• Licens To Kiss

vuxna med adhd add as

Länk för Föräldrar till barn med ADHD
    beta.familjeliv.se/Forum-3-60/m40166290.html

Länk för Vuxna anhörig till ADHDARÈ
    beta.familjeliv.se/Forum-4-51/m39833594.html

{#lang_emotions_flower} Hej och välkommen till oss. {#lang_emotions_flower}

Vi är ett gäng som håller ihop. Ibland blir vi osams men oftast är vi bara snälla och gulliga {#lang_emotions_innocent} Dela med dig utav dina härliga och skitdagar. härliga och skitdagar.

Välj en signatur då du vill vara anonym.

I min tråd tillåts OT-inlägg.

INFORMATIONSLÄNKAR (ADHD, ADD)
    spexor.homestead.com/files/kriterier.htm
    attention.vgl.se/index.php&task=view&id=37&Itemid=29
    psychcentral.com/addquiz.htm
    www.expressen.se/1.682011
    sv.wikipedia.org/wiki/ADHD
    www.nyfikenvital.org/
    www.adhdforum.se/

INFORMATIONSLÄNKAR (AS)
    aspergerkontakt.mylava.net/
    www.psykologitest.se/test/asperger.php
    sv.wikipedia.org/wiki/Aspergers_syndrom

ALLA MÖJLIGA FUNKTIONSHINDER (CHATT)
    www.klubbfh.se/
    Mamma Flata och Partner
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-12 19:57
    Forum för oss i tråden! Glöm inte att behålla din signatur så du har samma i forumet som här på FL.

vimedadhdaddas.forum24.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-19 16:26
    NY TRÅD!! TYDLIG OCH FINARE!! VÄLKOMMEN IN:

www.familjeliv.se/Forum-11-308/m43990781.html
  • Svar på tråden vuxna med adhd add as
  • Kaxelina
    Svar på #90
    Synd att man inte visste det tidigare. Jag har verkligen svårt att jobba. Har aldrig tyckt om att jobba. Barnen är till viss del planerade men ändå var det så att jag tjatade till mig det för att jag verkligen inte ville jobba. Har inte jobbat några längre perioder. Efter gymnasiet blev det några vikariat på dagis sen kom jag till Åland och sen jobbat jag 2 månader på en lite fabrik med att packa varor. Fick sparken där och sen har det varit i en matbutik och där har jag egentligen varit sen november 2000 men jag har ju varit borta längre tider då jag blivit mamma och haft 4 operationer som resulterat i några veckors sjukskrivning. Har alltid haft svårt att komma tillbaka på jobb och haft ångest varje gång jag skulle på jobb.

Arbetskompisar är det egentligen inte fel på utan att komma på jobb som är svårt.
  • Anonym (Trickster)
    ensamhemma skrev 2009-03-04 09:55:42 följande:
    jag är exakt likadan....reagerar starkt på om nån säger nåt fel eller ifrågasätter mig,,kan bli så kränkt och ledsen. jag drar också upp allt om o om igen när jag blir arg på min karl..jag har verkligen låtit han äta upp skiten varje gång han gör nåt som jag tycker är skumt eller inte passar in i våra rutiner,jag blir förvirrad av minsta avvikelse o då börjar jag bråka..har t om gjort slut just för att jag klarar själv inte av mig när jag blir så..men han går ingenstans ändå.
    Jag är också så. Nu senast vart jag genomtokig för att pojkvännen ljög om en småsak. Visst han ska inte ljuga, det var dumt av honom, men det var om en sån jävla petitess och jag fattar det, men jag sitter och bygger upp värsta jävla grejerna i mitt huvud.
    Tror en massa skit.
    Kan inte heller släppa saker som hände när han var med sitt ex som jag mår dåligt av att tänka på.. det går bara inte att förtränga.
    Och vad har jag med det att göra liksom..
  • Anonym (Fröken add)
    Kaxelina skrev 2009-03-04 13:50:25 följande:
    Synd att man inte visste det tidigare. Jag har verkligen svårt att jobba. Har aldrig tyckt om att jobba. Barnen är till viss del planerade men ändå var det så att jag tjatade till mig det för att jag verkligen inte ville jobba. Har inte jobbat några längre perioder. Efter gymnasiet blev det några vikariat på dagis sen kom jag till Åland och sen jobbat jag 2 månader på en lite fabrik med att packa varor. Fick sparken där och sen har det varit i en matbutik och där har jag egentligen varit sen november 2000 men jag har ju varit borta längre tider då jag blivit mamma och haft 4 operationer som resulterat i några veckors sjukskrivning. Har alltid haft svårt att komma tillbaka på jobb och haft ångest varje gång jag skulle på jobb. Arbetskompisar är det egentligen inte fel på utan att komma på jobb som är svårt.
    Det är ju egentligen två olika saker att inte kunna jobba och att ha ångest inför jobb. Jag älskar mitt arbete men när jag varit sjukskriven har jag alltid haft lite ångest över att börja igen. Har varit sjukskriven i omgångar från jobbet så när man ska tillbaks efter en lång period ifrån känns det lite svårt i början. det är vanligt och upplevs av många. Men jag älskar jobbet i sig och tycker mycket om mina arbetskamrater. Däremot har jag problem med att utföra arbetsuppgifter och min psykolog har sagt att det är add relaterat i mitt fall. Vi ska börja utreda det nu och jag hoppas på att kunna jobba lite iaf med ett mer anpassat jobb.Tycker att det är viktigt för självkänslan. Vi får se vad som utredningen visar och vad som blir bäst i mitt fall.
  • Anonym (Fröken add)

