• Licens To Kiss

vuxna med adhd add as

Länk för Föräldrar till barn med ADHD
    beta.familjeliv.se/Forum-3-60/m40166290.html

Länk för Vuxna anhörig till ADHDARÈ
    beta.familjeliv.se/Forum-4-51/m39833594.html

{#lang_emotions_flower} Hej och välkommen till oss. {#lang_emotions_flower}

Vi är ett gäng som håller ihop. Ibland blir vi osams men oftast är vi bara snälla och gulliga {#lang_emotions_innocent} Dela med dig utav dina härliga och skitdagar. härliga och skitdagar.

Välj en signatur då du vill vara anonym.

I min tråd tillåts OT-inlägg.

INFORMATIONSLÄNKAR (ADHD, ADD)
    spexor.homestead.com/files/kriterier.htm
    attention.vgl.se/index.php&task=view&id=37&Itemid=29
    psychcentral.com/addquiz.htm
    www.expressen.se/1.682011
    sv.wikipedia.org/wiki/ADHD
    www.nyfikenvital.org/
    www.adhdforum.se/

INFORMATIONSLÄNKAR (AS)
    aspergerkontakt.mylava.net/
    www.psykologitest.se/test/asperger.php
    sv.wikipedia.org/wiki/Aspergers_syndrom

ALLA MÖJLIGA FUNKTIONSHINDER (CHATT)
    www.klubbfh.se/
    Mamma Flata och Partner
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-12 19:57
    Forum för oss i tråden! Glöm inte att behålla din signatur så du har samma i forumet som här på FL.

vimedadhdaddas.forum24.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-19 16:26
    NY TRÅD!! TYDLIG OCH FINARE!! VÄLKOMMEN IN:

www.familjeliv.se/Forum-11-308/m43990781.html
  • Svar på tråden vuxna med adhd add as
  • Aquagreen
    ensamhemma skrev 2009-04-05 11:40:42 följande:
    tacka gumman...fattar mig ej på folk som medvetet skadar andra???det är som en gåta för mig.nu bönar o ber han att vi ska gå på fam,rådgivning hahahahhaska han sitta där och malipulera kuratorn oxå??jepp det klart att han kommer så det finns inte en chans i h******e att jag går dit med han.
    Du gör rätt, tror sällan ett förhållande som gått så pass långt att man psykar o förnedrar kan fixa sig med rådgivning, nej stå på dig, du är en stark kvinna ensam.
    har ni barn tillsammans?
  • ensamhemma
    Aquagreen skrev 2009-04-05 13:28:44 följande:
    Du gör rätt, tror sällan ett förhållande som gått så pass långt att man psykar o förnedrar kan fixa sig med rådgivning, nej stå på dig, du är en stark kvinna ensam.har ni barn tillsammans?
    nej vi har inga barn ihop, han var väldigt pådrivande i den frågan o ville ha barn rätt fort efter att vi träffades men jag har en härlig 10-åring och är inte ett dugg sugen på att skaffa fler barn övht.
    nu tar jag en dag i taget o snart så är the bitch back,ingen trampar på mig nånsin igen.
    fortsätter han o terra mig med sms så byter jag nr.
    han kan väl gå till sin andra flickvän o låta mig vara........pass på killar jag mår bäst när jag bor ensam.
  • Ysta
    Aquagreen skrev 2009-04-05 13:26:59 följande:
    Ysta - jag tycker det känns lite som han söker en anl att få jävlas med dig el vara elak, är han frustrerad? Låter som det. Han kanske alltid sett dig som stark o nu när du har det kämpigt så ser han att du oxå kan vara svag så blir det att hans bild om dig rasar? Äh jag vet inte alls, fråga honom rakt ut varför han håller på som han gör. Du ska inte be om ursäkt alls gumman. Stoor kram till dig
    Jag vet verkligen inte vad det är med honom... Tror inte han heller mår helt bra och så missförstår vi varann och blir osams. Men just den där känslan av att jag ALLTID gör FEL är så himla jobbig... De gånger jag faktiskt lyckas göra nåt bra eller rätt så får jag aldrig höra det utan bara när jag gör fel och då får jag skit typ.
  • Ysta
    ensamhemma skrev 2009-04-04 16:52:13 följande:
    efter ett års psykisk misshandel har jag äntligen vågat dra mig ur, och för första gången så känner jag att jag kan stå för det. men han vägrar att lämna mina nycklar.... jag fattar inte att jag lät mig tryckas ned av en idiot,varför stod jag ut så länge? han har bra ljugit manipulerat varit otrogen,kontrollerat varje steg jag tar,kollat min mobil,förbjudit mig att gå ut. ja ni fattar säkert helheten,orkar inte gå in på alla detaljer. men nu är jag fri fri fri,jag kan andas igen....ångesten poff väck.... måste bryta detta destruktiva mönster att jämt råka ut för dåliga män....det e nu eller aldrig det gäller,min dotter ska inte växa upp o se sin mamma bli illa behandlad.....såsom jag gjorde som liten...fan vad jag är stark som äntligen frigjorde mig från fängelsevakten....borde anmäla han för psykisk misshandel
    Jag har haft tre såna förhållanden tidigare i mitt liv, fast då har det handlat om både psykisk och fysisk misshandel. Du gör helt rätt som står på dig! Saker blir aldrig bättre hur mycket man än hoppas på det. Önskar dig all lycka till och är glad att du verkar vara starkare än vad jag var
    Ingen är värd att behandlas illa.
  • ensamhemma
    Ysta skrev 2009-04-05 14:12:28 följande:
    Jag har haft tre såna förhållanden tidigare i mitt liv, fast då har det handlat om både psykisk och fysisk misshandel. Du gör helt rätt som står på dig! Saker blir aldrig bättre hur mycket man än hoppas på det. Önskar dig all lycka till och är glad att du verkar vara starkare än vad jag var Ingen är värd att behandlas illa.
    tack för stödet och uppmuntran.
    jag mår rätt ok med tanke på omständigheterna men självklart så kan det svida till då o då men jag går ju igenom en process o kommer säkert att känna alla möjliga känslor men i slutändan kommer jag att vara en lycklig ensamstående stolt kvinna som jag en gång har varit.
  • Anonym (ADHD?!!)

