• Licens To Kiss

vuxna med adhd add as

Länk för Föräldrar till barn med ADHD
    beta.familjeliv.se/Forum-3-60/m40166290.html

Länk för Vuxna anhörig till ADHDARÈ
    beta.familjeliv.se/Forum-4-51/m39833594.html

{#lang_emotions_flower} Hej och välkommen till oss. {#lang_emotions_flower}

Vi är ett gäng som håller ihop. Ibland blir vi osams men oftast är vi bara snälla och gulliga {#lang_emotions_innocent} Dela med dig utav dina härliga och skitdagar. härliga och skitdagar.

Välj en signatur då du vill vara anonym.

I min tråd tillåts OT-inlägg.

INFORMATIONSLÄNKAR (ADHD, ADD)
    spexor.homestead.com/files/kriterier.htm
    attention.vgl.se/index.php&task=view&id=37&Itemid=29
    psychcentral.com/addquiz.htm
    www.expressen.se/1.682011
    sv.wikipedia.org/wiki/ADHD
    www.nyfikenvital.org/
    www.adhdforum.se/

INFORMATIONSLÄNKAR (AS)
    aspergerkontakt.mylava.net/
    www.psykologitest.se/test/asperger.php
    sv.wikipedia.org/wiki/Aspergers_syndrom

ALLA MÖJLIGA FUNKTIONSHINDER (CHATT)
    www.klubbfh.se/
    Mamma Flata och Partner
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-12 19:57
    Forum för oss i tråden! Glöm inte att behålla din signatur så du har samma i forumet som här på FL.

vimedadhdaddas.forum24.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-19 16:26
    NY TRÅD!! TYDLIG OCH FINARE!! VÄLKOMMEN IN:

www.familjeliv.se/Forum-11-308/m43990781.html
  • Svar på tråden vuxna med adhd add as
  • ensamhemma
    Ysta skrev 2009-05-11 11:48:03 följande:
    Anonym (Hej) skrev 2009-05-11 11:35:42 följande:
    Vad menar du med nödvändig tandvård? Nu ska jag ju dit akut för att jag bitit sönder min sista kindtand som de länge velat ta bort men jag har vägrat.. Kommer inte låta dem ta bort den idag heller utan bara laga den så den håller ett tag till. Det enda jag har hemma är tre st Atarax och frågan är hur lugn jag blir av dem om jag klarar mig på det eller om jag trots det måste ta lugnande hos tandläkaren.. Det var det jag behövde svar på, vad andra tror om det.
    jag tog 20 mg stesolid den dagen jag skulle opereras och det var ingen fara...
    allt beror ju på hur man reagerar på tabletterna.
  • ensamhemma

varför är det så svårt för mina närmaste att förstå att jag behöver rutiner och bra planering?
    jag klarar inte av att minuten innan få reda på vad som ska ske jag vill veta det ett par dagar innan så att jag vet vad som gäller.

vet inte hur många gånger jag sagt det men ingen verkar lyssna????? nu e jag så irriterad på en viss person att jag har ingen lust att prata med människan på ett par dagar.

• Anonym (fia)
    ensamhemma skrev 2009-05-11 14:49:18 följande:
    varför är det så svårt för mina närmaste att förstå att jag behöver rutiner och bra planering?jag klarar inte av att minuten innan få reda på vad som ska ske jag vill veta det ett par dagar innan så att jag vet vad som gäller.vet inte hur många gånger jag sagt det men ingen verkar lyssna????? nu e jag så irriterad på en viss person att jag har ingen lust att prata med människan på ett par dagar.
    jag tror dom kanske inte fattar tyvärr. Om det är så lätt för dem så kanske dom inte kan fatta vad man menar när man säjer ifrån. Jag fattar hur det känns för jag har också jättesvårt för snabba planer o speciellt om planer ändras, det tycker jag är extra jobbit. Jobbigt med oförstånd runt en, fattar hur det känns. Om det är en närstående person, gör ett försök till att få den att fatta. Eller få den att lyssna på ev din läkares ord, det brukar göra susen om man har tur. Jag har ofta fått anlita andra personer för att föra min talan i sånt eftersom de närmsta tenderar att tro att man bara gör sig till. Lycka till
  • ensamhemma

Anonym (fia) skrev 2009-05-11 16:00:19 följande:

jag tror dom kanske inte fattar tyvärr. Om det är så lätt för dem så kanske dom inte kan fatta vad man menar när man säjer ifrån. Jag fattar hur det känns för jag har också jättesvårt för snabba planer o speciellt om planer ändras, det tycker jag är extra jobbit. Jobbigt med oförstånd runt en, fattar hur det känns. Om det är en närstående person, gör ett försök till att få den att fatta. Eller få den att lyssna på ev din läkares ord, det brukar göra susen om man har tur. Jag har ofta fått anlita andra personer för att föra min talan i sånt eftersom de närmsta tenderar att tro att man bara gör sig till. Lycka till
    jah skickade ett mess till personen ifråga som var saklig men väldigt förbannad,det va skönt att få det ur systemet iaf,nu behöver jag inte klura på det nåtmer idag..
    passar det inte att respektera att jag har behov av rutiner o planering så dra åt helskotta isåfall
  • Ysta

Jag klarade det på tre atarax!! Iofs så tog det kanske totalt io min det hon fixade en provisorisk stoppning i hålet.. Men för mig att dels gå dit, dels våga säga att jag vägrar dra ut tanden nu utan vill ha den fixad och att klara det utan lugnande och lustgas - det är ett ENORMT framsteg ska ni veta!!

