev helt galen och skrek att hon hatar mig o ska döda mig och kastade en stor nalle på mig.

hon höll låda i 2 timmar och jag sa lugnt o stilla till henne att nu är det godnatt som gäller och inget bråk,men det funkade inte alls för hon skrek för fulla muggar o tillslut så vart jag förbannad och sa att slutar hon inte så blir det ingen musikal o tjejmiddag i helgen som det var bestämt för hon hade fyllt år..

men hon fortsatte o skrika o svära,då gick jag in o sa att hon kan glömma roligheterna på lördag.

jag tänker stå fast vid det..men det känns ändå rätt hårt....men jag måste ju vara konsekvent för annars så sitter hon på mitt huvud...

• Anonym (fia)
    Ysta skrev 2009-05-07 13:59:06 följande:
    jo ta upp det med kuratorn, det tycker jag. Så hjälper hon dig vidare. På vilket sätt är maten jobbig för dig? Jag är erfaren ätstörd om du vill prata. För mig så handlade hela min ungdom om hur jag skulle bota anorexian, men sen nu plötsligt när ja fick adhd så var det tydligen där kärnan satt. Klarar du dig tills du ska dit nästa gång, så ta det med henne som du känner förtroende för. Kram
Svar på tråden vuxna med adhd add as