• Licens To Kiss

vuxna med adhd add as

Länk för Föräldrar till barn med ADHD
    beta.familjeliv.se/Forum-3-60/m40166290.html

Länk för Vuxna anhörig till ADHDARÈ
    beta.familjeliv.se/Forum-4-51/m39833594.html

{#lang_emotions_flower} Hej och välkommen till oss. {#lang_emotions_flower}

Vi är ett gäng som håller ihop. Ibland blir vi osams men oftast är vi bara snälla och gulliga {#lang_emotions_innocent} Dela med dig utav dina härliga och skitdagar. härliga och skitdagar.

Välj en signatur då du vill vara anonym.

I min tråd tillåts OT-inlägg.

INFORMATIONSLÄNKAR (ADHD, ADD)
    spexor.homestead.com/files/kriterier.htm
    attention.vgl.se/index.php&task=view&id=37&Itemid=29
    psychcentral.com/addquiz.htm
    www.expressen.se/1.682011
    sv.wikipedia.org/wiki/ADHD
    www.nyfikenvital.org/
    www.adhdforum.se/

INFORMATIONSLÄNKAR (AS)
    aspergerkontakt.mylava.net/
    www.psykologitest.se/test/asperger.php
    sv.wikipedia.org/wiki/Aspergers_syndrom

ALLA MÖJLIGA FUNKTIONSHINDER (CHATT)
    www.klubbfh.se/
    Mamma Flata och Partner
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-12 19:57
    Forum för oss i tråden! Glöm inte att behålla din signatur så du har samma i forumet som här på FL.

vimedadhdaddas.forum24.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-19 16:26
    NY TRÅD!! TYDLIG OCH FINARE!! VÄLKOMMEN IN:

www.familjeliv.se/Forum-11-308/m43990781.html
  • Svar på tråden vuxna med adhd add as
  • Licens To Kiss

Jag har suttit och fixat med FP så nu jäklar funkar de. HELA sommarn ska jag ha dottern hemma. Hoppas på fint väder så vi kan bosätta oss på stranden.

• Anonym (concerta)

Anonym (concerta) skrev 2009-05-03 22:05:27 följande:

jag höll på att krocka i fredags :( fan va jobbigt det var...körde mot rött och höll på att köra in i sidan på en bil bara för jag inte var uppmärksam och tappade ngt på golvet...fick ångestattacker efter då jag levde mig in i vad som kunnat hända men mina barn i en krock i 70kmhmen det har aldrig hänt förrut då har jag ändå haft körkort i 9 år i år ...
    för att jag inte var tillräckligt uppmärksam på att det slagit om till rött...inget jag brukar göra :(
  • Anonym (concerta)
    Himmelkropp skrev 2009-05-04 10:35:56 följande:
    Jag har tänkt på en sak. Jag fixar inte om skåpluckor i köket exempelvis står öppet, likaså dörrar i lgh. Tavlor har jag problem med och tavlor med ögon på fixar jag inte alls. Får panik och oftast blir de utbrott.
    haha det gör inte jag heller,folk hinner knappt ta fram det dom ska ha innan jag stängt dom :D blir galen när dom står på glänt.

jag önskade åxå att jag hade ett perfekt hem med raka kanter för jag kan bli galen av tapeter som sitter snett om väggarna är ojämt målade eller tavlor som sitter lite snett mm dock orkar jag inte mäta när nått ska upp så det mesta är snett ändå :o
  • Anonym (ADHD?!!)
    Himmelkropp skrev 2009-05-04 12:31:12 följande:
    Jag har suttit och fixat med FP så nu jäklar funkar de. HELA sommarn ska jag ha dottern hemma. Hoppas på fint väder så vi kan bosätta oss på stranden.
    kan du sitta på stranden helt mållös   Det kan fan inte jag. jag får panik, då måste jag hålla igång o ha mobilen på högvarv så nån skrickar sms o ringer så det händer nått hela tiden. och massa tindningar jag kan bläddra i och sen ha ett annat mål efter stranden då jag vet att jag har nått att göra så jag inte ligger där  i tomma intet.
  • Anonym (ADHD?!!)
    Anonym (ADHD?!!) skrev 2009-05-04 12:46:38 följande:
    kan du sitta på stranden helt mållös   Det kan fan inte jag. jag får panik, då måste jag hålla igång o ha mobilen på högvarv så nån skrickar sms o ringer så det händer nått hela tiden. och massa tindningar jag kan bläddra i och sen ha ett annat mål efter stranden då jag vet att jag har nått att göra så jag inte ligger där  i tomma intet.
    HAHAHAAHAHAHAHAA..........jag är ju för fan som en anfetaminpåverkad hahaaa....man är ju värre än en pundare så fladdrar man ju runt.
  • Anonym (Fröken add)
    Himmelkropp skrev 2009-05-04 12:19:58 följande:
    hehe inte jag!!

kan inte häller sitta på stranden . Det är det värsta jag vet. Känner hur det bara kryper i hela kroppen efter några minuter. Hatar sol och bad semestrar. Jag bara måste hitta på något emellan. Typ en tur till ngt sevärt i närheten eller så.
  • Licens To Kiss
    Jag kan inte bara ligga ner. Jag skruvar på mig och grejar men de är gratis att ligga på straden en hel dag och dottern har skoj.
  • ensamhemma

Anonym (ADHD?!!) skrev 2009-05-04 12:27:19 följande:

jasså hur då menar du? hur kändes avtändning? min concerta går ur kroppen med tidigt, äter 18 mg nu men den hjälper ju inte. bara aptiten som avtar. och det är ju kanon hade du biverkningar?
    avtändning,fick frossa och ångest...rastlös.
    jag hade konstant oro när jag åt concerta och var på helspänn men jag är mer avslappnad av ritalin,sitter och väntar på att läkaren ringer så vi kan diskutera doshöjning.
    jag har inte märkt nån skillnad med aptiten men jag har fått sockersug så nu är jag coca-cola beroende hahahaha skumt va?
  • Ysta

Idag har jag vart på första samtalet med den nya kuratorn (på vc) som jag ska börja gå hos regelbundet... Det var skitjobbigt att erkänna alla problem och hur jag mår och vad jag behöver hjälp med, men som hon sa så är det ju ett stort steg att själv inse att man inte mår bra och varför. Så det känns riktigt bra fast jag är helt slut i huvudet efter bara en timmes samtal... Ska dit igen den 13 maj.

• MetalJosse

Ah en adhd tråd. Jag måste bara få klämma in en fråga; Jag har ADHD och hur stor är risken att mitt barn kommer att få detta?

(åt concerta 36 mg om dagen innan, gissa hur rastlös jag är nu under graviditeten hehe)

Svar på tråden vuxna med adhd add as