• Anonym (fia)
    ensamhemma skrev 2009-05-11 16:05:33 följande:
    Anonym (fia) skrev 2009-05-11 16:00:19 följande:
    jah skickade ett mess till personen ifråga som var saklig men väldigt förbannad,det va skönt att få det ur systemet iaf,nu behöver jag inte klura på det nåtmer idag..passar det inte att respektera att jag har behov av rutiner o planering så dra åt helskotta isåfall
    bra tänkt helt rätt!
  • Anonym (fia)
    Ysta skrev 2009-05-11 16:27:00 följande:
    Jag klarade det på tre atarax!! Iofs så tog det kanske totalt io min det hon fixade en provisorisk stoppning i hålet.. Men för mig att dels gå dit, dels våga säga att jag vägrar dra ut tanden nu utan vill ha den fixad och att klara det utan lugnande och lustgas - det är ett ENORMT framsteg ska ni veta!!
    Oh jättebra gjort tjejen grattis! Vet hur det är med tandisskräck, så fattar din lycka nu! Bra jobbat.
  • ensamhemma
    Ysta skrev 2009-05-11 16:27:00 följande:
    grattis gumman,,,,det var strongt gjort av dig...
    har själv en tillfällig lagning som jag måste fixa men jag vågar fan inte gå till tandis...
    går inte förrän det är riktigt akut för då har jag liksom inget val.
  • Anonym (ADHD?!!)
    Anonym (fia) skrev 2009-05-10 21:25:17 följande:
    Anonym (ADHD?!!) skrev 2009-05-10 17:28:42 följande: Kanske tröttheten kommer med omställningen som blev iom att du börjat medicinen? Sen kan jag tänka mej att du kanske behöver höja dosen, då kanske det rättar sig. Fast jag vet ju inte, har inte känt nån sån trötthet själv, medicin sedan ett par månader. Jag började på 36 o gick sen till 54 efter en vecka o sen har jag inte höjt mer, tänkte vänta tills jag ev börjar jobba för kan klara mig på de timmar det funkar med 54.Kul att du är tillbaks, skrattar fortf i huvet åt det där tomma intet du sa, haha, salting!
    hahaaa......ja och nu sitter jag här i tomma intet IGEN och vet inte om jag ska ta min concerta eller inte. suck, :-/
  • Anonym (ADHD?!!)
    Felicia6 skrev 2009-05-10 13:16:10 följande:
    Jag är uppe på 54mg nu med concertan och nu har jag lite kraftigare biverkningar känner jag.Jag får ångest lite nu och då (hade jag iofs innan oxå, eftersom jag är sjukskriven för det, men nu kommer dom lite kraftigare o hursomhelst).Jag blir matt vissa stunder och ibland känner jag att jag toksvettas som om jag vore i klimakteriet.I morgon har jag ätit 54mg i en vecka oxå, har haft 7dagar mellan varje höjjning så det är väl rätt snabb höjning oxå vad jag förstått?Känner oxå att jag kan bli mer ledsen (redan på 18mg) och nere men jag är hellre det än att jag får utbrotten som jag fick innan jag började med concertan för dom har lugnat ner sig mkt mer sen jag började.En annan sak oxå jag märkt är att jag blir lite muntorr (speciellt nu på 54mg) och att jag inte har så stor matlust..Har gått ner 2kg på en vecka då vi dessutom var på semester och åt ute på restauranger o sånt hela veckan typ..Tycker ändå att det är mer positivt än negativt för mig med concertan så då jag träffar läkaren min på tisdag så kommer jag säga att jag vill fortsätta med den men att jag kanske får en middagsdos eftersom det verkar som om dom slutar verka efter middagen på mig. Kanske även måste höja dosen, men måste få biverkningarna att trappas ner lite innan jag höjer igen
    hej
    började du äta 18 mg concerta och hur länge??
    kännde du av några biverkningar av det?
    jag har varje gång påbörjat 18 mg concerta sen efter 1 vecka så blir jag helt trött och orkar inte. ökade till 27 mg och fick ännu mer trötthet och somnade efter 4 timmar som en klubbad säl. och fick lite ökad ångest. ökade till 36 mg EN dag bara och höll på att slå ihjäl nån av ilska, nerverna hängde utanpå och kunde inte varva ner alls. va svårt dt är med alla medeciner.
    Dom funkar kanon precis så som jag vill första veckan men sen blir jag bara trött.
    dt står ju att man kan få utmattningsymtom men ska man bryta då tro eller vad?
    har din läkare sagt nått till dig?
    kram
Svar på tråden vuxna med adhd add as