Inlägg från: Anonym (Hej) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hej)

vuxna med adhd add as

jag samlar på påslakan så när jag hade överstigit över 30 påslakan tvingade min man mig att slänga. jag har fortfarande en gaderob full med sånt.

sen en hel gaderob på höjd med handdukar.
    samlar på ljus, men min man tog min samling och eldade dem.
    men kanske inte sån samlign som räknas.

• Anonym (Hej)
    Himmelkropp skrev 2009-03-04 22:55:27 följande:
    Jag räknar bokstäver på ord, meningar osv. Mönster på saker och streck. Steg. Blir jag avbruten måste jag börja räkna på nytt. Oftast kan jag räkna samtidigt som nån snackar med mig.
    ja sitter ibland o kollar på tex en schampo flaska och den tex heter "Annas schampo ingredisenser vatten, ,,,,,,"  o börjar med första bokstaven vi säger " A " då räknar jag hur många A.n där finns på förpackningen, sen säger vi att bokstaven " N " kommer sen var de ju ett N till sen ett A,  sen ett S, sen måste ja försöka hålla i ordning på hur många  A , N S de stod på en hel text.
    Himmelkropp skrev 2009-03-04 22:49:49 följande:
    Jag har också ruggigt mycke sängkläder. De skåpet är lite hederligt. Jag vill ha färg i ordning, små och stora handdukar för sig. De ska helst vikas rätt. Den enda som får hjälpa och lägga in är dottern och hennes vikning rättar jag inte.
    Slänga kan jag inte göra hur lätt som helst.. min man måste vara på mig, ta stesolid, och bli påmind om att ja tex detta påslakan kunde ja inte ha för de kändes inte skönt på min kropp så jag fick upp på kvällen o byta till annat.  Jag vill gärna och har haft väldig ordning på mörkt o ljust. dagis kläder där, vardaga kläder i det facket. finkläder i det, och "gör ingenting om fläckar kommer på, kläder" i ett fack till barnet,
    Fjärilen72 skrev 2009-03-04 22:47:12 följande:
    Klart att ditt samlande räknas! Varför skulle det inte göra det?Jag samlar på filmer, böcker, (ljus)lyktor, glas (typ finare stil med graveringar och så), drömfångare, fjärilar (i alla möjliga färger och former) och tv serier. Ingenting av det jag samlar på samlar jag "aktivt" (letar på internet osv) utan om det är någonting jag ramlar över som jag gillar så inhandlas det. Men då ska det ske PÅ EN GÅNG och inte om en halvtimme typ. Det kan ju faktiskt vara borta då.. Min omgivning kan ibland tycka att det är påfrestande att jag samlar på mig en massa men hey, det är ju jag som ska stå i "skiten" liksom..
    ja bor ju (tyvärr) eller hur man ska säga i ett eg förstort hus för oss, med tomma rum som man kan skyffla in saker i jag samlar på filtar, gardiner, påslakan, handukar, sovkuddar och är nog upp i 20st. men min man har lovat mig att hjälpa mig att sortera o kasta saker.. har samlat på katter och änglar, och BLÅA saker, allt skulle vara blått, Ljushållare.  ja är för impulsiv

Nu ska ja läsa nästa sida och se om där finns något att skriva/komenter
  • Anonym (Hej)
    Himmelkropp skrev 2009-03-04 21:26:49 följande:
    De här och räkna saker, är de AS? Jag räknar allt, speciellt när jag ska sova eller ligga och småprata/pussa på mjukisvckis. Hon undrar vad jag tänker på. Grejen är att jag räknar när jag har för mycke i huvet och måste få ordning. De är på nåt sätt mitt sätt att hitta ett lugn.

ja kan få utbrott på om min man råkar snarka, om något surrar från någon maskin, blåser ute, vissa kvällar/nätter blir jag jätte arg/irriterad störd över att en av katterna ligger o spinner på minkudde.. ja NJUTER av varje LOV då knappt npgra ungar är på skola/fritids som är brevid mitt hus. ja tänker så ofta så jag har så ofta ont i huvudet ooroa mmig för saker som är långt fram i tiden och saker som sagts, ja inte tänkt mig för innan jag sagt

men att ligga o prata med varndra kan jag tycka är rätt mycigt, då de inte blir så att de blir jobbigt, att huvudet är så fullt av tankar o funderingar.  

nu ska ja läsa nästa sida

• Anonym (Hej)
    Himmelkropp skrev 2009-03-04 23:30:36 följande:
    Gjorde precis borderlinetestet nu och jag ligger inte i riskzon. Då har jag AS-drag.

känner en Bordeline kompis, och hon säger de är en slags diagnos då dem inte få ordning på vilket direkt "fack" hon hamnar under.. hmm minssa inte exakt hur hon formulerade mig. Även min dr nämnde något om bordeline *förlåt meningslös komentar* men borderline är väl slit o släng av allt sammans?

