• Licens To Kiss

vuxna med adhd add as

Länk för Föräldrar till barn med ADHD
    beta.familjeliv.se/Forum-3-60/m40166290.html

Länk för Vuxna anhörig till ADHDARÈ
    beta.familjeliv.se/Forum-4-51/m39833594.html

{#lang_emotions_flower} Hej och välkommen till oss. {#lang_emotions_flower}

Vi är ett gäng som håller ihop. Ibland blir vi osams men oftast är vi bara snälla och gulliga {#lang_emotions_innocent} Dela med dig utav dina härliga och skitdagar. härliga och skitdagar.

Välj en signatur då du vill vara anonym.

I min tråd tillåts OT-inlägg.

INFORMATIONSLÄNKAR (ADHD, ADD)
    spexor.homestead.com/files/kriterier.htm
    attention.vgl.se/index.php&task=view&id=37&Itemid=29
    psychcentral.com/addquiz.htm
    www.expressen.se/1.682011
    sv.wikipedia.org/wiki/ADHD
    www.nyfikenvital.org/
    www.adhdforum.se/

INFORMATIONSLÄNKAR (AS)
    aspergerkontakt.mylava.net/
    www.psykologitest.se/test/asperger.php
    sv.wikipedia.org/wiki/Aspergers_syndrom

ALLA MÖJLIGA FUNKTIONSHINDER (CHATT)
    www.klubbfh.se/
    Mamma Flata och Partner
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-12 19:57
    Forum för oss i tråden! Glöm inte att behålla din signatur så du har samma i forumet som här på FL.

vimedadhdaddas.forum24.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-19 16:26
    NY TRÅD!! TYDLIG OCH FINARE!! VÄLKOMMEN IN:

www.familjeliv.se/Forum-11-308/m43990781.html
  • Svar på tråden vuxna med adhd add as
  • ensamhemma

Anonym (Hej) skrev 2009-03-03 17:37:19 följande:

jag tror jag snart kommer att sluta att svara på inlägg. då allt jag typ skriver ska mistolkas.
    men du verkade inte fatta vad jag skrev,jag fick ett par tabletter jag skrev inte att jag tryckte i mig eh hel burk.
  • Anonym (Hej)
    Jag har diagnositeriserade Problem men tal, skrift, jag har grund diagnos Svår DAMP, med autistiska drag, toruettssyndrom/tics. dyslexi. ect ect listan kan göras lång. jag försöker vara vänlig o försöka svara på så mycket jag hinner o kan.  ibland kan mina inlägg och brev ect tas som "hårda o klumpiga" men många gånger är det för att jag försöker "puscha" andra att "kämpa på, ta tag i saker, ringt, försök"  men ska väl föröska vara ännu mer tydlig i mina inlägg till fok lär känna mig mer tills folk förstår att de jag skriver inte menas av ondo ifrån mig. 
    Aquagreen skrev 2009-03-03 17:44:23 följande:
    Anonym (Hej) skrev 2009-03-03 17:37:19 följande: Det tycker jag inte du ska göra, men kanske fundera på varför just dina inlägg misstolkas? Kan ju bara svara för min egen del men kan väl tycka du uttrycker dig lite plumpt o onödigt hårt ibland.Är du utredd el väntar på utredning?
    ENSAMHEMMA:

de jag menade till dig var först en fråga "hur mycket ritalin du tog igår"?
    Och "ett par ritalin" vad/hur mycket du tog.
    Jag undrade om det inte var bättre att ringa till din läkare och vara på mer, att de får förstå att de är åt fanders JOBBIGT för dig. Du ska inte behöva ta någon annans medicin, är du diagnoserad, så  varför väntar dem. Genom att vara på dem kanske de kan få upp ögonen fortare för dig.
    ja ber så mycket om ursäkt att mitt inlägg misstolkats.
    ensamhemma skrev 2009-03-03 13:54:23 följande:
    Anonym (Hej) skrev 2009-03-03 10:53:32 följande: tog en igår och en imorse...tror du inte att jag ringt läkaren eller????shit alltså vilka människor det finns.
    Aquagreen skrev 2009-03-03 15:22:53 följande:
    Förstår din reaktion, jag kände mig verkligen påhoppad o ifrågsatt när jag fått concerta av en vän, det finns alltid människor som tror sig veta mer än andra.Hoppas du får tag pådin läkare o att det känns bättre idag, kramHimmelkropp - Typ 3 månader, det har blivit påskyndat massor så det gick fort, men i min värld allt för länge.
    Nu vart de inte bara jag som skrev till dig ang du tagit concerta. så jag kommer inte gå in o försvara och tala om vad andra menat till dig. (av vetenskap så ska man inte ta någon annans medicin av olika själ) men du bestämmer över ditt liv. och ja förstår att ha diagnos och stort behov av medicin ..   ja önskar dig lycka till o hoppas dem utreder dig snart..
  • Aquagreen

