• Licens To Kiss

vuxna med adhd add as

Länk för Föräldrar till barn med ADHD
    beta.familjeliv.se/Forum-3-60/m40166290.html

Länk för Vuxna anhörig till ADHDARÈ
    beta.familjeliv.se/Forum-4-51/m39833594.html

{#lang_emotions_flower} Hej och välkommen till oss. {#lang_emotions_flower}

Vi är ett gäng som håller ihop. Ibland blir vi osams men oftast är vi bara snälla och gulliga {#lang_emotions_innocent} Dela med dig utav dina härliga och skitdagar. härliga och skitdagar.

Välj en signatur då du vill vara anonym.

I min tråd tillåts OT-inlägg.

INFORMATIONSLÄNKAR (ADHD, ADD)
    spexor.homestead.com/files/kriterier.htm
    attention.vgl.se/index.php&task=view&id=37&Itemid=29
    psychcentral.com/addquiz.htm
    www.expressen.se/1.682011
    sv.wikipedia.org/wiki/ADHD
    www.nyfikenvital.org/
    www.adhdforum.se/

INFORMATIONSLÄNKAR (AS)
    aspergerkontakt.mylava.net/
    www.psykologitest.se/test/asperger.php
    sv.wikipedia.org/wiki/Aspergers_syndrom

ALLA MÖJLIGA FUNKTIONSHINDER (CHATT)
    www.klubbfh.se/
    Mamma Flata och Partner
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-12 19:57
    Forum för oss i tråden! Glöm inte att behålla din signatur så du har samma i forumet som här på FL.

vimedadhdaddas.forum24.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-19 16:26
    NY TRÅD!! TYDLIG OCH FINARE!! VÄLKOMMEN IN:

www.familjeliv.se/Forum-11-308/m43990781.html
  • Svar på tråden vuxna med adhd add as
  • HellviHumle

Tittar in i nya tråden.
    Hej alla!

• Anonym (Trickster)

Gjorde hela sommaren, har inte skadat mig på ett år

Blir lite arg på mig själv bara att jag inte tog den där remissen och gjorde utredningen som det var meningen, utan gick på vad en sköterska sa.

Måste fråga er andra också. Har ni svårt att prata med psykologer och andra överhuvudtaget om hur ni mår?
    Är det fler som mår riktigt dåligt under vissa perioder?
    Jag kan inte öppna mig för någon, känns så jävla svagt på något vis.
    Inte ens för mamma.

Himmelkropp skrev 2009-03-01 22:47:09 följande:
    HM! Men ut och spring, avreagera dig så istället. De funkar!!!
  • Kaxelina

Nu har jag för tredje gången läst om AS på wikipedia och varje gång inser jag att jag har mera AS-drag än adhd men ändå kan jag inte utesluta att jag även har adhd.

Jo jag har väl haft sådär bra. Satt tre timmar i en idrottshall för dottern hade en miniturnering. Annars har det väl varit bra. Mycket uppmärksamhet.

• Licens To Kiss
    HellviHumle skrev 2009-03-01 22:50:33 följande:
    Tittar in i nya tråden. Hej alla!
    Hej!
  • Kaxelina
    Svar på #32
    Jag har jättesvårt att prata om mina känslor för någon. Inte ens min man som står mig närmare än vad min mamma gör har jag svårt att prata med. Därför blir det inte så bra när jag försöker att prata med mina arbetskamrater. Känner mig utanför på det sättet.
  • HellviHumle

Anonym (Trickster) skrev 2009-03-01 22:51:12 följande:

