• Licens To Kiss

vuxna med adhd add as

Länk för Föräldrar till barn med ADHD
    beta.familjeliv.se/Forum-3-60/m40166290.html

Länk för Vuxna anhörig till ADHDARÈ
    beta.familjeliv.se/Forum-4-51/m39833594.html

{#lang_emotions_flower} Hej och välkommen till oss. {#lang_emotions_flower}

Vi är ett gäng som håller ihop. Ibland blir vi osams men oftast är vi bara snälla och gulliga {#lang_emotions_innocent} Dela med dig utav dina härliga och skitdagar. härliga och skitdagar.

Välj en signatur då du vill vara anonym.

I min tråd tillåts OT-inlägg.

INFORMATIONSLÄNKAR (ADHD, ADD)
    spexor.homestead.com/files/kriterier.htm
    attention.vgl.se/index.php&task=view&id=37&Itemid=29
    psychcentral.com/addquiz.htm
    www.expressen.se/1.682011
    sv.wikipedia.org/wiki/ADHD
    www.nyfikenvital.org/
    www.adhdforum.se/

INFORMATIONSLÄNKAR (AS)
    aspergerkontakt.mylava.net/
    www.psykologitest.se/test/asperger.php
    sv.wikipedia.org/wiki/Aspergers_syndrom

ALLA MÖJLIGA FUNKTIONSHINDER (CHATT)
    www.klubbfh.se/
    Mamma Flata och Partner
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-12 19:57
    Forum för oss i tråden! Glöm inte att behålla din signatur så du har samma i forumet som här på FL.

vimedadhdaddas.forum24.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-19 16:26
    NY TRÅD!! TYDLIG OCH FINARE!! VÄLKOMMEN IN:

www.familjeliv.se/Forum-11-308/m43990781.html
  • Svar på tråden vuxna med adhd add as
  • Licens To Kiss
    Anonym (fia) skrev 2009-04-03 19:38:49 följande:
    det beror väl på det där stimulansbehovet man har, att man muckar för att slippa somna av uttråkning
    haha va bra inlägg.
  • Licens To Kiss
    Aquagreen skrev 2009-04-03 19:37:01 följande:
    Ja välkommen. Himmelkropp - Ja gudars, undrar hur ens partner står ut alla dagar men vi gör ju så gott vi kan
    Ojoj min flickvän, att hon står ut. Jag med mina konstigheter hit och dit. Skulle inte palla och vara ihop med en likadan som mig själv haha jag är för jävla knas.
  • Aquagreen
    Himmelkropp skrev 2009-04-03 21:37:17 följande:
    Ojoj min flickvän, att hon står ut. Jag med mina konstigheter hit och dit. Skulle inte palla och vara ihop med en likadan som mig själv haha jag är för jävla knas.
    Nej absolut inte, har iofs varit tillsammans med en kille som har grav ADHD, i 4 år, de var en hel del tjafs o slagsmål.
  • Licens To Kiss
    Aquagreen skrev 2009-04-03 22:06:00 följande:
    Nej absolut inte, har iofs varit tillsammans med en kille som har grav ADHD, i 4 år, de var en hel del tjafs o slagsmål.
    Ja, tyvärr är det mycke tjafs redan från dag ett mellan adhdàre som är partners.
  • ensamhemma

f**k det här....laga mat,aktivera barnen,tomt i plånboken

o så ska man var glad oxå medans en viss person driver än till vansinne.
    skulle kunna strypa shittet.
    har ingen jäkla lust att stå laga mat i en timme som äts upp på 5 minuter så står man där med världens jkla disk oxå.
    ska det vara såhär? är det meningen med livet?serva andra vem e jag? en piga eller?

hade hela helgen planerad men tro fan att min labila kompis ändra sig och fuckade upp alla planer,försökte t om få mig att ta hand om hennes dotter för hon e supsugen,idioooot. energitjyv.

men men jag får väl rycka upp mig o göra det bästa av dagen för det brukar ju lösa sig i slutändan ändå.
    förlåt för gnället men ibland blir det 2 much bara.

• Fjärilen72
    ensamhemma skrev 2009-04-04 11:57:13 följande:
    f**k det här....laga mat,aktivera barnen,tomt i plånboken o så ska man var glad oxå medans en viss person driver än till vansinne. skulle kunna strypa shittet. har ingen jäkla lust att stå laga mat i en timme som äts upp på 5 minuter så står man där med världens jkla disk oxå. ska det vara såhär? är det meningen med livet?serva andra vem e jag? en piga eller? hade hela helgen planerad men tro fan att min labila kompis ändra sig och fuckade upp alla planer,försökte t om få mig att ta hand om hennes dotter för hon e supsugen,idioooot. energitjyv. men men jag får väl rycka upp mig o göra det bästa av dagen för det brukar ju lösa sig i slutändan ändå. förlåt för gnället men ibland blir det 2 much bara.
    Det är fullt tillåtet att gnälla! Det kan vara fruktansvärt skönt att bara få ur sig allting. Och om man gör det här så kanske man till och med kan hålla sig från att få ett utbrott i "det riktiga livet".

