• Licens To Kiss

vuxna med adhd add as

Länk för Föräldrar till barn med ADHD
    beta.familjeliv.se/Forum-3-60/m40166290.html

Länk för Vuxna anhörig till ADHDARÈ
    beta.familjeliv.se/Forum-4-51/m39833594.html

{#lang_emotions_flower} Hej och välkommen till oss. {#lang_emotions_flower}

Vi är ett gäng som håller ihop. Ibland blir vi osams men oftast är vi bara snälla och gulliga {#lang_emotions_innocent} Dela med dig utav dina härliga och skitdagar. härliga och skitdagar.

Välj en signatur då du vill vara anonym.

I min tråd tillåts OT-inlägg.

INFORMATIONSLÄNKAR (ADHD, ADD)
    spexor.homestead.com/files/kriterier.htm
    attention.vgl.se/index.php&task=view&id=37&Itemid=29
    psychcentral.com/addquiz.htm
    www.expressen.se/1.682011
    sv.wikipedia.org/wiki/ADHD
    www.nyfikenvital.org/
    www.adhdforum.se/

INFORMATIONSLÄNKAR (AS)
    aspergerkontakt.mylava.net/
    www.psykologitest.se/test/asperger.php
    sv.wikipedia.org/wiki/Aspergers_syndrom

ALLA MÖJLIGA FUNKTIONSHINDER (CHATT)
    www.klubbfh.se/
    Mamma Flata och Partner
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-12 19:57
    Forum för oss i tråden! Glöm inte att behålla din signatur så du har samma i forumet som här på FL.

vimedadhdaddas.forum24.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-19 16:26
    NY TRÅD!! TYDLIG OCH FINARE!! VÄLKOMMEN IN:

www.familjeliv.se/Forum-11-308/m43990781.html
  • Svar på tråden vuxna med adhd add as
  • Fjärilen72

Anonym (Hej) : Jag samlar på saker och enligt min psykolog så är det ett specialintresse.

Himmelkropp: Jag räknar också en massa men enligt min psykiatriker så beror det på en av mina andra diagnoser, OCD (Obsessive Compulsive Disorder aka tvång)

Både ocd och asp kan ju "ge" tics och tyvärr har jag nog lite från båda då jag har mer tics än andra jag träffat på med "bara" den ena diagnosen och mina tics förvärras alltid när jag ska sova osv.

Räknar gör jag mer när jag blir stressad typ som när jag åker kommunalt (hata, hata, hata!) Jag kan då få för mig att jag måste räkna exakt hur många bokstäver det är på en viss reklamaffisch och blir inte det ett jämnt nummer så måste jag fortsätta på nästa och så nästa och så.. Ja, ni fattar nog..

• Anonym (Hej)

jag samlar på påslakan så när jag hade överstigit över 30 påslakan tvingade min man mig att slänga. jag har fortfarande en gaderob full med sånt.

sen en hel gaderob på höjd med handdukar.
    samlar på ljus, men min man tog min samling och eldade dem.
    men kanske inte sån samlign som räknas.

• Fjärilen72
    Svar på #112
    Klart att ditt samlande räknas! Varför skulle det inte göra det?

Jag samlar på filmer, böcker, (ljus)lyktor, glas (typ finare stil med graveringar och så), drömfångare, fjärilar (i alla möjliga färger och former) och tv serier.

Ingenting av det jag samlar på samlar jag "aktivt" (letar på internet osv) utan om det är någonting jag ramlar över som jag gillar så inhandlas det. Men då ska det ske PÅ EN GÅNG och inte om en halvtimme typ. Det kan ju faktiskt vara borta då..

Min omgivning kan ibland tycka att det är påfrestande att jag samlar på mig en massa men hey, det är ju jag som ska stå i "skiten" liksom..
  • Licens To Kiss

Jag har också ruggigt mycke sängkläder. De skåpet är lite hederligt. Jag vill ha färg i ordning, små och stora handdukar för sig. De ska helst vikas rätt. Den enda som får hjälpa och lägga in är dottern och hennes vikning rättar jag inte.

• Licens To Kiss

Köper mycke ljus men förbrukar dom också så nån samling blir de inte.
    Förrådet är fyllt med halva så nån samlare på skräp är jag inte. kastar mycke och gärna. Gillar space och lite möbler.

• Licens To Kiss

Jag räknar bokstäver på ord, meningar osv. Mönster på saker och streck. Steg. Blir jag avbruten måste jag börja räkna på nytt. Oftast kan jag räkna samtidigt som nån snackar med mig.

• HellviHumle

Anonym (Hej) skrev 2009-03-04 21:04:18 följande:

intressen räknas de som att samla på saker med?!
    Ja, att samla, registrera, hålla ordning på osv.
  • Licens To Kiss
    HellviHumle skrev 2009-03-04 22:57:51 följande:
    Anonym (Hej) skrev 2009-03-04 21:04:18 följande: Ja, att samla, registrera, hålla ordning på osv.
    Har jag en släng av AS tror du?
  • HellviHumle
    Himmelkropp skrev 2009-03-04 22:55:27 följande:
    Jag räknar bokstäver på ord, meningar osv. Mönster på saker och streck. Steg. Blir jag avbruten måste jag börja räkna på nytt. Oftast kan jag räkna samtidigt som nån snackar med mig.
    Jag kan trösta er med att det lugnar ner sig. Fast jag räknar fortfarande en massa. Att kolla varenda registreringsskylt på mötande bilar har blivit mindre.
  • HellviHumle
    Himmelkropp skrev 2009-03-04 23:00:04 följande:
    Har jag en släng av AS tror du?
    Man måste komma ihåg att alla har en del av alla dessa diagnoser. Det finns massor med "normalstörda" som samlar på saker.
    Det är först när det blir problem som det är aktuellt med diagnosen. Blanddiagnoser är ju inte heller ovanliga. Jag misstänker att det inte är vattentäta skott emellan de olika diagnoserna utan att det är lite flytande övergångar.
Svar på tråden vuxna med adhd add as