Fullmåne = Förlossning?
Ja, just precis! Fullmåne på onsdag! Är det verkligen så att det kan "hjälpa till"? BM hävdar det, jag har ingen aning... Men man kan ju hoppas!
Ja, just precis! Fullmåne på onsdag! Är det verkligen så att det kan "hjälpa till"? BM hävdar det, jag har ingen aning... Men man kan ju hoppas!
så det var inte bara förra natten som gällde utan det kan även vara den här natten? Månen påverkar alltså fortfarande? Hoppas det iaf...
Jag hade BF på lördagen.
På fredagkväll så säger svärmor att : "det är fullmåne ikväll, så passa på att åka hem å vila."
Samma natt gick vattnet och på söndag morgon va han ute ![]()
Var ju tvungen att kolla upp det efter att ha läst artikeln på förstasidan som länkar till denna tråden och mycket riktigt det var fullmåne sön den 11e januari i år och mina värkar började kl 4 på måndagmorgonen!
Ingen vattenavgång visserligen men sonen föddes på kvällen den 12 kl 21.
Var inne och kikade på månfaserna och såg att mina båda flickor är födda dagen innan nymåne.
Har bf 1 april och såg att det var nymåne 26 mars vilket i så fall skulle innebära att denna kom 25 mars. Vore ju kul för då slipper jag gå över tiden =)
Någon mer med "vattniga-symtom"?
kanske det händer nåt i natt?
Dottern föddes vid fullmåne, 9 dagar innan BF. Jag tror starkt på att månen "drog ut henne" :D
fick min första riktiga värk ikväll :) men bara en tyvärr sen lugna det ner sig till bara "mensvärk" men jag hoppas på lite försenad måne =p
Jag fortsätter att känna ingenting så nu ger jag upp det här med fullmånen och går vidare med andra förlossnnigsknep. Är på BF+1 idag så nu börjar jag bli otålig