• Asak

Fullmåne = Förlossning?

Ja, just precis! Fullmåne på onsdag! Är det verkligen så att det kan "hjälpa till"? BM hävdar det, jag har ingen aning... Men man kan ju hoppas!

• Svar på tråden Fullmåne = Förlossning?
  • ToKar

så det var inte bara förra natten som gällde utan det kan även vara den här natten? Månen påverkar alltså fortfarande? Hoppas det iaf...

• Bella06

Jag hade BF på lördagen.
    På fredagkväll så säger svärmor att : "det är fullmåne ikväll, så passa på att åka hem å vila."
    Samma natt gick vattnet och på söndag morgon va han ute

♥ (¯`°?.¸ ♥ Elias 060910 ♥¸.?°´¯) ♥
  • Reyngirl

Var ju tvungen att kolla upp det efter att ha läst artikeln på förstasidan som länkar till denna tråden och mycket riktigt det var fullmåne sön den 11e januari i år och mina värkar började kl 4 på måndagmorgonen!
    Ingen vattenavgång visserligen men sonen föddes på kvällen den 12 kl 21.

• Anke
    merlinmia skrev 2009-03-12 12:33:21 följande:
    Tänkte jag skulle pricka in nästnästa fullmåne... Den 9-10 maj. Har bf den 24 april men jag läste att bara 3-5% föder på självaste bf-dagen.... Lite dåliga odds tycker jag!Hade varit spännande med lite statistik över detta med fullmåne ngn som vet vart det kan finnas?!Lycka till alla havande, väntande å längtande mammor out there!!
    jag är beräknad till den 30 april och gick över 8 dar med dottern, så det känns som stor chans att föda den fullmånen
    ¨ ¨*:+..+¤+:.:Nora 060810 ♥ Pricken Bf 090430¨:.:+¤+..+:*¨¨ ¨
  • Pernilla3

Var inne och kikade på månfaserna och såg att mina båda flickor är födda dagen innan nymåne.
    Har bf 1 april och såg att det var nymåne 26 mars vilket i så fall skulle innebära att denna kom 25 mars. Vore ju kul för då slipper jag gå över tiden =)

• emmsan123
    Svar på #53
    När det är nymåne så syns inte månen alls, den börjar om då och börjar sakta synas igen.
    Min finaste, Oskar 060329, lillebror Viktor väntas, BF 090614
  • Tiingeling

Någon mer med "vattniga-symtom"?
    kanske det händer nåt i natt?

• fröken

Dottern föddes vid fullmåne, 9 dagar innan BF. Jag tror starkt på att månen "drog ut henne" :D

• Mattilda

fick min första riktiga värk ikväll :) men bara en tyvärr sen lugna det ner sig till bara "mensvärk" men jag hoppas på lite försenad måne =p

• LinnIzabelle

Jag fortsätter att känna ingenting så nu ger jag upp det här med fullmånen och går vidare med andra förlossnnigsknep. Är på BF+1 idag så nu börjar jag bli otålig

Svar på tråden Fullmåne = Förlossning?