Himmelkropp Tack för svar!

• Anonym (norran)

Jag är nervös inför morgondagen för jag har fått veta att det är en massa olika tester, ska vara på AF mellan 9 och 16. Ska tydligen läsa, skriva, rita och bygga pussel bland annat.

• Licens To Kiss
    Anonym (norran) skrev 2009-03-04 16:01:22 följande:
    Jag är nervös inför morgondagen för jag har fått veta att det är en massa olika tester, ska vara på AF mellan 9 och 16. Ska tydligen läsa, skriva, rita och bygga pussel bland annat.
    Lycka till.
  • Kaxelina
    Svar på #93
    Anonym (Fröken add) skrev 2009-03-04 15:49:24 följande:
    Det är ju egentligen två olika saker att inte kunna jobba och att ha ångest inför jobb. Jag älskar mitt arbete men när jag varit sjukskriven har jag alltid haft lite ångest över att börja igen. Har varit sjukskriven i omgångar från jobbet så när man ska tillbaks efter en lång period ifrån känns det lite svårt i början. det är vanligt och upplevs av många. Men jag älskar jobbet i sig och tycker mycket om mina arbetskamrater. Däremot har jag problem med att utföra arbetsuppgifter och min psykolog har sagt att det är add relaterat i mitt fall. Vi ska börja utreda det nu och jag hoppas på att kunna jobba lite iaf med ett mer anpassat jobb.Tycker att det är viktigt för självkänslan. Vi får se vad som utredningen visar och vad som blir bäst i mitt fall.
    Ja det var nåt sånt jag försökte att förklara. Kanske inte blev så bra och bara råddigt.
  • Anonym (Hej)

Jag är #förtidspensionär fast ja är under 30 år.

har idag vart hos psyk dr. och han tror att ja (även) har Asperger.
    av mina problem som jag har med ljus, lukt, syn, ljud, beröring saker..

• Anonym (Hej)

ja är med känslig, och ältar saker o  inte lätt o leva med mig *stackars man*

• Aquagreen

Anonym (Hej) skrev 2009-03-04 18:41:20 följande:

Jag är #förtidspensionär fast ja är under 30 år.har idag vart hos psyk dr. och han tror att ja (även) har Asperger.av mina problem som jag har med ljus, lukt, syn, ljud, beröring saker..
    På vilket sätt yttrar sig det?
    Varför jag undrar är för att även jag har problem med beröring/närhet, jag o sambon har sex, ibland väldigt sällan o då är det bara väldigt "mekaniskt" alltså bara sex, ingen beröring el närhetför det klarar jag inte av.
    Klarar inte av att krama/bli kramad av vänner/familj, inte kysar el pussar av sambon.
    Lukter är jag helt uppslukad av o står gärna lääänge i matbuktiken på tvätt/rengörings avd o luktar ser o känner, jag måste alltid lukta o känna på allt.
    Jag dricker knappt för jag upplever det obehagligt, äta gör jag max 2 gånger per dag, känner ett visst obehag inför det med.
    Är det jag beskriver AS drag?
Svar på tråden vuxna med adhd add as