• Asak

Fullmåne = Förlossning?

Ja, just precis! Fullmåne på onsdag! Är det verkligen så att det kan "hjälpa till"? BM hävdar det, jag har ingen aning... Men man kan ju hoppas!

• Svar på tråden Fullmåne = Förlossning?
  • Love5

Och jag sov som en stock i natt, inte en känning på värkar:) Men jag har också haft stenhård mage natten till igår och på dagen igår också. Och huvudvärk. Är redan inne på BF +8 så jag tycker att det ska vara dags nu!

• Puzzla88

Var bara ett enormt bökande i nedre regionerna men inte till någon hjälp :)
    Men va kul att det iaf hände nåt för en av oss! Vi får väl se om det händer nåt för nån mer under dagen :)

• LillYmer

Här är månfaserna. www.jordstralningscentrum.se/moon-2009.htm

Skulle det stämma så blir mitt BF 1/4 framskjutet en vecka till den 8/4

Annars blir det fyra dagar tidigare vid nymåne den 28/3 hihi

Vad är skillnaden mellan nymåne och fullmåne, är det första och sista dagen i fasen eller?

• Miss Piggy 82

Jaha här hände det inget inatt !
    Är på BF+4 idag o månen hjälpte mig inget :(
    Roligt för er den hjälpte !!

• Tiingeling

Fortfarande spänd mage å huvudvärk, men inge vatten här inte!

• LiRo09

Inte har jag fött barn inatt inte. Är beräknad imorn. Vad tror ni? Kanske nåt händer natten till imorn då?

• Anke

jag födde på fullmåne, min kompis födde båda sina barn på fullmåne också =)

¨ ¨*:+..+¤+:.:Nora 060810 ♥ Pricken Bf 090430¨:.:+¤+..+:*¨¨ ¨
  • merlinmia

Tänkte jag skulle pricka in nästnästa fullmåne... Den 9-10 maj. Har bf den 24 april men jag läste att bara 3-5% föder på självaste bf-dagen.... Lite dåliga odds tycker jag!
    Hade varit spännande med lite statistik över detta med fullmåne ngn som vet vart det kan finnas?!
    Lycka till alla havande, väntande å längtande mammor out there!!

• LillYmer

Jag själv är född under fullmåne, min äldsta son när månen är  på uppgång och min yngsta son när månen är på nedgång.

Har därför tatuerat in ett gammalt wiccatecken som symboliserar de tre mångudinnorna eller månens tre faser. commons.wikimedia.org/wiki/File:Triple_Goddess_Symbol_Filled.svg

Rät coolt tycker jag att man kan kolla upp månfaser sedan massor med år tillbaks.

Svar på tråden Fullmåne = Förlossning?