• Licens To Kiss

vuxna med adhd add as

Länk för Föräldrar till barn med ADHD
    beta.familjeliv.se/Forum-3-60/m40166290.html

Länk för Vuxna anhörig till ADHDARÈ
    beta.familjeliv.se/Forum-4-51/m39833594.html

{#lang_emotions_flower} Hej och välkommen till oss. {#lang_emotions_flower}

Vi är ett gäng som håller ihop. Ibland blir vi osams men oftast är vi bara snälla och gulliga {#lang_emotions_innocent} Dela med dig utav dina härliga och skitdagar. härliga och skitdagar.

Välj en signatur då du vill vara anonym.

I min tråd tillåts OT-inlägg.

INFORMATIONSLÄNKAR (ADHD, ADD)
    spexor.homestead.com/files/kriterier.htm
    attention.vgl.se/index.php&task=view&id=37&Itemid=29
    psychcentral.com/addquiz.htm
    www.expressen.se/1.682011
    sv.wikipedia.org/wiki/ADHD
    www.nyfikenvital.org/
    www.adhdforum.se/

INFORMATIONSLÄNKAR (AS)
    aspergerkontakt.mylava.net/
    www.psykologitest.se/test/asperger.php
    sv.wikipedia.org/wiki/Aspergers_syndrom

ALLA MÖJLIGA FUNKTIONSHINDER (CHATT)
    www.klubbfh.se/
    Mamma Flata och Partner
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-12 19:57
    Forum för oss i tråden! Glöm inte att behålla din signatur så du har samma i forumet som här på FL.

vimedadhdaddas.forum24.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-19 16:26
    NY TRÅD!! TYDLIG OCH FINARE!! VÄLKOMMEN IN:

www.familjeliv.se/Forum-11-308/m43990781.html
  • Svar på tråden vuxna med adhd add as
  • ensamhemma
    Aquagreen skrev 2009-05-09 15:01:53 följande:
    Min skalle är också "tystare" sen jag började med medicin o d njuter jag av.På väg till sjukhuset snart, något är jävligt fel med min kropp, jag har ont i magen? bak mot ryggen som dessutom är stel, jag har feber frossa, mår lite illa, ont i axlar o över bröstet. fan fan fan.FIA - Svarar dig sen på Mailet
    jag måste vara knäpp för jag tycker att det är jobbigt att det är tyst i skallen,jag kan inte njuta av det utan får panik istället.

hoppas det går bra på sjukan..kramis
  • Anonym (concerta)

Va jobbigt det är att vara *jag* man går hela tiden och tror att man ska hitta det "magiska" medicinen som helar en...som får en att känna,bete sig och må som alla "normala" jag undrar om man någonsin kommer känna en balans i livet...att man kan skratta och vara glad..

Gråta har jag märkt att jag kan göra med hela mitt hjärta (efter mitt helvetesförhållande) men att skratta det var länge sen.

jag känner mig så tom inuti,jag vill känna mig hel och full av känslor :(

blää

• Anonym (fia)
    Aquagreen skrev 2009-05-09 15:01:53 följande:
    Min skalle är också "tystare" sen jag började med medicin o d njuter jag av.På väg till sjukhuset snart, något är jävligt fel med min kropp, jag har ont i magen? bak mot ryggen som dessutom är stel, jag har feber frossa, mår lite illa, ont i axlar o över bröstet. fan fan fan.FIA - Svarar dig sen på Mailet
    oh nej, fan med att du inte mår bra, hoppas du kommer hem igen o säjer hur det gick, tänker på dej kram
  • Anonym (stina)

Någon som fått utslag runt munnen av concerta/ritalin? Jag har fått som små finnar som poppar upp och kliar, en del är lite svullna, andra bara som kvisslor.

Usch, jag är så rädd för att ta mediciner egentligen...

• ensamhemma

Anonym (stina) skrev 2009-05-09 18:38:16 följande:

Någon som fått utslag runt munnen av concerta/ritalin? Jag har fått som små finnar som poppar upp och kliar, en del är lite svullna, andra bara som kvisslor.Usch, jag är så rädd för att ta mediciner egentligen...
    jaa jag har fått kvisslor på kinderna,såg det faktiskt idag...
  • ensamhemma

Anonym (concerta) skrev 2009-05-09 16:12:09 följande:

