• Licens To Kiss

vuxna med adhd add as

Länk för Föräldrar till barn med ADHD
    beta.familjeliv.se/Forum-3-60/m40166290.html

Länk för Vuxna anhörig till ADHDARÈ
    beta.familjeliv.se/Forum-4-51/m39833594.html

{#lang_emotions_flower} Hej och välkommen till oss. {#lang_emotions_flower}

Vi är ett gäng som håller ihop. Ibland blir vi osams men oftast är vi bara snälla och gulliga {#lang_emotions_innocent} Dela med dig utav dina härliga och skitdagar. härliga och skitdagar.

Välj en signatur då du vill vara anonym.

I min tråd tillåts OT-inlägg.

INFORMATIONSLÄNKAR (ADHD, ADD)
    spexor.homestead.com/files/kriterier.htm
    attention.vgl.se/index.php&task=view&id=37&Itemid=29
    psychcentral.com/addquiz.htm
    www.expressen.se/1.682011
    sv.wikipedia.org/wiki/ADHD
    www.nyfikenvital.org/
    www.adhdforum.se/

INFORMATIONSLÄNKAR (AS)
    aspergerkontakt.mylava.net/
    www.psykologitest.se/test/asperger.php
    sv.wikipedia.org/wiki/Aspergers_syndrom

ALLA MÖJLIGA FUNKTIONSHINDER (CHATT)
    www.klubbfh.se/
    Mamma Flata och Partner
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-12 19:57
    Forum för oss i tråden! Glöm inte att behålla din signatur så du har samma i forumet som här på FL.

vimedadhdaddas.forum24.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-19 16:26
    NY TRÅD!! TYDLIG OCH FINARE!! VÄLKOMMEN IN:

www.familjeliv.se/Forum-11-308/m43990781.html
  • Svar på tråden vuxna med adhd add as
  • ensamhemma

Licens To Kiss skrev 2009-05-12 12:39:41 följande:

Jag kommer också vägra medicinering. Jag simmar och äter omega3. De funkar alldeles utmärkt.
    jaa jag kommer att börja träna igen och ta omega 3....det här är ju totalt värdelöst att man ska gå utan energi dag ut o dag in,jag är som en levande död.
  • Licens To Kiss
    ensamhemma skrev 2009-05-12 14:29:30 följande:
    Licens To Kiss skrev 2009-05-12 12:39:41 följande: jaa jag kommer att börja träna igen och ta omega 3....det här är ju totalt värdelöst att man ska gå utan energi dag ut o dag in,jag är som en levande död.
    Fy faan!
  • Anonym (Hej)
    ensamhemma skrev 2009-05-12 14:29:30 följande:
    Licens To Kiss skrev 2009-05-12 12:39:41 följande: jaa jag kommer att börja träna igen och ta omega 3....det här är ju totalt värdelöst att man ska gå utan energi dag ut o dag in,jag är som en levande död.
    Hur länge gav du medicinen en chans??
  • ensamhemma

Anonym (Hej) skrev 2009-05-12 15:21:35 följande:

Hur länge gav du medicinen en chans??
    två månader men det känns som en evighet,jag håller på att tappa greppet om tillvaron helt,klarar inte av nåt av det som jag gjorde förut.
    jag va social aktiv och glad men nu e jag inåtbunden tyst nästan apatisk...
    jag orkar inte prata med folk eller träffa någon heller.

jag föredrar mitt riktiga hyper jag istället för den zombie jag förvandlats till.
  • Vanna K

Hoppar in till er: har add-diagnos med lite frågetecken kring eventuellt h. Trevlig tråd!

ensamhemma - usch vad jobbigt du har det med ritalinet. Det kan inte vara så att du fått för hög dos? Jag känner mig precis som du beskriver när jag prövat doshöjning som inte fungerat.

