Fullmåne = Förlossning?
Ja, just precis! Fullmåne på onsdag! Är det verkligen så att det kan "hjälpa till"? BM hävdar det, jag har ingen aning... Men man kan ju hoppas!
Ja, just precis! Fullmåne på onsdag! Är det verkligen så att det kan "hjälpa till"? BM hävdar det, jag har ingen aning... Men man kan ju hoppas!
Har haft värkar lite till å från under natten och nu molande värk i svanken som itne släpper... Sovit förbannat dåligt i natt, vaknat varannan timme så nu är jag jätte trött å dottern är hemma idag från dagis för hon har feber....
Själv är jag på BF+6 idag, dottern hemma från dagis med feber, och i natt tror jag slemproppen började släpppa. Vaknade av att det blev rejält blött i trosan (inte så att sängen blev blöt utan bara trosorna) och sedan har det kommer lite slem med blod i. Vet inte om det är vattenavgång, vattning flytning eller bara en vattnig slempropp. Ska in på kontroll i em. Men inga värkar än så länge.
Är lite kluven just nu, både vill ha bebisen och inte. Hade ju gärna sett att dottern var frisk när bebisen kom.....vill inte gärna lämna bort henne till när hon är sjuk.
Intressant att kolla månfaserna så här i efterhand. Äldsta är född den dag det var nymåne. Nästa en dag före fullmåne och trean en dag efter fullmåne. Nu vet jag inte riktigt vad jag skall hoppas på......bf 18/4 och det är fullmåne 9/4 och nymåne 25/4. 9e är för tidigt......(De andra har kommit +7, +11 och +4) och 25e...nja....lite för sent tycker jag.
När jag födde, den 4 januari 2007, så hade jag värkar hemma hela natten. När jag ringde in till BB på morgonkvisten sa de: "Ja, det har ju varit fullmåne i natt så det är helt fullt här." som att det var helt fastslaget och underförstått av alla att fler föder vid fullmåne.
Som tur var fick vi ändå plats och ut pluppade en liten Milo, morgonen efter fullmånen.
Yes!!!
Har just kommit hem efter att ha tagit lite semester på patienthotellet i Karlstad.
Fick en liten son kl 11.18 den 12:e mars! Hade oregelbundna värkar under natten och framåt 4 så tyckte jag nog att jag ville in ändå. Var nere i Karlstad kl 6 och då var det i full gång! Han är född 38 +2!
Kanske måste skicka ett litet tack till månen ändå? =)
Ja det tycker jag att du ska göra!!!!
Dags att ta upp tråden kanske?? Fullmåne på torsdag!!
Hoppas det funkar har bf 16:e och e sjukt trött i hela kroppen...hon ligger så långt ner att jag knappt kan gå :(
är på bf +4 idag och hoppas också på fullmånen. har inte känt några sd eller förvärkar under hela gravditeten men natten som var nu hade jag rejäla värkar/förvärkar så jag hoppas på att det händer mer inatt
Jag har sovit som en stock hela natten igenom, det har jag inte gjort på evigheter... Så ingen bebis här inte. Känner mig utvilad iallafall
Jag hade så galet mycket onda förvärkar igårkväll, tog en dusch, det hjäpte inte... tog två panodil, det hjälpte inte... Ringde aldrig in utan jag tänkte prova sova lite först - och nog fan sov jag!
Har också sovit som en stock! Brukar vara uppe tre-fyra gånger och kissa eller dricka vatten, men nu var jag bara upp kl 5!
Hade ju hoppats att det skulle hända nått inatt.
Känner fortfarande av en del onda förvärkar, men än så länge är det för långt mellan eller så är dom inte tillräckligt kraftiga... Hoppas dom tilltar under dagen.
Fullmåne IDAG... !!!
Jag har haft likadant sen i onsdagskväll så jag hoppas verkligen att det funkar m fullmånen... Var in på fl i torsdags, öppen 3 cm och tappen 2c, igår hos bm var tappen nästan utplånad och proppen har gått för c:a 1 v sedan..