hej alla
    jag har inte hängt med i tråden alls det sista, för så kaotiskt som jag har haft det så är det ett under att jag lever. Jag beundrar iallafall mig själv att jag stått ut,men vi med adhd är ju starka och uthålliga & klarar oss utmärkt bra tydligen. Fast vi går ju genom livet med stormsteg och kaos runt oss hela tiden och möter nya utmaningar jämt. Att vi orkar, jag iallafall. och ingen hjälp finns att få så varför få en diagnos för undrar jag?

• Anonym (Skåne)

Min huvud är en torktumlare just nu.. vet inte vart jag ska ta vägen.. alla tankar bara maler och maler och maler. Jag kan inte få stop på dem.. det känns som om huvuder skulle explodera...

• Ysta

Anonym (Skåne) skrev 2009-04-05 19:14:11 följande:

Min huvud är en torktumlare just nu.. vet inte vart jag ska ta vägen.. alla tankar bara maler och maler och maler. Jag kan inte få stop på dem.. det känns som om huvuder skulle explodera...
    Exakt så känner jag det hela tiden.. Vet inte heller vad jag ska göra åt det. Ibland om jag är riktigt "inne" i något jag gör så lugnar det sig en stund i huvudet men sen sätter det igång igen.
  • Anonym (Skåne)

Fan Fan Fan blir inte av med mina tankar... har en sådan ångest just nu för att skallen går på högvarv.... hur gör ni som inte går på medicin för att så skallen att vila...

• Ysta

Anonym (Skåne) skrev 2009-04-05 19:33:25 följande:

Fan Fan Fan blir inte av med mina tankar... har en sådan ångest just nu för att skallen går på högvarv.... hur gör ni som inte går på medicin för att så skallen att vila...
    Jag har haft Atarax att ta när det är som värst men de är slut nu.. Annars så blir det oftast så att jag ringer till min kille bara för att få höra hans röst en stund för det får mig lugnare. Att öht prata med någon hjälper ganska mycket för mig.. att få höra någons röst, spelar inte så stor roll vad de säger bara att få prata med någon hjälper för en stund.
Svar på tråden vuxna med adhd add as