*läsa nästa sida***

• Anonym (Hej)
    Aquagreen skrev 2009-03-05 09:06:37 följande:
    Anonym (Hej) skrev 2009-03-04 19:23:45 följande: Låter som en hektisk dag för dig, förstår att du är slut.Måste man ha med sig massa pappaer själv från ungdom/barndom?Jag har gått på BUP o legat på barnpsyk, men har ju själv inga papper därifrån är jag så övertygad om att jag har ADHD, hade med mig en "lista" jag skrivit o förklarat olika symptom jag har o många av de tydde klockrent på AS, eg bryr jag mig inte om jag får AS på papper men skulle nog vara skönt att få veta varför man är/gör så, då många av mina jobbigaste problem är typiska AS drag.En fråga till er med AS/ADHD jag har nåstan inga minnen från min barndom, är det ngt att fundera över el är de bara så de kan vara? alltså jag menar om de skulle kunna vara något med diagnoserna el om alla har de så?En fråga till kan man kräva ut sina journaler o var gör man de ifrån? måste jag begärna journaler från gyn om jag vill se vad de skrivit o från psyk om jag vill se vad de skrivit?
    Jag har under vissa perioder bett o haft snälla läkre som lämnat ut jpurnal kopior men de är inget man ska ta för givet som patient. (har idag lämnat in en tjock hög med utlåtande om mig, och även gett min läkare 4 fullmakter att hämta hem jpurnaler och anteckningar, utredningar om mig, då jag ÖNSKAR så innerligt få reda på mer om min barndom) Vad de gäller minnen ifrån barndomen, så är de mest de hemska, svåra och jobbigaste och mest utsatta minnerna som jag har av min barndom. (fick dock under mitt barnsförlossning något konstigt att ja gick tillbaka i tiden i huvudetm och "såg" saker, minnen av hemska o jobbiga saker livet gick i någon slag revy, skrämmande, och var så ledsen, för att "vakna" till av att mitt barn kommit ut, som jag inte trode var mitt barn, utan fick fråga först är de mitt barn?!".

Du kan skriva till PSYK samt GYN att du av utrednings skäl vill få ut dina journal anteckningar/kopior, men du kommer med all sannolikhet då få betala för det. OM du ens får det.  vissa saker lämnar de inte ut om de finns minsta tvivel på något (pratat med en kompis senast igår som försökt få ut)
    så därför går ja läkarens väg för att få ta del av. då minnet sviker mig så oehört mycket. och minns vissa saker, och saker som jag vill reda ut och klara upp. 
  • Anonym (Hej)
    De finns i mina journal anteckningar  med mitt minne, men de är förklaring till all överaktivitet i min hjärna som då av naturliga själ kan slå ut om de blir för mkt där uppe i hjärnkontoret. men ska ev göra ett test hos dr med minnes test då jag glömmer så mkt
    HellviHumle skrev 2009-03-05 11:49:23 följande:
    Haha, jag bara slängde fram det. Det var på tal om minnet i flera inlägg.
    Aquagreen skrev 2009-03-05 11:14:37 följande:
    Det kanske är så, kändes bara så konstigt, att jag förträngt el vart med om trauman.Pratade nyss med Neuropsyk, det var inte 13 mars jag skulle börja utr utan 1 april kl 13 så min läkare måste ha läst slarvigt, hon jag pratade med var otroligt trevlig o hjälpsam, sa direkt jag ringde att jag har svårt för samtal så hon beärttade vad som kommer hända första samtalet o att jag ska bli hjälp, kändes skönt att höra.Hur mår alla idag? jag började dagen med att tjafsa med sambon o känner mig irriterad, ledsen o SÅ ensam.Han har börjat komma med pikar nu när vi bråkar typ"ja men du kan ju fortsätta att göra inget alls" osv, jag blir ARG o ledsen.
    jag tror man även förtränger mycket om man vart med om jobbiga saker, medans för mig sitter vissa kvar så hårt som om de vore nutid. /men suck, vad jobbigt de var ytterligare dagar kvar till din utredning.  ibland behöver man ringa dit igen och som jag uttrycker mig till mig själv "dum förklarar mig" att nu är de så att jag har svårt att förstå och önskar att du hjälper mig, alt. kopplar mig till någon som är kunnig och insatt i vad som komma skall med min utredning.. (wee hoppas  du tog mig rätt, att de är så som jag puschar, säger till mig själv o gör då vissa personer i tele/öga mot öga inte kan förkalra o hjälpa mig.. )
    Hoppas ni blir sams snart igen o kan reda upp det. alltid jobbigt o tjaffs o bråk.. Genom ge pikar att "fortsätta att inte göra något alls" den meningen ordet är för mig så kränkande, så de som säger de till mig idag, blir det ord i från, mig eller dum förklara dem, om vilken interligens nivå dem ligger på som inte kan se/försöka förstå att man gör så gott som man kan.