• Licens To Kiss
    Vanna K skrev 2009-05-12 15:37:57 följande:
    Hoppar in till er: har add-diagnos med lite frågetecken kring eventuellt h. Trevlig tråd! ensamhemma - usch vad jobbigt du har det med ritalinet. Det kan inte vara så att du fått för hög dos? Jag känner mig precis som du beskriver när jag prövat doshöjning som inte fungerat.
    Hej {#lang_emotions_smile}
    Du är välkommen.
  • Anonym (Hej)
    ensamhemma skrev 2009-05-12 15:32:36 följande:
    Anonym (Hej) skrev 2009-05-12 15:21:35 följande: två månader men det känns som en evighet,jag håller på att tappa greppet om tillvaron helt,klarar inte av nåt av det som jag gjorde förut.jag va social aktiv och glad men nu e jag inåtbunden tyst nästan apatisk...jag orkar inte prata med folk eller träffa någon heller.jag föredrar mitt riktiga hyper jag istället för den zombie jag förvandlats till.
    Hur gjordes dos höjningen? hur snabbt? och vilken dos var du uppe i?

de som var bättre förr var att man fick bättre hjälp att hitta rätt dos till sig själv än vad som erbjuds idag.

mådde du bättre på någon av doserna du var uppe i, eller dos höjningen gick så fort så kroppen inte hann med  och känna "resultat"  (inget negativt menat i min text)

jobbigt du mår som du gör. men har bara en tanke, då jag vet hur mitt liv själv ser ut. så är det vad ja uppfattat de som mycket som händer runt omkring dig i ditt liv på olika fronter. och ibland inte så konstigt att man faller och känner liknande känslor som du skriver.

har dagar då jag inte knappt orkar upp. att prata, träffa, göra något bara känns skit och känslan "ger upp".
    tar stesolid varje dag, och vissa dagar insomningstabletter. jag tycker mkt ilivet är för mycket press och stress och det går ut över särsklit alla i min familj.

sänder över kramar till dig
    Hoppar in till er: har add-diagnos med lite frågetecken kring eventuellt h. Trevlig tråd!ensamhemma - usch vad jobbigt du har det med ritalinet. Det kan inte vara så att du fått för hög dos? Jag känner mig precis som du beskriver när jag prövat doshöjning som inte fungerat.
    välkommen! och fråga på
  • Aquagreen

Nu är jag hemma igen, blev inlaggd på sjukhuset i lördags o blev utskriven (utkastad) kändes de som igår.
    Njurbäcken inflamation hävdar dom, jag är skeptisk.
    Mitt CRP ligger på 185 o de ska vara under 10 eg, jävla sjukvård.

• Licens To Kiss
    Aquagreen skrev 2009-05-12 16:36:08 följande:
    Nu är jag hemma igen, blev inlaggd på sjukhuset i lördags o blev utskriven (utkastad) kändes de som igår. Njurbäcken inflamation hävdar dom, jag är skeptisk. Mitt CRP ligger på 185 o de ska vara under 10 eg, jävla sjukvård.
    Hej!  
    Men oj. Dom kan ju inte släppa iväg dig förrän dom vet vad de är och att dom gett dig rätt medicin ju.
    Kram!!
  • ensamhemma

Hoppar in till er: har add-diagnos med lite frågetecken kring eventuellt h. Trevlig tråd!ensamhemma - usch vad jobbigt du har det med ritalinet. Det kan inte vara så att du fått för hög dos? Jag känner mig precis som du beskriver när jag prövat doshöjning som inte fungerat.
    jag hade 10 mg 3ggr om dagen och det funkade inte nu har jag 20 mg på morgonen 20 igen efter 4 timmar sen 10 mg.
    jag ska iallafall sluta med cs nu,jag har fått nog två månader helt åt helvete.....kunde ha gjort en massa roliga saker istället för o sitta hemma som ett miffo utan energi.
    finns inte en chans att jag tar det igen...
    och det värsta av allt är att min läkare vägrar att skriva ut lugnande till mig fast jag berättat hur jag mår,,,,men öka dosen går bra. jävla idioter
Svar på tråden vuxna med adhd add as