• Licens To Kiss

vuxna med adhd add as

Länk för Föräldrar till barn med ADHD
    beta.familjeliv.se/Forum-3-60/m40166290.html

Länk för Vuxna anhörig till ADHDARÈ
    beta.familjeliv.se/Forum-4-51/m39833594.html

{#lang_emotions_flower} Hej och välkommen till oss. {#lang_emotions_flower}

Vi är ett gäng som håller ihop. Ibland blir vi osams men oftast är vi bara snälla och gulliga {#lang_emotions_innocent} Dela med dig utav dina härliga och skitdagar. härliga och skitdagar.

Välj en signatur då du vill vara anonym.

I min tråd tillåts OT-inlägg.

INFORMATIONSLÄNKAR (ADHD, ADD)
    spexor.homestead.com/files/kriterier.htm
    attention.vgl.se/index.php&task=view&id=37&Itemid=29
    psychcentral.com/addquiz.htm
    www.expressen.se/1.682011
    sv.wikipedia.org/wiki/ADHD
    www.nyfikenvital.org/
    www.adhdforum.se/

INFORMATIONSLÄNKAR (AS)
    aspergerkontakt.mylava.net/
    www.psykologitest.se/test/asperger.php
    sv.wikipedia.org/wiki/Aspergers_syndrom

ALLA MÖJLIGA FUNKTIONSHINDER (CHATT)
    www.klubbfh.se/
    Mamma Flata och Partner
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-12 19:57
    Forum för oss i tråden! Glöm inte att behålla din signatur så du har samma i forumet som här på FL.

vimedadhdaddas.forum24.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-19 16:26
    NY TRÅD!! TYDLIG OCH FINARE!! VÄLKOMMEN IN:

www.familjeliv.se/Forum-11-308/m43990781.html
  • Svar på tråden vuxna med adhd add as
  • Licens To Kiss

Ysta, hehe jag kommer ihåg när jag jobbade på SthlmsMässan och skulle jobba på cafè och sälja korv. Jag börja må illa. Var tvungen och gå hem och sen strunta jag i de där. För mycke folk, överallt!!

• Anonym (fia)
    Himmelkropp skrev 2009-04-07 11:52:32 följande:
    De värsta jag vet när jag går in i en butik eller är i ett köpcentrum. Säljarna viftar, vinkar och tjoar om att jag ska dit och titta på deras super fina erbjudande. jag får panik när dom börjar så jag kurar ihop mig och små springer eller så tittar jag åt ett annat håll om jag är förbered på att dom ska anfalla och så går jag snabbt.
    Hehe, min sambo brukar säja när han blir attackerad att han har betalningsanmärkning. Det brukar funka. Men i julas var vi o handlade tillsammans, och så kom det ju en sån abonemmangsförsäljare o min sambo sa som han brukar. -Men inte din tjej väl? sa säljaren och jag sa jo. Då sa säljaren men det kan vi fixa! Ja detta lät roligt i verkligheten men inte i skrift ser jag nu. Men ni fattar väl grejen ändå att liksom vad skulle han göra åt det. Dom vet inte till sig så gärna de vill sälja saker till en. Han var så ivrig att han till o med va villig o betala mina skulder eller?
  • Licens To Kiss

Anonym (fia) Betalningsanmärkning kan man ha så länge det inte finns prick i deras register. Säljare tjänar en del på varje produkt den säljer.

• Licens To Kiss

Tycker personerna är fula med sina grejer. Blir förbannad när jag tänker på de.

• Anonym (fia)
    HellviHumle skrev 2009-04-07 08:28:59 följande:
    Jag ignorerade dina stavfel om det fanns några. Satt och fnittrade åt din slutkläm!Frågan är ju vem som är dummast, NPF eller Vägverket? Kan man då äntligen ta körkortet för gott av alla alkoholister ,och andra missbrukare?Kan man då också ta körkortet av alla kriminella? Då vore det ju en skitsak att komma åt MC-gängen!AS är ju kända för att följa regler till punkt och pricka. Går de fria med automatik då?Har Vägverket gjort nå'n koll av de som varit inblandade i trafikolyckor? Finns NPF överrepresenterade där?Jävla puckon!
    Saken är sån att det kan dom redan på sätt o vis. Jag har bakgrund som "missbrukare" (dömd 1 gång för amfetamin i blodet). Ena gången körde jag bil, men blev stoppad pga att bilen ej var skattad. De körde bakom mig ca en mil innan de körde om o stoppade, o i polisrapporten står körning utan anmärkning. Ändå fick jag strax besked av länsstyrelsen att lämna intyg om nyktert leverne. Gick under 7 månader o lämna negativa blodprov a 300:- per gång, samt fick ett läkarintyg för 1400:- att lämna in. Sen gick 2 veckor då skulle de ha ett nytt. Jag var arbetslös o hade inte råd en gång till därför drogs mitt körkort in. Utan att jag nånsin gjort en enda trafikförseelse eller vart i klammeri med rättvisan förutom att ha testat positivt på amfetamin en gång. Eftersom det kostar såpass att fixa de intyg som de kräver så är det detsamma som att de kan lätt dra in körkort av vanliga mänskor som inte har råd att betala. Nu väntar jag på handläggning av nytt utfärdande som kostade 1600 att ansöka, har sparat 2 år för att ha råd. Men det var kanske dumt att göra om det nu är förbjudet att ha adhd vilket jag nu har fått. Skit också. Jag tycker de verkar sitta o slå med tärning hur många intyg de ska ha av var o en, det sa i allafall den läkaren som skrev mitt första, att de kan va nyckfulla o sakna motivering många ggr, för att de tjänar pengar på det.
    Men tänk om de verkligen tänkte på trafiksäkerheten. Skulle de då inte utarbeta ett sätt att komma åt dem som har körkort men som låtit bilen stå i 30 år för att plötsligt bestämma sig för att köra en runda, det är ju rätt farligt det med.
  • Aquagreen
    Ysta skrev 2009-04-07 09:41:27 följande:
    Jag fick ju remiss från läkare till psykiatrin för kanske en månad sedan ungefär.. Vad blir sen nästa steg? Är det att få komma dit på samtal eller?
    Kartläggningssamtal skulle jag tro
  • ensamhemma

livet går ju vidare oavsett man vill eller ej,men hur går man vidare o läker o blir hel igen efter ett förhållande som knäckt en helt,jag känner mig så splittar att jag går under snart.
    vad ska jag fylla dagarna med nu? vad händer nu kommer det ta lång tid innan jag mår bra igen som singel?
    jag tänker aldrig mer vara ihop med den mannen,han har förstört min självkänsla min livslust o hela mitt egenvärde.
    han har trampat på mig hånat mig,ljugit om allt det bara går att ljuga om,
    har nu spärrat han för inkommande samtal,en bra början iaf.
    jag ber till gud att jag snart börjar må bättre o kan njuta av livet som en fri glad person......jag vill gråta ut min smärta men jag kan ej bryta ihop nu när barnet är hemmma......

• Licens To Kiss

KRAM ensamhemma. De tar tid, lång tid men när du har kommit vidare då är det bara och trampa. Tveka inte på vägen.

• Aquagreen

Ensamhemma - Ett uttryck jag hörde i någon tråd på FB "När du kommit till helvetet, fortsätt gå frammåt"
    Stor kram till dig gumman, förstår ditt lidande, det kommer gå över men tar bsäkert tid.

• HellviHumle

Tittar in och gratulerar tråden till 1000 inlägg!
    Grattis alla!

Svar på tråden vuxna med adhd add as