• zagolik

Pladderbebisarna Del 7

{#lang_emotions_heart}Tråden för oss som hängt ihop under några år! Här fortsätter vi vidare! {#lang_emotions_heart}

♥ Emil 080327♥
  • Svar på tråden Pladderbebisarna Del 7
  • Hannnas
    numberone skrev 2009-04-17 15:24:49 följande:
    HF:Hon har ju kraftiga spänningar i kroppen som gör att det går åt mycket mer energi än för ett vanligt barn så hon skulle behöva äta massor mer men det går inte att få i henne mer.... Hanna: Ellen har ingen kurva, hon har ett rakt streck i sin viktuppgång. Hon har stått i princip helt still sen i dec. och borde väga 1-1,5 kg mer än hon gör... Hon är 10 månader...
    ahh då förstår jag... hoppas det vänder snart iaf
    .?:*¨¨*:?. Det är jag som är Måns mamma - väntar på lillasyster .?:*¨¨*:?.
  • Honeyflowers

nehe då ska jag snart dra hem då...middag (take away) hos några vänner ikväll..redan kl 17, så barnen hinner leka lite. Ska bli trevligt!

Hoppas ni alla får en skön helg

• Hannnas

Loggar ur nu med.... har så ont i ryggen nu...

Får väl se vad som händer här i helgen om någon hör nåt från Thezz messa gärna!

Kram o ha det fint {#lang_emotions_heart}

.?:*¨¨*:?. Det är jag som är Måns mamma - väntar på lillasyster .?:*¨¨*:?.
  • MagdaA

Hej hej!

heeel lång dag på jobbet, Micke är kvar och mekar med bilen hela kvällen. jag och ALex har lagat mat tillsammans så nu såtr en stor form lasagne i ugnen, börjar kurra i magen Vaknade med VÄRLDENS mensvärk i morse, har tagit dubbel dos värktabletter under fm så nu känns det hyffsat, är glad att jag tog mig till jobbet i morse, var nära på att hamna med huvudet före i toaletten.

ser att ni diskuterat längd och vikt, jag är också kort, 162 cm, var längst i klassen när jag var 12 år, men sen slutade jag växa Lika lång fortfarande som då, inte hänt ett dugg. Nu har tom min lillasyster vuxit om mig, hon är 11! Hur mkt jag väger vågar jag itne säga, för mkt, men sen är jag en sån typ som inte kan bli riktigt smal, har det där "rejäla" i generna, pappa säger att vi ska skylla på farfars finska släkt

Ebba har fått en lillebror! Vår Älskade Alexander är här!
  • angiee

Dagens 18 månskontroll gick kanon!

Sprutan gick fint & hon fick OK på alla rörelser etc.
    Vikt ca 16,8 kg
    Längd 90 cm
    huvud 50 cm
    Så Vendla är ju stor & det är tungt för henne att dra runt på alla de där kilona. BVC tanten sa att vi skulle ta en ny vikt vid 2 års ålder för att se att det stannat av & inte fortsätter uppåt.
    Känner mig lite ledsen. Tycker vi ger henne bra mat. Visst ÄLSKAR hon mat & äter mycket, men får inget annat. Ingen välling, bra frukost osv...
    Hoppas att hon fortsätter kuta runt som hon just börjat med så kanske det "ramlar av" henne.
    HIttills har hon vart en stillasittande liten plutta!
    ღ ♥ ღ Vendla - vår livslånga uppgift & kärlek ღ ♥ ღ
  • Kickan 84

angiee: Förstår att det känns jobbigt! Det är ju trots allt väldigt känsligt det här med vikt och att få "kritik" mot ens barn är ju jättejobbigt

Det borde ju ramla av lite när hon rör sig mer, Seth springer som sjuttan och han har blivit mycket smalare på sista tiden.

• Kickan 84

M bygger barnkök idag och jag är så barnsligt förtjust att snart börjar jag leka med skiten, ungarna sover ju

• angiee

Tack kickan

Hoppas det
    ღ ♥ ღ Vendla - vår livslånga uppgift & kärlek ღ ♥ ღ
  • Kickan 84

angiee: Vår J är ju också en liten köttbulle... de är faktiskt himla goa Så länge de mår bra, och du vet ju innerst inne att ni ger henne bra mat och att det inte är ert "fel" så

• Thezzizen

Kväller på er....

Här är det långtråkigt.... veckan har varit så jädra trist. Ingen dator, tre timmars sömn på nätterna pga en strulande dotter, en karl som trott han varit döende i sin förkylning och ja ... jag är fortfarande i allra högsta grad höggravid.. Utan en enda känning...

Fick ett mess idag av min vän i f-gruppen som var beräknad idag, de fick sin lilla flicka imorse... Vi som skulle campa på bb *suck*..

Hoppas allt är bra med er! Datorn är ju paj, men nu har karln jobbdatorn hemma över helgen iaf...
    Har inte läst ikapp och orkar nog inte med et heller, ngt viktigt?

Angie, såg ditt inlägg. Ok Vendla är en stor tjej, men hon är ju inte bara tung hon är ju verkligen låååång också... Det får man ju inte glömma (1dm längre än vår dotter ex). Och det är väl bra att hon äter, som ni säger om det är bra mat... Hon hinner nog göra sig av med massa också nu när det blir spring i benen..

Svar på tråden Pladderbebisarna Del 7