Gjorde hela sommaren, har inte skadat mig på ett år Blir lite arg på mig själv bara att jag inte tog den där remissen och gjorde utredningen som det var meningen, utan gick på vad en sköterska sa. Måste fråga er andra också. Har ni svårt att prata med psykologer och andra överhuvudtaget om hur ni mår? Är det fler som mår riktigt dåligt under vissa perioder? Jag kan inte öppna mig för någon, känns så jävla svagt på något vis. Inte ens för mamma.
    Det är väl inget som hindrar att du ändrar dig? Säg till läkaren att du kommit på andra (bättre?) tankar och att du ändå vill göra en utredning.
    Jag säger minst hemma och bland okända. Mina vänner får höra desto mer. När jag var tvungen att prata med olika läkare osv så fick jag alltid ett fall neråt efteråt. Lika jobbigt varje gång.
    Mått dåligt har jag gjort de sista 50 åren eller nå't. Ibland sämre och ibland ännu sämre. Det har funnits en del hyfsade perioder också liksom en del väääldigt djupa dalar. För fyra år sedan höll jag på att kliva av helt och hållet.
  • Anonym (Trickster)

Jag ska säga att jag vill göra det ändå, men jag känner mig så jävla jobbig och störande. Känns som han kommer lyckas övertala mig ändå. Ska försöka stå fast vid min åsikt i det ändå.

Jag vet inte vad jag ska säga när de frågar. Hur mår du idag då? Ja jag mår bra svarar jag och så ljuger jag.
    En sån fråga kan få mig att känna mig pressad som fan, för om jag mår bra så tycker alla att då klarar jag allt, för jag är så glad o positiv, men i mitt huvud snurrar det bara omkring och jag glömmer vart jag gör av saker, jag glömmer vad jag gör i ett rum, jag fattar inte vad folk menar.
    Jag känner mig så jävla dum i huvet för jag FATTAR INTE!!!!

HellviHumle skrev 2009-03-01 22:59:05 följande:
    Anonym (Trickster) skrev 2009-03-01 22:51:12 följande: Det är väl inget som hindrar att du ändrar dig? Säg till läkaren att du kommit på andra (bättre?) tankar och att du ändå vill göra en utredning. Jag säger minst hemma och bland okända. Mina vänner får höra desto mer. När jag var tvungen att prata med olika läkare osv så fick jag alltid ett fall neråt efteråt. Lika jobbigt varje gång. Mått dåligt har jag gjort de sista 50 åren eller nå't. Ibland sämre och ibland ännu sämre. Det har funnits en del hyfsade perioder också liksom en del väääldigt djupa dalar. För fyra år sedan höll jag på att kliva av helt och hållet.
  • HellviHumle

Anonym (Trickster) skrev 2009-03-01 23:05:35 följande:

Jag ska säga att jag vill göra det ändå, men jag känner mig så jävla jobbig och störande. Känns som han kommer lyckas övertala mig ändå. Ska försöka stå fast vid min åsikt i det ändå. Jag vet inte vad jag ska säga när de frågar. Hur mår du idag då? Ja jag mår bra svarar jag och så ljuger jag. En sån fråga kan få mig att känna mig pressad som fan, för om jag mår bra så tycker alla att då klarar jag allt, för jag är så glad o positiv, men i mitt huvud snurrar det bara omkring och jag glömmer vart jag gör av saker, jag glömmer vad jag gör i ett rum, jag fattar inte vad folk menar. Jag känner mig så jävla dum i huvet för jag FATTAR INTE!!!!
    Säg som det är: att du mår skit! Sluta ljuga när du är där. Ute på stan ska man tydligen göra det när nå'n frågar hur man mår. Fast jag klarar ju inte det. Det kan bli lite långt, haha.
  • Anonym (psyk....)

tjooo till den nya tråden ^^
    ja jag mår skit igår gick jag och fundera på att ingen kommer sakna mig om jag dör och sen tänkte jag på hur jag ska dö.
    ingen kommer sakna mig mer än 1 vecka typ sen kommer jag bli bortglömd tills min son frågar om mig och då vill nog ingen prata om det...
    ooo ja jag tänker så här, skit äckligt....
    kram på er//Mig

• Kaldorei

åååh vad arg jag är nu! Nu kan man inte använda gamla FL längre. BLÄBLÄBLÄ jag tycker det blev sååå jobbigt med den nya. fanfanfan =/

Svar på tråden vuxna med adhd add as