Fullmåne = Förlossning?
Ja, just precis! Fullmåne på onsdag! Är det verkligen så att det kan "hjälpa till"? BM hävdar det, jag har ingen aning... Men man kan ju hoppas!
Ja, just precis! Fullmåne på onsdag! Är det verkligen så att det kan "hjälpa till"? BM hävdar det, jag har ingen aning... Men man kan ju hoppas!
När jag gjorde min USK.a praktik så skulle jag få gå en natt på förlossningen. Kollade upp en natt med fullmåne de hade otroligt många som var beräknade tills då. Inte en enda förlossning den natten. Inte ens någon som hade värkar. Det var hur tomt o trist som helst på förlossningen. Alla BM satt o virkade tror jag.. Jag somnade i en soffa och fick åka hem besviken.
Lita inte på månen!!
Nej, men man kan väl få hoppas! :)
Hoppet är det sista som överger en:D
Jag kniper både tummar och lilltår för att fullmånen kan hjälpa till att klämma ut min lille parvel det närmaste dygnet Bara tron på det kanske kan uträtta mirakel :)
Jag fick vårt förra barn vid fullmåne.
Jag tror både att det är skrock och inte. Jg är väldigt känslig för fullmånen annars och det är ju inte så konstigt egentligen. Månens dragningskraft på vatten känner vi ju alla till och vi bär ju omkring på en massa vatten i våra kroppar. Och flera liter extra just nu ju.
Jag har BF om 2 veckor så jag hoppas verkligen på månens inverkan på vattnet.
Men man måste nog tro på månens inverkan för att det ska fungera också.
Jag har även hört att barn födda vid fullmåne blir små vildar.....
Åh hoppas hoppas! Jag har bf på söndag men då kanske man kan hoppas att det sätter igång imorn om man har tur
Är på BF+6 idag, så de vore ju helt underbart om detta funkade! Sambons morföräldrar tror stenhårt på detta. Hoppas hoppas!
Det brukar iallafall vara väldans många vattenavgångar!!!!