Anonym HEJ - Då gräver vi ner detta, du har säkert glömt de för lääääänge sen el inte alls gjort nån grej av de men det har jag, haha ja man är fan bra knasig.
    Jag förstorar väldigt ofta upp sakr jag känner mig kränkt/ifrågasatt över o tar åt mig så som att någon hade spottat mig rakt i ansiktet, jag antar att det hänger ihop med ADHD el om det är något AS? vet ej Inte bara att jag förstorar upp saker jag glömmer aldrig heller, kan älta o älta i år.
    Finn saker som hände i början av mtt o min sambos förhållande som jag än idag drar upp o blir ledsen över, det är inte så roliga saker iofs men de sitter kvar precs som de vore igår.

• Kaxelina
    Svar på #64
    Ringde i morse och frågade efter en ny psykolog. Hon på tidsbokningen skulle kolla vad hon kunde göra och sen återkomma. Nu vet jag inte vad som kommer att hända. Hoppas det inte tar flera dagar innan hon ringer tillbaka.
  • Anonym (norran)

Jag ska göra en utredning hos arbetspsykolog på AF med start imorgon för att se vad jag har för "svårigheter". Vet inte alls vad jag kan vänta mig av en sån utredning men jag har själv begärt att få det för något är det som är "fel" på mig men jag vet inte vad
    Någon som gjort sån utredning??

• Licens To Kiss
    Anonym (norran) skrev 2009-03-04 09:19:56 följande:
    Jag ska göra en utredning hos arbetspsykolog på AF med start imorgon för att se vad jag har för "svårigheter". Vet inte alls vad jag kan vänta mig av en sån utredning men jag har själv begärt att få det för något är det som är "fel" på mig men jag vet inte vad Någon som gjort sån utredning??
    Jag har gjort en sån och de kom bara fram de jag hade på papper sen tidigare, (kognitiva svårigheter). De har inte hjälpt mig yrkesmässigt så därför sitter jag i sitsen jag gör (heltids sjukersättning på bestämd tid).
  • Licens To Kiss
    Anonym (norran) skrev 2009-03-04 09:19:56 följande:
    Jag ska göra en utredning hos arbetspsykolog på AF med start imorgon för att se vad jag har för "svårigheter". Vet inte alls vad jag kan vänta mig av en sån utredning men jag har själv begärt att få det för något är det som är "fel" på mig men jag vet inte vad Någon som gjort sån utredning??
    Jag menar, min förmåga att jobba blev inte bättre pga utredningen. Upplever de som att de bara blev mer papper som dom kunde gotta sig i.
  • ensamhemma
    Aquagreen skrev 2009-03-04 09:04:51 följande:
    Anonym HEJ - Då gräver vi ner detta, du har säkert glömt de för lääääänge sen el inte alls gjort nån grej av de men det har jag, haha ja man är fan bra knasig.Jag förstorar väldigt ofta upp sakr jag känner mig kränkt/ifrågasatt över o tar åt mig så som att någon hade spottat mig rakt i ansiktet, jag antar att det hänger ihop med ADHD el om det är något AS? vet ej Inte bara att jag förstorar upp saker jag glömmer aldrig heller, kan älta o älta i år.Finn saker som hände i början av mtt o min sambos förhållande som jag än idag drar upp o blir ledsen över, det är inte så roliga saker iofs men de sitter kvar precs som de vore igår.
    jag är exakt likadan....reagerar starkt på om nån säger nåt fel eller ifrågasätter mig,,kan bli så kränkt och ledsen.
    jag drar också upp allt om o om igen när jag blir arg på min karl..jag har verkligen låtit han äta upp skiten varje gång han gör nåt som jag tycker är skumt eller inte passar in i våra rutiner,jag blir förvirrad av minsta avvikelse o då börjar jag bråka..har t om gjort slut just för att jag klarar själv inte av mig när jag blir så..men han går ingenstans ändå.
  • Anonym (Fröken add)
    Himmelkropp skrev 2009-03-04 09:44:55 följande:
    Jag menar, min förmåga att jobba blev inte bättre pga utredningen. Upplever de som att de bara blev mer papper som dom kunde gotta sig i.
    det lät ju inte alls bra. Ska också göra en liknande utredning. Och hoppas på det bästa, men jag är nervös. Får jag fråga vad heltids sjukersättning på bestämd tid betyder.
  • Licens To Kiss
    Anonym (Fröken add) skrev 2009-03-04 12:49:47 följande:
    det lät ju inte alls bra. Ska också göra en liknande utredning. Och hoppas på det bästa, men jag är nervös. Får jag fråga vad heltids sjukersättning på bestämd tid betyder.
    Man ansöker och innan man är 30 får man 1-3 år beviljat. När man är 30 med nya reglerna så blir man livet ut pensionär.
Svar på tråden vuxna med adhd add as