• Licens To Kiss

vuxna med adhd add as

Länk för Föräldrar till barn med ADHD
    beta.familjeliv.se/Forum-3-60/m40166290.html

Länk för Vuxna anhörig till ADHDARÈ
    beta.familjeliv.se/Forum-4-51/m39833594.html

{#lang_emotions_flower} Hej och välkommen till oss. {#lang_emotions_flower}

Vi är ett gäng som håller ihop. Ibland blir vi osams men oftast är vi bara snälla och gulliga {#lang_emotions_innocent} Dela med dig utav dina härliga och skitdagar. härliga och skitdagar.

Välj en signatur då du vill vara anonym.

I min tråd tillåts OT-inlägg.

INFORMATIONSLÄNKAR (ADHD, ADD)
    spexor.homestead.com/files/kriterier.htm
    attention.vgl.se/index.php&task=view&id=37&Itemid=29
    psychcentral.com/addquiz.htm
    www.expressen.se/1.682011
    sv.wikipedia.org/wiki/ADHD
    www.nyfikenvital.org/
    www.adhdforum.se/

INFORMATIONSLÄNKAR (AS)
    aspergerkontakt.mylava.net/
    www.psykologitest.se/test/asperger.php
    sv.wikipedia.org/wiki/Aspergers_syndrom

ALLA MÖJLIGA FUNKTIONSHINDER (CHATT)
    www.klubbfh.se/
    Mamma Flata och Partner
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-12 19:57
    Forum för oss i tråden! Glöm inte att behålla din signatur så du har samma i forumet som här på FL.

vimedadhdaddas.forum24.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-19 16:26
    NY TRÅD!! TYDLIG OCH FINARE!! VÄLKOMMEN IN:

www.familjeliv.se/Forum-11-308/m43990781.html
  • Svar på tråden vuxna med adhd add as
  • Anonym (fia)

Licens To Kiss skrev 2009-05-12 11:33:42 följande:

Jag var hos läkarn på vårdcentralen idag. Han skulle skriva läkarutlåtande inför sjukersättning. Såg även var läkarn på öppna psyk hade skrivit och resultat utav testerna jag gjorde. Uppfyller inte kriterier alls på nåt utav dom jag gjorde förut add/adhd. Läkarn på vårdcentralen sa att det är ju de vi har misstänkt hela tiden. Troligtvis add trots min hyperaktivitet. Jag uppfyller inte hyperaktivitet i testerna. Vi får se. Den problematiken har jag ialla fall och de ska hamna på papper snart!!
    Skönt eller hur med bekräftandet. Vad det beträffar add/adhd så sa min läkare till mej att det är svårare att bekräfta h-et på vuxentesterna. Först fick jag add, sen nu efter ett tag har det blivit ändrat till adhd, då det har framkommit till adhdsköterskan som jag träffar regelmässigt. Hon o jag har pratat massa o jag har erkänt dagboksgrejer o annat minne från barndomen som jag har kommit på efterhand en bit in i den här diagnosprocessen. Samt att jag definitivt märker kroppsligt lugn av cs medicinen, det tar de också som "bevis" på hyper, sen så har man ju också ett annat sätt att hypa sig som tjej många gånger oj vad konstigt jag skriver allt vill fram samtidigt sorry men du fattar va ja vill säja kanske?
  • Licens To Kiss
    Anonym (fia) skrev 2009-05-12 12:17:17 följande:
    Licens To Kiss skrev 2009-05-12 11:33:42 följande: Skönt eller hur med bekräftandet. Vad det beträffar add/adhd så sa min läkare till mej att det är svårare att bekräfta h-et på vuxentesterna. Först fick jag add, sen nu efter ett tag har det blivit ändrat till adhd, då det har framkommit till adhdsköterskan som jag träffar regelmässigt. Hon o jag har pratat massa o jag har erkänt dagboksgrejer o annat minne från barndomen som jag har kommit på efterhand en bit in i den här diagnosprocessen. Samt att jag definitivt märker kroppsligt lugn av cs medicinen, det tar de också som "bevis" på hyper, sen så har man ju också ett annat sätt att hypa sig som tjej många gånger oj vad konstigt jag skriver allt vill fram samtidigt sorry men du fattar va ja vill säja kanske?
    Det kändes jätte skönt och se vad han hade skrivit. För när jag var på samtalet så bojkotta han allt utom adhd`n och då blev jag lite fundersam över vad han egentligen ansåg adhd`n för det har tagit ett par månader sen jag var där och inget händer. Men ja de var riktigt skönt faktiskt. Det var läkarn på vårdcentralen som sa adhd alt add att det såg ut så på datorn. Jag har en sån problematik. Jag är inte dum i huvet!!
    Hur kände du när dom ändrade från add till adhd? Nu är ju grundproblematiken samma men just att dom la till hyper.
  • ensamhemma

nu orkar jag inte längre med det här,min ritalin medicinering tar slut nu och jag ska fan aldrig mer trycka i mig den skiten,det är ju kemisk lobotomering för fan.

jag har aldrig mått såhär dåligt i hela mitt liv som jag gör nu.
    ska bara ta omega 3 och träna det får bli min medicinering framöver.