Det där med kompisar som ska ställa in i sista minuten och hålla på med en massa andra konstigheter känner jag så väl igen och det är sjukt frustrerande! Så ja, jag förstår dig mycket väl.
  • Licens To Kiss
    ensamhemma skrev 2009-04-04 11:57:13 följande:
    f**k det här....laga mat,aktivera barnen,tomt i plånboken o så ska man var glad oxå medans en viss person driver än till vansinne. skulle kunna strypa shittet. har ingen jäkla lust att stå laga mat i en timme som äts upp på 5 minuter så står man där med världens jkla disk oxå. ska det vara såhär? är det meningen med livet?serva andra vem e jag? en piga eller? hade hela helgen planerad men tro fan att min labila kompis ändra sig och fuckade upp alla planer,försökte t om få mig att ta hand om hennes dotter för hon e supsugen,idioooot. energitjyv. men men jag får väl rycka upp mig o göra det bästa av dagen för det brukar ju lösa sig i slutändan ändå. förlåt för gnället men ibland blir det 2 much bara.
    Skrik ut i tråden bara.
  • Fjärilen72

Ett inlägg jag skrev i denna (www.familjeliv.se/Forum-5-255/m41658567.html) tråd. Är jag helt ute och cyklar eller?

"Jag tar inte illa upp av att du har en annan åsikt. Jag accepterar den men som med precis allting annat så måste man kunna få ha synpunkter på det? Och precis som du har en åsikt så har jag en annan.

Och nej, det var inte dina åsikter jag tog illa upp för. Det var just det att när man faktiskt har svårigheter (man kanske till och med behöver hjälp, extra stöd osv) så får man inte det utan får höra saker som exempelvis "ryck upp dig". Eller "tonårskris"..

Det är redan tillräckligt jobbigt att, ovanpå att försöka hantera alla de känslor som oupphörligt springer runt i kroppen, inte bli tagen på allvar. Och det är än idag ett "oerhört stigma"/stor skam att leva i samhället med psykiska problem av något slag.

Är man inte öppen med det så snackar folk för att man är "så konstig" och är man öppen med det så får man direkt en stämpel i pannan. (Som att personer med borderline är fruktansvärt manipulativa och egoistiska, dom med asperger är känslokalla och skulle kunna mörda någon utan samvetskval, adhd:are springer omkring överallt, skriker, är elaka mot andra barn mm.)

Lever man sen inte upp till precis alla de kriterier som finns för diagnosen eller de fördomar/den stereotypa bild som finns i samhället så "inbillar man sig". Och så var vi tillbaka på ruta ett igen.."

• HellviHumle
    Fjärilen72 skrev 2009-04-04 13:55:32 följande:
    Ett inlägg jag skrev i denna (www.familjeliv.se/Forum-5-255/m41658567.html) tråd. Är jag helt ute och cyklar eller? "Jag tar inte illa upp av att du har en annan åsikt. Jag accepterar den men som med precis allting annat så måste man kunna få ha synpunkter på det? Och precis som du har en åsikt så har jag en annan. Och nej, det var inte dina åsikter jag tog illa upp för. Det var just det att när man faktiskt har svårigheter (man kanske till och med behöver hjälp, extra stöd osv) så får man inte det utan får höra saker som exempelvis "ryck upp dig". Eller "tonårskris".. Det är redan tillräckligt jobbigt att, ovanpå att försöka hantera alla de känslor som oupphörligt springer runt i kroppen, inte bli tagen på allvar. Och det är än idag ett "oerhört stigma"/stor skam att leva i samhället med psykiska problem av något slag. Är man inte öppen med det så snackar folk för att man är "så konstig" och är man öppen med det så får man direkt en stämpel i pannan. (Som att personer med borderline är fruktansvärt manipulativa och egoistiska, dom med asperger är känslokalla och skulle kunna mörda någon utan samvetskval, adhd:are springer omkring överallt, skriker, är elaka mot andra barn mm.) Lever man sen inte upp till precis alla de kriterier som finns för diagnosen eller de fördomar/den stereotypa bild som finns i samhället så "inbillar man sig". Och så var vi tillbaka på ruta ett igen.."
    Hahaha, ganska träffande beskrivning!
    Väl talat!
Svar på tråden vuxna med adhd add as