• zagolik

Pladderbebisarna Del 7

{#lang_emotions_heart}Tråden för oss som hängt ihop under några år! Här fortsätter vi vidare! {#lang_emotions_heart}

♥ Emil 080327♥
  • Svar på tråden Pladderbebisarna Del 7
  • Hannnas

Nä nu kvällis o sen lite film o natten..

Kram på er

.?:*¨¨*:?. Det är jag som är Måns mamma - väntar på lillasyster .?:*¨¨*:?.
  • jazzy

Magda..vet du vart man kan köpa en ute kaninbur, en ny, inte alltför dyr???

3 barnsmamma
  • zagolik

Inga bebisar i tråden än!! Hejja,hejja!!! Nu är det nära för er båda!

Spännande!

Emil beräknades ju väga 3,5 på BF dagen när vi gjorde Ul och sen när jag gick över så vägde han ju 4240 och det var perfekt viktuppgång på 3 veckors övertid enligt läkaren. 
    Men ser man på längden så var han ju smal. Lång och smal

♥ Emil 080327♥
  • MagdaA

go kväller. sonen sover, maken sitter i soffan och hostar och jag är TRÖTT!!! Varit fullspäckad helg.

Kickan: gick messet fram? hade en mammig son som knappade på tangentbordet så jag hann inte se om det gick iväg.

jazzy: granngården brukar sälja uteburar, även vissa djuraffärer. Men kolla att det är bra och rejält nät. INTE så kallat "hönsnät" som är runda askor, det kan kaniner faktist gnaga av om dom har tillräckligt tråkigt, dessutom kan hundar och andra djur lätt riva söder det om dom vill. rejält fyrkantsnät ska det vara åt alla håll, även i botten. Annars är det inte alls svårt att bygga en bra bur själv, jag har ritningar jag kan skicka om du vill. Du har väl en händig karl?

Ebba har fått en lillebror! Vår Älskade Alexander är här!
  • jazzy
    MagdaA skrev 2009-04-19 20:44:43 följande:
    go kväller. sonen sover, maken sitter i soffan och hostar och jag är TRÖTT!!! Varit fullspäckad helg.Kickan: gick messet fram? hade en mammig son som knappade på tangentbordet så jag hann inte se om det gick iväg.jazzy: granngården brukar sälja uteburar, även vissa djuraffärer. Men kolla att det är bra och rejält nät. INTE så kallat "hönsnät" som är runda askor, det kan kaniner faktist gnaga av om dom har tillräckligt tråkigt, dessutom kan hundar och andra djur lätt riva söder det om dom vill. rejält fyrkantsnät ska det vara åt alla håll, även i botten. Annars är det inte alls svårt att bygga en bra bur själv, jag har ritningar jag kan skicka om du vill. Du har väl en händig karl?
    M har byggt en, men vill ha en som jag kan dra ut, så jag kan städa lättare...den blir så kissig... Ska kolla..undrar om det finns på hemsidan??
    3 barnsmamma
  • MagdaA

jazzy: dra ut? alltså, är det en bur på ben ni ska ha? tips är ju att sätta in nån typ av plastlåda, kaniner är ju renliga filurer som nästan alltid gör sina behov i samma hörn. vet flera som sätter in nån typ av plastlåda med låg kant eller en kattlåda, lätt att lyfta ur och tömma.

Ebba har fått en lillebror! Vår Älskade Alexander är här!
  • Kickan 84

Magda: Jo, det kom fram. Inte hunnit svara bara. Men tyvärr blir det nog inget nu, jag har verkligen inte tid att planera in något nu innan examen.

• jazzy
    MagdaA skrev 2009-04-19 20:53:32 följande:
    jazzy: dra ut? alltså, är det en bur på ben ni ska ha? tips är ju att sätta in nån typ av plastlåda, kaniner är ju renliga filurer som nästan alltid gör sina behov i samma hörn. vet flera som sätter in nån typ av plastlåda med låg kant eller en kattlåda, lätt att lyfta ur och tömma.
    vi hade en i början men den lekte han med...
    3 barnsmamma
  • MizzLizzy

*kikar in för att kolla bebisläget*

Har haft besök av en tjejkompis hela helgen. Så roligt att sitta och prata och fnissa.... behövde verkligen det Är dock helt slut eftersom det blivit sena kvällar.

Hoppas ni alla haft en trevlig helg!!
    KRAM KRAM

♥ Fanny ♥ 080130
  • lurksmulan

Morron!

Andra barnet är inte alltid störst, som en parentes. Laban vägde ju 4540 g och jag trodde Polly skulle vara tyngre eftersom hon var andra barnet. Men hon vägde 4300 g istället.

Jag har sovit skitdåligt i natt, Polly har vaknat och letat efter nappen säkert 7-8 ggr. Gäsp.
    Dessutom hade jag världens hostattack igår, trodde jag skulle spy. Hostade tills jag såg gula streck liksom. Polly har ju samma hosta, hon hade precis slutat hosta när jag satte igång.

En stor kuk är en klen tröst i ett fattigt hem
Svar på tråden Pladderbebisarna Del 7