• Licens To Kiss
    ensamhemma skrev 2009-05-12 12:38:14 följande:
    nu orkar jag inte längre med det här,min ritalin medicinering tar slut nu och jag ska fan aldrig mer trycka i mig den skiten,det är ju kemisk lobotomering för fan. jag har aldrig mått såhär dåligt i hela mitt liv som jag gör nu. ska bara ta omega 3 och träna det får bli min medicinering framöver.
    Jag kommer också vägra medicinering. Jag simmar och äter omega3. De funkar alldeles utmärkt.
  • Licens To Kiss

Fan va irriterad jag blir på en kille på msn. Han som har misstänkt AS. Så jävla egotrippad. De enda som är bra eller som jag får bra respons på är när det gäller honom. Han bryr sig inte ett dugg om andra människor. Går de bra för nån ja då säger han "mm" men när det gäller honom blir de ett jävla fart på hans humör.

• Anonym (fia)

Licens To Kiss skrev 2009-05-12 12:20:44 följande:

Det kändes jätte skönt och se vad han hade skrivit. För när jag var på samtalet så bojkotta han allt utom adhd`n och då blev jag lite fundersam över vad han egentligen ansåg adhd`n för det har tagit ett par månader sen jag var där och inget händer. Men ja de var riktigt skönt faktiskt. Det var läkarn på vårdcentralen som sa adhd alt add att det såg ut så på datorn. Jag har en sån problematik. Jag är inte dum i huvet!!

Hur kände du när dom ändrade från add till adhd? Nu är ju grundproblematiken samma men just att dom la till hyper.
    klart du inte är dum i huvet! det är ju vi som är dom kreativa o härliga personerna som fyller tomrummet i de normalas kretsar haha.
    Att dom la till h, det känns rätt tycker jag. Har fått bra kontakt med den där sköterskan o hon är bra att prata med o villig att guida mej genom insikterna o frågorna som dyker upp i huvet, jag har grubblat en del på mig själv o det förflutna i om diagnosen o det känns som den stämmer.
  • Licens To Kiss
    Anonym (fia) skrev 2009-05-12 13:32:36 följande:
    Licens To Kiss skrev 2009-05-12 12:20:44 följande: klart du inte är dum i huvet! det är ju vi som är dom kreativa o härliga personerna som fyller tomrummet i de normalas kretsar haha. Att dom la till h, det känns rätt tycker jag. Har fått bra kontakt med den där sköterskan o hon är bra att prata med o villig att guida mej genom insikterna o frågorna som dyker upp i huvet, jag har grubblat en del på mig själv o det förflutna i om diagnosen o det känns som den stämmer.
    Härligt!!
    Tror ju att jag får H:et också men det återstår och ser.
  • Anonym (Ironiskt?)

License to kill skrev: "Fan va irriterad jag blir på en kille på msn. Han som har misstänkt AS. Så jävla egotrippad. De enda som är bra eller som jag får bra respons på är när det gäller honom. Han bryr sig inte ett dugg om andra människor. Går de bra för nån ja då säger han "mm" men när det gäller honom blir de ett jävla fart på hans humör."

Det är väl lite det som ingår som svårighet i hans diagnos????

• Licens To Kiss
    Anonym (Ironiskt?) skrev 2009-05-12 13:52:29 följande:
    License to kill skrev: "Fan va irriterad jag blir på en kille på msn. Han som har misstänkt AS. Så jävla egotrippad. De enda som är bra eller som jag får bra respons på är när det gäller honom. Han bryr sig inte ett dugg om andra människor. Går de bra för nån ja då säger han "mm" men när det gäller honom blir de ett jävla fart på hans humör." Det är väl lite det som ingår som svårighet i hans diagnos????
    Kanske!! Jävligt svinig stil tycker jag. Svarar inte oftast när han skriver.
Svar på tråden vuxna med adhd add as