• Licens To Kiss

vuxna med adhd add as

Länk för Föräldrar till barn med ADHD
    beta.familjeliv.se/Forum-3-60/m40166290.html

Länk för Vuxna anhörig till ADHDARÈ
    beta.familjeliv.se/Forum-4-51/m39833594.html

{#lang_emotions_flower} Hej och välkommen till oss. {#lang_emotions_flower}

Vi är ett gäng som håller ihop. Ibland blir vi osams men oftast är vi bara snälla och gulliga {#lang_emotions_innocent} Dela med dig utav dina härliga och skitdagar. härliga och skitdagar.

Välj en signatur då du vill vara anonym.

I min tråd tillåts OT-inlägg.

INFORMATIONSLÄNKAR (ADHD, ADD)
    spexor.homestead.com/files/kriterier.htm
    attention.vgl.se/index.php&task=view&id=37&Itemid=29
    psychcentral.com/addquiz.htm
    www.expressen.se/1.682011
    sv.wikipedia.org/wiki/ADHD
    www.nyfikenvital.org/
    www.adhdforum.se/

INFORMATIONSLÄNKAR (AS)
    aspergerkontakt.mylava.net/
    www.psykologitest.se/test/asperger.php
    sv.wikipedia.org/wiki/Aspergers_syndrom

ALLA MÖJLIGA FUNKTIONSHINDER (CHATT)
    www.klubbfh.se/
    Mamma Flata och Partner
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-12 19:57
    Forum för oss i tråden! Glöm inte att behålla din signatur så du har samma i forumet som här på FL.

vimedadhdaddas.forum24.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-19 16:26
    NY TRÅD!! TYDLIG OCH FINARE!! VÄLKOMMEN IN:

www.familjeliv.se/Forum-11-308/m43990781.html
  • Svar på tråden vuxna med adhd add as
  • Aquagreen

Licens To Kiss skrev 2009-05-12 16:59:26 följande:

Hej!  
    Men oj. Dom kan ju inte släppa iväg dig förrän dom vet vad de är och att dom gett dig rätt medicin ju.

Kram!!
    Idioterna gav mig inte ens penicilin :-O ska ringa min VC läkare imorgon o be han skriva ut ngt.
    Känns som min kropp börjat krångla sen jag började med concertan, behöver inte vara så men man undrar ju.
  • ensamhemma

Anonym (Hej) skrev 2009-05-12 15:49:01 följande:

Hur gjordes dos höjningen? hur snabbt? och vilken dos var du uppe i?de som var bättre förr var att man fick bättre hjälp att hitta rätt dos till sig själv än vad som erbjuds idag.mådde du bättre på någon av doserna du var uppe i, eller dos höjningen gick så fort så kroppen inte hann med  och känna "resultat"  (inget negativt menat i min text)jobbigt du mår som du gör. men har bara en tanke, då jag vet hur mitt liv själv ser ut. så är det vad ja uppfattat de som mycket som händer runt omkring dig i ditt liv på olika fronter. och ibland inte så konstigt att man faller och känner liknande känslor som du skriver.har dagar då jag inte knappt orkar upp. att prata, träffa, göra något bara känns skit och känslan "ger upp".tar stesolid varje dag, och vissa dagar insomningstabletter. jag tycker mkt ilivet är för mycket press och stress och det går ut över särsklit alla i min familj.sänder över kramar till dig

välkommen! och fråga på
    doshöjningen gjordes successivt typ 3 veckor tror jag,kommer inte ihåg riktigt
    men det sjuka är att jag mår bra de 2 första timmarna på morgonen när jag tar ritalinet men sen faller jag och kommer inte upp ur sängen/soffan utan blir liggandes med jordens ångest....jag orkar sköta barn o hem men inget mer,går inte ens ut på mina promenader för jag är så slut...det känns som pacman käkar upp mina hjärnceller o jag blir dummare för varje dag som går.
  • Licens To Kiss

På torsda ska jag in och bli undersökt i rumpan :O Ska se om jag har IBS-mage eller cancer Har problem med nr 2 suck. Måste köpa lavemang imorrn. Ska använda vattenlavemang 1½ timme innan jag ska dit.

• Licens To Kiss

Hm, blev inte som jag hade tänkt mig för länkarna hamna automatiskt på varsin rad.

• Licens To Kiss
    RUBRIK: VI med adhd ~ Add ~ Asperger
    TS:
    Hej och välkommen till oss. 
    Vi är ett gäng som håller ihop. Ibland blir vi osams men oftast 
    är vi bara snälla och gulliga mot varandra. Dela med dig utav 
    dina härliga och skitdagar. Välj en signatur då du vill vara 
    anonym. I min tråd tillåts OT-inlägg.
    INFORMATIONSLÄNKAR (Adhd, Add)
    Länk för Föräldrar till barn med ADHD 
    Länk för Vuxna anhörig till ADHDARÈ 
  • Anonym (ADHD?!!)

hej på er alla
    jag är halvdöd, vet inte vad det beror på om det är eller har vart för mycket. jag är så trött så jag är utslagen, har ingen kraft alls och orkar knappt stå på benen. är helt lealös i kroppen och nedsatt känsel. alla prover visade jättebra sa läkaren. slutade med concertan för 2 dagar sen för jag började känna så här men känner så fortfarande så jag vet inte vad det är. för concertan ska väl gå ur kroppen med en gång??????????
    så det kan väl inte vara därför jag känner så här, jag trivs ju bra med concerta men blev supertrött efter 1 vecka. Det är ett evigt pusslande med medecin. och nu äter man som en häst oxå när man inte tar det, och då blir man inte gladare iallafall. jag måste äta för att behålla energin (vilket jag inte gör ändå) det blir bara fel och allt går bara runt runt.
    nån som upplevt det så här?
    jag kanske kan ta concerta varannan dag för att undvika tröttheten om det är den jag blir trött av???

• Felicia6

Var hos min läkare idag och det var väldigt givande som alltid. Trivs med min läkare för han är lyhörd och lyssnar på mig och mina idéer också, även om han såklart oftast kan mer.

Jag ska börja dela upp min concertados på 3gånger per dag ist för 1gång som jag tagit hittills. Han hoppas på att det ska lindra mina biverkningar som jag fått väldigt starka just nu..
    Sen så är det tydligen på rätt många då jag läst runt att medicinen går ur kroppen redan vid middagstid, plus att jag som är viktopad har det så att allt går ur fortare ur mig än på en oopad vilket gör att den nog går ur väldigt snabbt på mig oxå. Så det är oxå en anledning till att jag ska börja portionera ut min dos ist för enbart på morgonen.. Om det inte kommer ge några vidare resultat så kommer jag nog få gå över till ritalin och prova det

Gbp 26/2-08 || felicia6.blogspot.com
  • Vanna K

Tack för välkomnande!

Medicinsorter och doser känns som en enda dimma. Just nu äter jag Ritalin La 20 mg morgon och eftermiddag. Det blir ju som 4 tiomilligramstabletter, och jag tycker det låter som ganska mycket. Nåväl, ska till läkaren imorgon och kanske få dosen justerad.

Svar på tråden vuxna med adhd add as