idag är jag deppad och fruktansvärt trött. vart hos psykolog o pratat om bla min barndom.. usch usch tårar... ska snart hämta mitt barn på dagis, sen iväg på barnrytmik, sen laga middag o äta sen kommer 2 hem o de blir möte. sen på kvällen är de föräldra möte. men ja orkar egentligen inte och vet inte var min kraft ska ta vägen. Dottern ville gå tilldagis idag fast hon har öroninflammaion, går på antibiotika 3ggrom dag. ingen feber idag.

och sitter nu o kommer på att jag har för bövelen glömt att äta FRUKOST!!!!!
    1 päron har ja visserligen fått i mig.
    Här blåser de som bara den, små duggar grått o jävligt ute. lika grått som det är här inne på fl.

Nya FL.s sida är som en sjuk(talar om mitt egna mående) där allt är svart eller vitt, knappt något i grå son. men för att inte lägga så mkt hat k'nslor så är mycket i grå zonen hos mig..  får försöka stirra mig blind på de få färg glada prickar, gubbar, banner o allt vad allt heter..   de är precis som liver. försöker hitta lite ljusglimtar i tillvaron
  • Anonym (Hej)
    Aquagreen skrev 2009-03-05 14:21:43 följande:
    anonym - HEJ - Tack för ditt svar, jag håller med det är kränkande Är du emsanstående? Många barn?
    ett barn o man.. har du barn?hur många?
    Ska kila nu, o ska försöka hinna in mellan alla möten i kväll. annars får de bli då f-mötet är slut.
  • Anonym (Hej)
    Himmelkropp skrev 2009-03-06 11:56:46 följande:
    Jag ser inga likheter men hon får stanna om hon vill
    jag har läst lite på länk och de enda som jag i snabba drag ser som ev liknelser är väl inlärningssvårigheter och beteendeavvikelser
  • Anonym (Hej)
    Himmelkropp skrev 2009-03-06 16:24:14 följande:
    Japp!
    då jag talar bara för mig själv. SÅ vet jag inte hur mycket jag har som kan ge personen några råd allid/någon gång. då jag  mer kan lite mer om mitt egna. Så länge jag inte kommer få "skit" för att jag kanske inte kan svara personen på ev frågor, att de inte blir sura miner.. 

(hoppas detta tas rätt, vet nte hur ja ska forumlera mig)
  • Anonym (Hej)

Blir så LESS, varje jevla gång min pappa med sambo kommer hem till oss (vilket inte är ofta) att bli ifråga satt om ja verkligen har någon jevla diagnos,. och tror min mamma manipulerat utredning som allt annat hon gjort i mitt liv. jg frågade dem om de frpgat mig vad jag har fått göra på utredningen. men de viste dem inte. pappas tant jobbar på FK och kan verkligen inte se något alls på /om mig om att jag har mina problem och verkar inte tro på mig.

vad många inte vet är hur in i norden jag får spela för att verka vara så normal som möjligt, bara för denna rädsla för myndigheter (en rädsla som är onte är befogad kanske) men lever hela tiden med oro. jag försöker o anstränga mig o kalra vara så stark o bra som möjligt. men min man gick iaf in lite igår och försvarade o saatt ja inte är som "andra" med energi, tålamod ect.  berättade att de kanske skulle utreda mig igen för annat. de var ju jätte bra, frågade då, kommer de då accepterar och knipa käften och inte längre ifråga sätta mig. fick bara tillsvar. men de är väl bra att v i inget ser på dig.   (då de vill bara att ja ska ut o jobba/arbetsträna, och för mig känns de som om de har NOLL förståelse eller vill försöka förstå utan ifråga sätta allt ja säger oh berättar)

Svar på tråden vuxna med adhd add as