Va jobbigt det är att vara *jag* man går hela tiden och tror att man ska hitta det "magiska" medicinen som helar en...som får en att känna,bete sig och må som alla "normala" jag undrar om man någonsin kommer känna en balans i livet...att man kan skratta och vara glad..Gråta har jag märkt att jag kan göra med hela mitt hjärta (efter mitt helvetesförhållande) men att skratta det var länge sen.jag känner mig så tom inuti,jag vill känna mig hel och full av känslor :(blää
    jaa jag trodde naivt nog att ritalinet skulle få mig att hitta balansen i livet men hittils har det varit helt sjukt jobbigt,,,
    jag har oxå en tomhet inombords och det enda känslor jag känner nuförtiden är sorg ledsamhet,kommer inte ihåg när jag skrattade sist ordentligt.
    och sen det här med att träffa folk är inget som lockar alls dom gör mig bara irriterad,bara kritik för att jag blivit så inåt sen jag började med medicinet....ingen som pushar en utan bara kräver att man ska ställa upp o vara social oc göra en massa saker fast man bara vill vara hemma o gråta.
  • Felicia6

Jag är uppe på 54mg nu med concertan och nu har jag lite kraftigare biverkningar känner jag.
    Jag får ångest lite nu och då (hade jag iofs innan oxå, eftersom jag är sjukskriven för det, men nu kommer dom lite kraftigare o hursomhelst).
    Jag blir matt vissa stunder och ibland känner jag att jag toksvettas som om jag vore i klimakteriet.
    I morgon har jag ätit 54mg i en vecka oxå, har haft 7dagar mellan varje höjjning så det är väl rätt snabb höjning oxå vad jag förstått?

Känner oxå att jag kan bli mer ledsen (redan på 18mg) och nere men jag är hellre det än att jag får utbrotten som jag fick innan jag började med concertan för dom har lugnat ner sig mkt mer sen jag började.

En annan sak oxå jag märkt är att jag blir lite muntorr (speciellt nu på 54mg) och att jag inte har så stor matlust..
    Har gått ner 2kg på en vecka då vi dessutom var på semester och åt ute på restauranger o sånt hela veckan typ..

Tycker ändå att det är mer positivt än negativt för mig med concertan så då jag träffar läkaren min på tisdag så kommer jag säga att jag vill fortsätta med den men att jag kanske får en middagsdos eftersom det verkar som om dom slutar verka efter middagen på mig. Kanske även måste höja dosen, men måste få biverkningarna att trappas ner lite innan jag höjer igen

Gbp 26/2-08 || felicia6.blogspot.com
  • Ysta

Mitt liv är ett helvete just nu... Min farfar är jättedålig och jag går bara och väntar på det värsta samtalet någonsin. Jag ska flytta på torsdag och känner bara panik inför det. Har absolut noll pengar. Och naturligtvis så bet jag sönder min sista kindtand idag!! Så nu har jag en jättegigantisk grop och sylvassa kanter. Har fruktansvärd fobi mot tandläkaren men jag måste ringa dit imorgon för den tand som nu gått sönder är den som gett mig käkbensinfektioner upprepade gånger och nu ligger det helt öppet och kommer ner massor av bakterier. Hur mycket skit ska en människa klara egentligen??

• Felicia6
    Ysta skrev 2009-05-10 13:20:53 följande:
    Mitt liv är ett helvete just nu... Min farfar är jättedålig och jag går bara och väntar på det värsta samtalet någonsin. Jag ska flytta på torsdag och känner bara panik inför det. Har absolut noll pengar. Och naturligtvis så bet jag sönder min sista kindtand idag!! Så nu har jag en jättegigantisk grop och sylvassa kanter. Har fruktansvärd fobi mot tandläkaren men jag måste ringa dit imorgon för den tand som nu gått sönder är den som gett mig käkbensinfektioner upprepade gånger och nu ligger det helt öppet och kommer ner massor av bakterier. Hur mycket skit ska en människa klara egentligen??
    *kramar om*

Finns här om du behöver prata, och som jag skrev privat. Sätt dig på bussen/ i bilen och kom hit om du vill komma ifrån o tänka på något annat.

Då man får allt skit på en gång så börjar man undra vad fan man gjort för att förtjäna det, vet precis hur det är. Du får försöka tänka att du kommer vara starkare sen även om det är svårt att tro.

Och angående tandläkaren vet jag så väl också. Hatar tandläkaren mer än något annat och gick inte dit på flera flera år så då jag väl kom dit så fanns det myyyyycket att göra och jag höll på att bryta ihop
    Gbp 26/2-08 || felicia6.blogspot.com
  • Anonym (ADHD?!!)

hej på er tråden

va ni skriver mycket, dt ärkul   jag har ätit concerta 18 mg en vecka nu. Visst den funkar kanon och dt är en bra start-knapp MEN  nu de sista 2 dagarna har jag bara sovit o sovit. Vart som helt utbränd. tung i bröstet vid minsta ansträngning och igår var jag så deppig så jag ville bara dö.  sånn här blir jag när jag ätit medecin 1 vecka.

Det va likadant av Stratteran. funkar kanon i början sen går dt utför.    finns dt ingen medecin då som funkar?????????

jag jobbarju heltid o kan inte gå supertrött på jobbet, jobbar ni andra?

vad känner ni av concertan, känns detta igen????

Svar på tråden vuxna med adhd add as